سایبان چادری محوطه تاریخی

دلایل استفاده از سازه های پارچه ای بخش اول

سایبان چادری محوطه تاریخی ؛

مکان های تاریخی معمولا محیط های خیلی مناسب و راحتی برای بازدید کنندگان نیستند. یکی از مشکلات رایج به هنگام بازدید از اماکن تاریخی ، تابش شدید نور خورشید و مضرات در معرض قرار گرفتن آن می باشد که باعث آزار بازدیدکنندگان می گردد. مشکل دیگری که در این بین وجود دارد آن است که در بافت قدیمی بنا نیز نمی توان دست برد و آن را با مصالح ساختمانی دیگر خیلی نمی شود تغییر داد. در نتیجه بهترین گزینه برای این بناها استفاده از سایبان های چادری می باشد.

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

دلایل استفاده از سازه های پارچه ای بخش

یکی از علل مهم نصب این گونه سایبان های پارچه ای در اماکن تاریخی و کهن ، ایجاد پوششی امن برای محل تجمع مراجعین است که لیدرها توضیحات لازم را به عموم مراجعین می دهند. تصور کنید که شما به بازدید از یک مکان تاریخی رفته اید ؛ سختی های مراجعت به این اماکن را اگر کنار بگذاریم ، محلی که قرار است کارشناسان تاریخی و یا لیدرها برای ما درمورد آن اثر تاریخی توضیح دهند می بایست در معرض مستقیم نور خورشید نباشد ؛

بخصوص در فصول گرم سال که انرژی و گرمای آفتاب بیش از اندازه است و ممکن است به پوست ما آسیب رسانده و یا در معمولی ترین حالت باعث گرما زدگی و کلافگی ما شود. در چنین شرایطی شاید دیگر ترغیب نشوید که بار دیگر برای بازدید به آن محل سری بزنید و دلتان می خواهد که سریعاً آنجا را ترک نموده و بدین ترتیب خاطره ی خوشی از آن محل برایتان رق نخواهد خورد.

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

مزیت سازه های چادری در بناهای قدیمی

سازه های چادری که با اهداف خاصی در بناهای تاریخی طراحی و ساخته می شوند ، هم هماهنگی زیادی با اتمسفر موجود در این نوع اماکن را دارا می باشند و هم اینکه باعث آسایش بازدیدکنندگان از این بناها می شود. به همین خاطر کارفرمای این پروژه نیز به دنبال ساخت یک سازه چادری بزرگ بود. پس از درخواست رسمی و ثبت سفارش یک سازه چادری به یک شرکت تخصصی در این زمینه ، کار طراحی و تولید آن آغاز گردید. طرحی که درنهایت توسط کارفرما تأیید شد یک چتر آلاچیقی بدون ستون بود که می توانست علاوه بر ایجاد سایبان ، بعنوان یک المان معماری نمادین نیز استفاده شود.

سایبان چادری محوطه تاریخی

سایبان چادری محوطه تاریخی

معرفی محل اجرای سازه چادری

Treffurt شهر کوچکی در ناحیه ی غربی منطقه ی وارتبورگکریس است که به ایالت فدرال تورینگن کشور آلمان تعلق دارد. شهرداری سابق ایفتا در ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی با ترفورت ادغام شد. این شهر در نزدیکی Werra قرار دارد و توسط دره وراتال و رودخانه ها احاطه شده است. ترفورت در کنار مرز هسین واقع شده است و بخش سابق Sperrzone بوده است. امروزه ، ترفورت یک مقصد توریستی است ، به‌ ویژه به دلیل مرکز شهر دیدنی‌اش با بسیاری از خانه‌های نیمه‌چوبی بازسازی‌شده و نقطه ی عطف آن قلعه ی تاریخی نورمنشتاین که هر ساله میزبان تعداد زیادی توریست از کشورهای مختلف جهان می باشد.

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

متریال استفاده شده در سایبان پارچه ای

آلاچیق چادری بکار رفته در این سازه ، از هیچ ستونی تشکیل نشده است ، بلکه فقط توسط کابل های کششی و چندین اتصال ساده به یکدیگر متصل شده اند. تیم طراحی این پروژه به گونه ای آلاچیق های چادری را طراحی نموده اند که مساحت وسیعی از این محل را پوشش دهد. درواقع می توان گفت که با کمترین اتصالات ، بیشترین پوشش دهی را داشته که این موضوع کار آسانی نبوده است.

شاید برای شما عزیزان که شناخت کافی از سختی های این کار نداشته باشید خیلی واضح و قابل درک بطور کامل نباشد ، اما برای آشنایی بیشتر شما در بخش بعدی به چالش های این کار می پردازیم ؛ پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

چالش های پروژه

نصب سایبان های چادری در اماکن تاریخی همیشه با چالش هایی همراه است که نظیر آن را شاید نتوان در جایی پیدا کرد. یکی از این چالش ها ، عدم استفاده از المان های جدید در این مکان است ؛ واضح تر اگر بخواهیم به شما عزیزان عرض کنیم آن است که به هیچ عنوان نباید از ستون های فلزی و شالوده ها و پی های بتنی در این اماکن بهره برد ، زیرا که ممکن است به بافت تاریخی آسیب جدی وارد شود.

نصب هر گونه اتصالات و قطعات خاص هم به دلیل حساسیت موضوع کاری بس دشوار و گاهاً امکان ناپذیر است. محدودیت ارتفاع از دیگر چالش های موجود در زمان نصب سایبان پارچه ای می باشد ؛ بدین صورت که اگر سایبان از یک ارتفاع مجاز بالاتر نصب گردد ، می تواند دید مراجعین را نسبت به آن اثر تاریخی کم کرده و یا بطور کلی از بین ببرد و همین امر می تواند منجر به خروج آن اثر تاریخی از لیست و ثبت جهانی و یا ثبت ملی آن شود.

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان ، ثبت سفارش و یا خرید انواع سایبان های چادری ثابت و متحرک با کارشناسان ما درارتباط باشید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

 

سایبان چادری محوطه تاریخی

مساحت سازه چادری

این سایبان چادری مساحتی برابر با ۳۰۰ مترمربع را پوشش می دهد. نوع پارچه ای که در این سازه بکار رفته از جنس PE-PVC-PVDF می باشد. این نوع پارچه در مقابل اشعه ی مضر UV خورشید مقاوم است. دلیل انتخاب این پارچه نیز همین بوده است ؛ زیرا کارفرما به دنبال محافظت عموم مردم از اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش بوده است.

این پارچه دارای یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه می باشد که علاوه بر انعکاس گرما ، از ورود اشعه های مضر نیز به زیر سایبان جلوگیری می نماید. اتصالات بکار رفته در این سایبان غشایی از نوع فولاد ضد زنگ بوده که در برابر خوردگی و زنگ زدگی به شدت مقاوم هستند.

سایبان چادری محوطه تاریخی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام