سازه چادری ورزشگاه

سایبان غشایی

سقف پارچه ای استادیوم شیلی ؛ این سازه چادری به عنوان پوشش قسمت تماشاگران VIP در ورزشگاه اختصاصی باشگاه کولوکولوی تولید شده است و جایگزین سازه فلزی قدیمی مجموعه که در شرایط نامطلوبی نیز قرار داشت شده است. این سازه های غشایی در برابر شرایط اقلیمی مختلف از جمله وزش بادهای شدید ، بارش باران های فصلی ، اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش و … مقاوم هستند.

 

سقف پارچه ای باشگاه شیلی

چالش های پروژه

پروژه جایگزینی سقف چادری به عنوان بخشی از مراحل کلی نوسازی این استادیوم در دستور کار مسئولان باشگاه قرار گرفت. طراحی و اجرای این سازه از دو منظر با سختی هایی همراه بود ؛ یکی وجود ستون هایی با شکل های ناهمگون با ماهیت سازه های چادری که در ساخت آن دست و پاگیر بودند و به علاوه برای تخلیه آب باران باید راهکاری در نظر گرفته می شد ، از جهت دیگر همخوانی سایبان پارچه ای جدید با سازه قدیمی به عنوان بخشی از نمای استادیوم از لحاظ زیبایی شناختی بسیار اهمیت داشت. به همین خاطر مهندسین طراح به دنبال طرحی سفارشی بودند تا بتوانند رضایت کامل کارفرما و به تبع آن عموم مردم و تماشاچیان را بدست آورند.

 

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

طراحی سفارشی سایبان چادری جایگاه تماشاگران

سازه چادری ( سازه فلزی و سازه پارچه ای ) مذکور تماماً در لیما پایتخت پرو تولید شد. طراحی سقف چادری جوری انجام شد که سیستم سازه چادری به طور کامل و بدون کابل های مهاری باشد و سازه مذکور تنها توسط بولت های با مقاومت بالا به تیرهای موجود پیچ شوند. نتیجه نهایی کار بسیار موفقیت آمیز بود و تمام خواسته های کارفرما از یک سازه پارچه ای با کاربری سقف استادیوم فراهم گشت.

طرحی که مهندسین معمار توانستند برای این پروژه ی بزرگ طراحی نمایند ، مجموعه ای از آرک های قوسی بهم پیوسته بود. در سازه چادری طرح آرک قوسی با قرار گیری ستون ها در کنار سازه امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای را بیشتر می کند . این طرح می تواند با توجه به نیاز مشتری در چندین فرم متفاوت ساخته و اجرا گردد .

 

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

مساحت تحت پوشش

این نخستین سقف چادری اجرا شده توسط شرکت سازه چادری سیدلسا در کشور شیلی بود که به دنبال آن سه ورزشگاه دیگر با سطح تحت پوشش تا ۲۳۰۰۰ متر مربع نیز به پیروی از آن اقدام به بازسازی سقف استادیوم های خود نمودند. باشگاه کولوکولوی شیلی پس از اجرای این سازه پارچه ای توانسته است مساحتی بالغ بر ۷۲۰۰ متر مربع را به خوبی پوشش دهد.

 

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

مزایای سازه چادری

سازه های پارچه ای از نظر زیبایی شناختی ، هنر معماری و مبحث اقتصادی برتری های ویژه ای نسبت به مصالح و شیوه های رایج ساخت و ساز دارد. از این رو در سال های اخیر از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است به طوری که در اکثر سازه های شناخته شده در سطح دنیا رد پایی از سازه های چادری دیده می شود. سازه های پارچه ای دارای محاسن متعددی هستند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • دفع اشعه های مضر خورشید وانعکاس آن
  • زیبایی بخشیدن به فضای مورد استفاده شما
  • آببندی کامل محیط تحت پوشش سازه پارچه ای
  • محافظت از پوست شما و جلوگیری از سرطان پوست
  • ایجاد سایه ای مطلوب و دمایی خنک تر از محیط پیرامون سایبان چادری
  • محافظت از شما ، خودرو و دیگر مبلمان شما در زمان بارش های باران ، برف ، تگرگ ، رعد و برق و..
  • باز بودن دست مهندسین معمار در طراحی مبلمان پروژه شما به دلیل انعطاف پذیری بالا در طرح و مدل و رنگ بندی سازه های پارچه ای

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

نمای بالا از سقف پارچه ای بخش تماشاچیان

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

پارچه مصرفی در ساخت سقف جدید ورزشگاه کولوکولوی

در ساخت سقف چادری این استادیوم از پارچه های کششی استفاده شده است. این پارچه ها از جنس پلی استر و با روکش دوطرفه ی پی وی سی هستند که برای محافظت هر چه بیشتر تماشاچیان دربرابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش ، از لایه ای موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده اند. این نوع پارچه ها به دلیل ماهیت خود جزو متریال سبز و اصطلاحاً دوستدار محیط زیست می باشند. برخلاف سایر پارچه های مختلف موجود در بازار ، از مقاومت بسیار بالایی دربرابر کشش و فشارهای وارده برخوردار هستند ؛ دلیل این مقاومت نیز بخاطر حالت کشسانی و پیش تنیده بودن این پارچه هاست. نور آفتاب و بارش های باران و برف تأثیری بر کیفیت و ماندگاری پارچه نداشته و طول عمر بالایی بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ سال دارند.

 

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

متریال مصرفی در ساخت سازه

شرکت پیمانکار سازه چادری سیدلسا برای ساخت و تولید این سقف غشایی نوین از پروفیل های فولادی گرم گالوانیزه استفاده نمود که دربرابر هوای شرجی و خوردگی بسیار مقاوم هستند. این پروفیل ها از ورق هایی موسوم به ST37 تولید می شوند. فولادهای ساختمانی مانند ST37 به واسطه درصد کربن بسیار کم ، جوش پذیری مناسبی دارند ؛ به همین دلیل نسبت به سایر رقبای خود دارای کاربرد بسیار بیشتری می باشند. ورق ST37 از تنش تسلیم خوبی برخوردار بوده و استحکام کششی بالایی دارد. شاید جالب باشد که بدانید از این ورق در سازه‌های ساختمانی ، ساخت مقاطع فولادی مانند پروفیل ، میلگرد ، نبشی و.. ، صفحه ستون (بیس پلیت) ساختمان ، لوازم خانگی مانند یخچال و ماشین لباسشویی ، ساخت نبشی و ناودانی ، بدنه خودرو ، ساخت دستگاه صنعتی ، ورق پانچ و صفحات مشبک و بسیاری از این موارد استفاده می شود.

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

نمایی از زیر سقف چادری

سقف پارچه ای استادیوم شیلی

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام