محل پروژه : تهران ، خیابان فرشته

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۸۰ متر مربع

کاربری : سقف پارچه ای روف گاردن

سقف پارچه ای طرح سالن خیابان فرشته

سقف پارچه ای پروژه فرشته

کاربری سقف چادری در سال های اخیر به عنوان پوشش فضاهای ورودی ساختمان ها ، آلاچیق پارک ، سایبان چادری ، سقف رستوران و کافی شاپ ها بسیار متداول بوده است. در پروژه خیابان فرشته تهران با بهره گیری از آلاچیق طرح سالن جهت مسقف نمودن قسمتی از بام ساختمان مسکونی به متراژ ۸۰ متر مربع فضای استراحت زیبا و دلنشینی به وجود آمده است. در این سقف غشایی تعداد ۱۰ ستون بر روی صفحه ستون های پیچ شده روی دیوار جان پناه و از سمت دیگر بر روی کف پشت بام جای گذاری شده اند تا وظیفه نگهداری تیرهای پیرامونی را داشته باشند.

نصب سقف پارچه ای

برای اینکه پایداری سازه چادری تأمین گردد تعداد ۴ دستک فولادی با سطح مقطع لوله و با سایز استاندارد وظیفه کنترل بار تیرهای پیرامونی را دارند. جهت نصب سازه پارچه‌ای از تاور ساختمان مجاور استفاده گردید و سپس در مرحله دوم از نصب به دلیل در دسترس بودن جرثقیل پارچه نیز توسط جرثقیل بر روی سازه موجود نصب شد. جنس پارچه به کاربرده شده در پروژه خیابان فرشته از برند mehler آلمان با رنگ سفید و وزن ۹۰۰ گزم در هر متر مربع انتخاب شده است. قابل ذکر می باشد نصب آلاچیق چادری مورد نظر ۳ روز به طول انجامید.

درباره محل اجرای پروژه سقف پارچه ای

خیابان مرتضی فیاضی که به خیابان فرشته معروف است یکی از خیابان های شهر تهران می باشد که در محله الهیه و منطقه یک شهرداری تهران واقع شده است. خیابان فرشته از خیابان ولیعصر شمالی تا تقاطع پارک وی در غرب شروع و به منطقه پل رومی در شرق منتهی می شود. خیابان فیاضی را می توان یکی از بزرگ ترین خیابان های تهران نامید. نزدیک ترین دسترسی مترو به این خیابان ایستگاه مترو شهید صدر است.

آشنایی با خیابان فرشته

خیابان فرشته تهران که به محله فرشته نیز معروف است در منطقه یک پایتخت واقع شده است. خیابان فرشته تهران یکی از معروف ترین محله های الهیه محسوب می شود. این خیابان به موازات بزرگراه مدرس و هنگام عبور از این مسیر است که برج های لوکسی مانند برج های دوقلوی تهران و برج فرشته را به راحتی می توانید ببینید. خیابان فرشته یکی از گران ترین خیابان های تهران می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد مشهور زیادی از جمله هنرمندان سینما ، ورزشکاران معروف و همین طور سیاستمداران نام آشنا در این منطقه زندگی می کنند.

خیابان فرشته تهران

تاریخچه خیابان فرشته تهران سقف پارچه ای

خیابان فرشته در گذشته شامل سه باغ سبز بزرگ بود که امروزه به باغ سفارت روسیه ، باغ سفارت آلمان و باغ سفارت ترکیه تبدیل شده است. علت نامگذاری خیابان فرشته به دوران قاجار باز می گردد، این خیابان و بطور کلی منطقه یک تهران بیشتر در زمان قاجار نامگذاری شده اند و پس از آن نیز این خیابان ها در زمره خیابان های گران قیمت تهران قرار گرفتند. خیابان فرشته تهران در دسته خیابان های بسیار پرتردد قرار می گیرد و عموماً دارای ترافیک نیمه سنگین است. پس از طرح های تفصیلی جدید تهران و به دلیل آب و هوای مساعد این محله ، ساخت ساختمان های چند ۱۰ طبقه در این خیابان به سرعت افزایش یافت و ویلاهای قدیمی جای خود را به پاساژهای معروف ، مراکز خرید بزرگ و باغ برج های لاکچری دادند.

خیابان فرشته تهران

اضافه نمودن بنای جدید بر روی بام سقف پارچه ای

یکی از مواردی که امروزه افراد و یطور کلی سازندگان و مالکین ساختمان ها را درگیر خود نموده است کوچک بودن فضای بام می باشد. بنابراین افراد روش های مختلفی را برای حل این مسأله امتحان می کنند. یکی از گزینه هایی که پیش روی سازندگان و مالکین این بناها می رسد این است که فضای بیشتری به سقف خود اضافه نمایند. اما آیا این امر امکان پذیر است؟ همچنین آیا امکان افزودن سازه های جدید در بالای ساختمان های ساخته شده وجود دارد؟ و یا اینکه آیا امکان ساخت سازه های سبک در بالای سقف وجود دارد؟ در پاسخ بطور کلی باید گفت که در برخی از موارد این معضلات قابل حل می باشند ، اما برای رسیدن به پاسخ دقیق تر این سؤالات لطفاً تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سازه های بدون نیاز به مجوز شهرداری

در بسیاری از موارد ساخت یک طبقه اضافی در بالای ساختمان اصلی مجاز نیست ، اما استثنائاتی نیز وجود دارد که می توان این کار را انجام داد. اگر نگاه دقیق تری به ساختمان ها بیندازید متوجه می شوید که بالاترین بخش ساختمان ها که معمولاً بعنوان فضای خالی و پرت در نظر گرفته می شد ، اکنون به عنوان فضایی برای نشیمن یا مهمانی ها استفاده می شود. پشت بام ها همیشه در معرض باران ، برف ، باد ، رطوبت ، نور خورشید و … هستند ؛ بنابراین برای ساخت و ساز در این قسمت نمی توان از مصالح به کار رفته در ساخت طبقات پایین استفاده نمود. طراحی سازهای روی سقف به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد

مشخصات سازه های سبک در پشت بام چیست؟

سازه اضافی روی سقف دارای ویژگی هایی می باشد که از آن جمله می توان به ساخت و نصب سریع ، هماهنگی با نمای ساختمان ، سبکی سازه ، رعایت استانداردهای جهانی در راستای بهینه سازی مصرف انرژی ، عدم استفاده از مصالح بنایی مانند گچ و سیمان ، سهولت در نصب و استفاده از تأسیسات الکتریکی و مکانیکی جدید بر روی بام و.. اشاره نمود. سازه های چادری دارای کلیه فاکتورهای فوق بوده و جزو سازه های مازاد بدون مجوز شهرداری محسوب می گردد ؛ اما بطور کلی اگر بخواهید بر روی بام سازه جدیدی را استفاده نمایید که موارد بالا را شامل نشود می بایست از شهرداری منطقه مجوز رسمی اخذ نموده و یا اینکه با کارشناسان فنی و معماری شهرداری ناحیه خود مشورت کنید.

بهترین سازه سبک برای ساخت روی پشت بام چیست؟

بهترین سازه سبک برای ساخت و نصب بر روی سقف بام چیست؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از افرادی را که به دنبال ایجاد یک سقف برای اهداف مختلف از جمله ساخت انبار ، ساخت کارگاه ، فضای استراحت و تفریح ، سایبان ، ساخت یک گلخانه کوچک ، پرورش و نگهداری حیوانات و … هستند را به خود مشغول کرده است. اگر جزو این گروه هستید ابتدا توصیه می کنیم به شهرداری محل خود مراجعه کرده و با یک مهندس معمار و یا شهرساز مشورت نمایید. افزودن فضای اضافی به بنای اصلی در بیشتر موارد غیرقانونی تلقی می شود ؛ اگرچه همان طور که پیشتر نیز عرض شد استثنائایی نیز وجود دارد.

امروزه با استفاده از متریال مدرن جدید از جمله : سازه های چادری (سازه های پارچه ای) ، پروفیل های چوب پلاست ، آلومینیوم ،  LSF، فایبرگلاس ، دیوار پیش ساخته گچی و … می توان یک سقف جدید و سبک را بر روی بام ها اجرا نمود.

سقف پارچه ای خیابان فرشته

ساخت سقف پارچه ای سبک

طراحی سقف سبک به متریالی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. استفاده از یک محصول سبک در سقف بسیار مهم بوده و به همین دلیل قبل از ساخت سقف می بایست تحقیقات کامل را بعمل آورده تا بتوانید مصالح مناسب را برای این منظور انتخاب کنید. از ویژگی های مورد انتظار یک سقف و سازه جدید مازاد بر بنای اصلی می توان به وزن سبک ، قیمت مناسب ، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی مختلف ، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی ، سهولت در جابجایی ، نصب و بهره برداری و همجنین مقاومت در برابر زلزله و حریق اشاره کرد. در این مقاله به معرفی یکی از بهترین سازه های سقفی سبک می پردازیم که کاربردی چند منظوره داشته و این محصول در بسیاری از زمینه ها و کاربری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معرفی سقفی مدرن و سبک!

همان طور که در قسمت اول نیز عرض شد یکی از مواردی که در هنگام انتخاب بهترین سیستم برای ساخت سقف های جدید و مازاد ما را در انتخاب نوع سازه به چالش می کشد وزن سیستم جدید و درواقع وزن اضافی تحمیل شده بر روی بنای اصلی است ؛ سقف های پارچه ای یکی از محصولات رایجی هستند که به صورت سیستم سقف سبک ارائه می شوند. این محصول از بهترین متریال روز دنیا ساخته شده است که طراحی ، ساخت و نصب و اجرای آن بر روی سقف ساختمان ها توسط افراد متخصص و مجرب انجام خواهد می شود. این نوع سقف ها به دلیل وزن سبکی که دارند بهترین سازه برای اضافه نمودن یک سقف جدید به ویژه در بام ساختمان ها و برج های بلندمرتبه بشمار می روند.

سقف پارچه ای خیابان فرشته

مزایای استفاده از سقف پارچه ای بر روی بام

اگر به دنبال زیبایی و مدرن سازی فضاهای بام خود هستید می توانید از سازه های چادری برای ایجاد سقفی ایمن و جذاب استفاده نمایید. این سازه ها مقاومت بالایی در برابر اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش داشته و می توانند در هنگام ایجاد شرایط نامساعد آب و هوایی واکنش خوبی را از خود نشان دهند ، زیرا که این محصولات برای استفاده در فضای باز مناسب بوده و طراحی شده اند. این سازه ها در برابر شرایط فیزیکی و محیطی نیز بسیار مقاوم هستند ؛ همچنین این سازه های سبک به دلیل طراحی منحصربفرد خود که بر اساس بار باد و برف صورت می گیرد می توانند به خوبی دربرابر هر نوع شرایط جوی عمل نمایند.سازه های غشایی با رعایت کلیه ی استاندارهای آیین نامه های ساختمانی مقاومت بالایی در برابر زلزله نیز دارند.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام