محل پروژه : تهران ، پاسداران

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۵

مساحت : ۵۰ متر مربع

کاربری : سقف چادری لابی برج

درباره پروژه

سقف چادری طراحی شده به منظور پوشش لابی بین دو قسمت از برج های دوقلوی افسون که به صورت روباز بود درنظر گرفته شد. این سقف نیاز به یک پوشش متناسب با فضای موجود داشت و از نظر معماری بایستی به گونه‌ ای طراحی می شد تا تمام نیازها بخصوص تأمین روشنایی لابی در روز و زیبایی سقف در هنگام شب را فراهم نماید ؛ از این رو بهترین گزینه برای ایجاد یک سقف که نیازی به بروکراسی های اداری شهرداری برای دریافت مجوز نداشته باشد سازه چادری بود.

.

طرح انتخابی

طرحی که برای این پروژه درنظر گرفته شد و با پیشنهاد کارشناسان فنی شرکت سازه چادری کاوشکام در بررسی های میدانی توسط کارفرمای محترم تأیید شد ، آلاچیق چادری طرح خیمه می باشد. از این طرح بیشتر در لابی هتل ها و برج ها ، پوشش ویدها در مراکز تجاری و اداری ، رستوران ها و کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها ، غرفه های فرهنگی و هنری و مانند این اماکن بهره می برند. طرح خیمه چادری در تالارهای عروسی و تشریفات نیز کاربرد فراوانی دارد. معمولاٌ همانند طرح نوستالژیک خیمه های عشایر ، صحرانشینان و یا قبایل سرخپوستی از یک ستون اصلی در مرکز سازه چادری بهره برده شده و پارچه نیز از گوشه ها به طرفین کشیده می شود و به المان های فلزی اطراف سایبان متصل می گردد.

سقف چادری برج دوقلوی افسون

جهت پوشش لابی برج های دوقلوی افسون محله پاسداران تهران به دلیل محدودیت برای ایجاد المان های فولادی ، هیچ نوع سازه ای اجرا نشده و صرفاً از یک ستون مرکزی بدین منظور کمک گرفته شده است. نقاط مختلف پارچه را نیز به کمک بیس پلیت هایی که بر روی بدنه جای گذاری شده بودند کشیده شده و درنتیجه فرم خیمه ای سقف چادری شکل گرفته است.

.

پارچه سقف چادری برج دوقلو

پارچه به کار برده شده از بهترین جنس موجود در بازار با برند FERRARI فرانسه بوده که وزن هر متر مربع از آن ۹۰۰ گرم می باشد. این پارچه ها دارای دو لایه پی وی سی در دو طرف پارچه و یک لایه ضد اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش در رویه ی بیرونی خود هستند. خط برش های روی پارچه با نور پردازی منحصر به فرد در شب جلوه ی ویژه ای به لابی برج داده است و با توجه به این که آلاچیق چادری در ورودی ساختمان نصب شده ، حس خوب و آرام بخشی را برای ساکنین ساختمان در لحظه ورود سبب می شود.

.

پایداری سقف چادری برج دوقلوی افسون

سازه پارچه‌ ای با فرم دایره ای دارای یک ستون مورب در وسط سایبان می باشد که زیبایی این سقف چادری را  دو چندان نموده است. به منظور پایداری این سازه چادری و ایستایی این ستون مورب که در مرکز دایره تعبیه شده ، از بالای سقف پارچه ای با یک زاویه دقیق و مشخص چتر سایبان از سه نقطه توسط استرندهای کششی قوی نگه داشته شده اند. اتصال توسط کابل های هشت میلیمتری و مهارکش هایی  از بالا به دیوارهای پیرامونی صورت پذیرفته است.  همچنین اندازه گیری ها در این پروژه به گونه‌ ای بود که با توجه به حساسیت کار ، فرم دایره مورد نظر و هوابند بودن آن بایستی توسط دوربین های نقشه برداری انجام می شد و در نهایت یک فرم زیبا و فوق العاده چشم انداز ماحصل دقت و حساسیت در این کار بوده است.

سقف چادری برج های دوقلوی افسون ، محله پاسداران تهران

درباره محل اجرای پروژه سقف چادری

محله پاسداران یکی از بهترین محله های تهران است و در منطقه ۳ شهرداری تهران قرار دارد. محله پاسداران در شمال و جنوب بین منطقه ۳ و ۴ تهران ساخته شده است و قسمت شمالی آن در منطقه یک تهران واقع شده است. خیابان شریعتی و جنوب بزرگراه همت ، نقطه شروع منطقه پاسداران است و از این نقطه جاده ضرابخانه آغاز می شود که از نیمه راه به سه راه اختیاریه و چهارراه پاسداران می رسد و پس از عبور از میدان نونیاد و پل پاسداران منطقه یک تهران آغاز می شود و پس از عبور از چهارراه فرمانیه به پارک نیاوران می رسیم که در شمالی ترین قسمت میدان قرار دارد.

در کنار خیابان پاسداران محله ای به نام محله پاسداران نیز وجود دارد که باعث شده بسیاری از مردم خیابان پاسداران و محله پاسداران را با هم اشتباه بگیرند ؛ اما باید توجه داشت که ما با دو موقعیت جغرافیایی به نام های خیابان پاسداران و محله پاسداران روبرو هستیم و این دو با هم متفاوت هستند.

.

تاریخچه محله پاسداران سقف چادری

در گذشته روستایی به نام حصار بیک وجود داشته که به دلیل آب و هوای بسیار خوب این روستا و اکسیژن فراوان در آن ، ناصرالدین شاه قاجار به این محله رفت و آمد بسیاری داشته و به این منطقه علاقه شدیدی پیدا نمود ؛ بنابراین دستور داد تا در این روستا کاخی بسیار بزرگ بسازند. کاخ صاحبقرانیه همان کاخی است که به دستور وی درخیابان سلطان آباد سابق (محله پاسداران امروزی) تهران ساخته شد. ضرابخانه یکی از بخش های مهم منطقه پاسداران بشمار می رود. اولین ضرابخانه ایران نیز در زمان ناصرالدین شاه قاجار تأسیس شد. داستان ساخت ضرابخانه برای ضرب سکه بدین صورت بود که به شاه قاجار گزارش دادند زمین های این منطقه برای کشاورزی مناسب نیست ، به همین دلیل ایشان دستور ساخت ضرابخانه را در این محله صادر نمود.

عکس قدیمی از خیابان پاسداران تهران

امکانات محله پاسداران تهران سقف چادری

مراکز اداری و تجاری زیادی در منطقه پاسداران وجود دارد. کافی شاپ ها و رستوران های این منطقه مجلل هستند و تهرانی ها دوست دارند اوقات خود را در این محله بگذرانند و وجود مراکز تجاری و خرید به فروش بیشتر واحدهای مسکونی در منطقه کمک کرده و در واقع همین امر باعث می شود که بار ترافیکی در منطقه بسیار زیاد باشد. درمانگاه ها و مراکز بهداشتی و درمانی محله پاسداران نیز از تردد بی مورد مردم به محله های دیگر جلوگیری می نمایند.

مرکز خرید آرتمیس پاسداران تهران

پارک جنگلی لویزان یکی از مناطق تفریحی تهران است که در این منطقه می باشد. بوستان های مازیار و نارنجستان نیز یکی از بهترین تفرجگاه ها برای ساکنان این منطقه هستند. امروزه با تغییر سبک زندگی مردم مراکز و باشگاه های ورزشی زیادی مانند شاهین ، مرجان ، ماهک ، هجرت ، مجموعه ورزشی شرکت مخابرات ، باشگاه ورزشی پژوتن در این محله ایجاد شده است.

.

آب و هوای محله پاسداران سقف چادری

هوای پاک ، خانه های بزرگ ، وجود مراکز درمانی و کلینیک ها و تنوع ویلاها ، آپارتمان ها و خانه های مجلل ، این محله را به یکی از بهترین محله های تهران برای زندگی شهری تبدیل کرده است. به جرات می توان گفت منطقه پاسداران از نظر آب و هوا یکی از بهترین مناطق تهران است و به همین دلیل مردم دوست دارند در منطقه خوش آب و هوای بالا شهر تهران زندگی کنند. پارک جنگلی لویزان نیز نقش موثری در ایجاد هوای پاک این منطقه بر عهده دارد.

پارک لویزان تهران پارک لویزان تهران پارک لویزان تهرانپارک لویزان تهران

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام