سایبان چادری به عنوان پوشش فضای عمومی در مرکز خرید

سازه چادری بکار رفته در رستوران Plaza La Isla  واقع در آمریکای لاتین تجربه ای جذاب را به مشتریان ارائه می دهد. اصل و اساس طراحی این رستوران بر مبنای کاربرد سازه پارچه ای بوده بنحوی که سازه اصلی بنا ، درواقع همان استراکچر اصلی سایبان چادری یا همان آلاچیق چادری می باشد. طراحی سایبان چادری ( آلاچیق ) مذکور و اجرای آن نیز در کمترین زمان ممکن توسط مهندس طراح سازه های چادری Edgar Mancilla انجام شده است.

دو آلاچیق پارچه ای دایره ای تشکیل دهنده سایبان اصلی این سازه می باشند. در پیرامون این آلاچیق ها نیز تعدادی سایبان چادری به شکل کنسول بیضوی نصب نموده اند. در این سازه از پارچه ای با جنس PE-PVC-PVDF بهره برده اند و ارتفاع رأس خیمه ها ۱۲ متر می باشد. مساحت تحت پوشش این آلاچیق پارچه ای بزرگ ۱۹۰۰ متر مربع بوده است.

 

سازه چادری

خصوصیات و ویژگی های سایبان پارچه ای

از خصوصیات منحصر به فرد این سازه ترکیب دو مدل خیمه و طره در ایجاد طرح نهایی این سایبان غشایی زیبا می باشد. وجود خیمه های مورب و نامتقارن ، جلوه بصری زیبایی را ایجاده کرده و حس تنوع و قرارگیری در مدرنیته را  به بیننده القا می نماید. از ویژگی های بارز پارچه بکار رفته در این آلاچیق پارچه ای بزرگ ، قابلیت تحمل بار برف و باد و از همه مهم تر دوام در برابر تابش نور خورشید و رطوبت های بالاست. در سازه اصلی این بنا از دو ستون مرکزی استفاده شده که توسط المان های مایل به کناره های سازه متصل شده است.

در حاشیه کار نیز جهت تثبیت نهایی پارچه و ایجاد مقدار کشش لازم از کابل های کششی جاگذاری شده در حاشیه پارچه بهره برده اند. در مورد سازه های طره ای موجود اطراف آلاچیق مرکزی نیز جهت انتقال بار از دستک های مایل طره ای جهت کنترل وزن پارچه استفاده گردیده است.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

طرحی که مهندس معمار پروژه با همفکری مهندسین معمار یک شرکت متخصص در زمینه سازه های غشایی برگزید و درنهایت نیز با موافقت کارفرما همراه شد ، یک آلاچیق دوقله بود. این فرم بعنوان طرح و شمای کلی این مرکز خرید درنظر گرفته شد ؛ اما برای پوشش ورودی واحدهای تجاری مجموعه از طرح کایت بهره برده اند. درواقع این مجموعه دارای یک سازه پارچه ای ترکیبی است که زیبایی آن را دوچندان نموده است.

از مزایای طرح آلاچیق دوقله می توان به عدم محدودیت مساحت قابل اجرا در کاربری های مختلف اشاره نمود که خود امتیاز بزرگی محسوب می شود ، زیرا که سایر متریال موجود در بازار این ویژگی را نداشته و برای عدم ایجاد مشکل در سازه آن ها از ستون های زیادی استفاده می نمایند که این موضوع دست مهندسین معمار را برای دکوراسیون و طراحی داخلی می بندد.

طرح کایت نیز عموماً بعنوان یک فرم دکوراتیو شناخته می شود و در فضاهای مختلفی همچون روف گاردن ها ، حیاط ویلاها ، پارک ها ، رستوران ها و کافی شاپ ها ، ورودی ساختمان ها ، استخرها و. بعنوان یک المان معماری کاربرد دارد. این طرح آببند نبوده ، به همین خاطر ترکیب آن با فرم آلاچیق که سقفی ایزوله را به شما می دهد کاری سنجیده و حساب شده بوده است.

 

سازه چادری

شرح پروژه

PLAZA LA ISLA “جاه طلبانه ترین و منحصربه فردترین مرکز خرید در آمریکای لاتین” نامیده می شود. تجربه منحصر به فردی را به بازدیدکنندگان خود ارائه می دهد که بر اساس پوشش غشایی کامل ، نوآوری و تازگی این معماری سبک را منعکس می کند. این مفهوم توسط یکی از برجسته ترین معماران گواتمالا پیشنهاد شد.

La Isla در منطقه هتل کانکون (Hotel zone) در ۱۲٫۵ کیلومتری بلوار Kukulkan در جزیره کوچک Laguna Nichupte واقع شده است. این مرکز خرید پربازدیدترین مجتمع تجاری در منطقه هتل کانکون و یکی از محبوب ترین مراکز خرید در مکزیک است.

قبل از کریسمس و سال نو ، مرکز خرید ویژگی های برگزاری جشنی مناسب را برای عموم مردم فراهم می آورد. مجموعه لا ایسلا یک دهکده خرید با ساختمان های بزرگ است که در محوطه ای باز قرار داشته و در کنار آن نیز کانالی وجود دارد که مردم از روی آن توسط پل ها از این مسیر عبور می کنند. این کانال به حدی بزرگ است که شما می توانید به راحتی در آن قایق سواری کنید. این کانال یک خروجی به تالاب نیز دارد

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

این مرکز خرید دارای یک سایبان چادری می باشد. ۱۶۲ فروشگاه از مارک های بزرگ بین المللی ، ملی و منطقه ای شامل لیورپول ، La Boutique Palacio ، Rolex ، Louis Vuitton ، Cartier ، Salvatore Ferragamo ، Marc Jacobs ، Carolina Herrera ، Tiffany و..

همچنین در این مرکز خرید بوتیک ها ، سالن ها ، فروشگاه های سوغات محله ای و سنتی ، دستگاه های خودپرداز ، صرافی ها و پارکینگ نیز وجود دارد. بخش جدایی ناپذیر مرکز لا ایسلا رستوران ها ، کافه ها و کافی شاپ های متعددی از جمله کافه شاپ “Ah Cacao Chocolate Cafe” با شکلات های خوشمزه مکزیکی است. از سرگرمی گرفته تا کازینو La Isla ، سینما ، موزه موم ، چرخ و فلک ۷۰ متری و آکواریوم تعاملی که در آن می توانید با بیش از ۱۴۰ گونه حیوانات دریایی روبرو شوید و از فعالیت های متنوع برای کودکان و بزرگسالان از جمله شنا با دلفین ها و بچه کوسه ها نیز نهایت لذت را ببرید.

هتل ۴ ستاره Canopy By Hilton Cancun La Isla در نزدیکی La Isla واقع شده است که دارای باغ ، استخر روباز با تراس ، رستوران ، بار ، مرکز تناسب اندام ، پارکینگ و وای فای رایگان است. اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع ، قسمت نشیمن ، تلویزیون صفحه تخت با کانال های ماهواره ای ، گاوصندوق و حمام اختصاصی با دوش ، سشوار و لوازم آرایش رایگان هستند.

سازه چادری مرکز خرید

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام