محل پروژه : تهران ، یوسف آباد

تاریخ اجرا : پاییز ۱۳۹۴

مساحت : ۳۰ متر مربع

کاربری : سایبان روف گاردن ، آلاچیق چادری

آلاچیق پارچه ای

آلاچیق پارچه ای با طرح پارادایس به منظور ایجاد سایه ای مطلوب برای بام یک ساختمان در منطقه یوسف آباد تهران با نظر طراح سازه شرکت کاوشکام و نیز تأیید کارفرمای محترم نصب گردید. طراحی این سقف متحرک پارچه ای توسط شرکت سازه های چادری کاوشکام در فصل تابستان انجام شده که از نظر مشتری بسیار رضایت بخش بود. آلاچیق پارچه ای طرح پارادایس متشکل از ۴ ستون در اطراف با متریال فولاد ST37 به صورت نورد شده و پارچه ای با مقاومت بالا می باشد که می تواند ۱۰ درصد از نور خورشید را از خود عبور داده و با ایجاد سایه ملایم سبب آرامش استفاده کنندگان از سایبان چادری شود.

 

متریال مصرفی در آلاچیق پارچه ای

در این سایبان چادری از متریال مختلفی بهره برده شده است. برای ساخت استراکچر از پروفیل های فولادی با سطح مقطع لوله از جنس ST37 استفاده شده است. از آنجایی که سایبان های پارچه ای همیشه در معرض رطوبت ، بارش های باران و برف ، سرما و گرما و.. هستند ، بنابراین می بایست برای محافظت از سازه و بطور کلی استراکچر سایبان تمهیداتی اندیشید. تیم متخصص تولید در کارخانه کاوشکام برای حفاظت سازه و المان های فولادی از رنگ های صنعتی به شکل رنگ آمیزی کوره ای بهره می برد تا خیال شما را برای سال های طولانی از موراد ذکر شده راحت نماید. از جمله این لایه ها می توان به سندبلاست ، زینک ریچ ، پلی آمید و پلی اورتان اشاره کرد.

 

درباره محل اجرای پروژه آلاچیق پارچه ای

یوسف آباد یکی از محله های اصیل ، قدیمی و معروف تهران است که در منطقه ۶ شهرداری تهران واقع شده است. این محله به دلیل مجاورت با مرکز شهر ، بافت مختلط آپارتمان و ویلا و توسعه شهری مدرن با حفظ بافت سنتی خود در بین تهرانی ها بسیار محبوب است، این محله از غرب با بزرگراه کردستان و محله امیرآباد همسایه است. محله ولی عصر و عباس آباد در شرق ، بزرگراه شهید همت و محله ونک در شمال و خیابان دکتر فاطمی و سه راهی یوسف آباد در جنوب آن قرار دارد.

 

تاریخچه و دلیل نامگذاری یوسف آباد آلاچیق پارچه ای

میرزا یوسف آشتیانی رئیس مستوفیان (حسابداران) در زمان ناصرالدین شاه بود. او مردی دقیق و درستکار بوده و همواره مورد توجه و اعتماد شاهنشاه و نخست وزیرش امیرکبیر قرار می گرفت. او در زمان حیاتش زمین های زیادی در خارج از تهران از ناصرالدین شاه خرید و آن ها را آباد نمود. یوسف آباد ، عباس آباد ، امیرآباد و.. از جمله ی این زمین ها هستند. قنات بزرگ ، قنات تنگی، قنات قلمان در منطقه یوسف آباد واقع شده و به کمک این قنات ها باغات و زمین های کشاورزی آبیاری می شد. پس از مرگ میرزا یوسف زمین ها به پسرش به ارث می رسد. در این سال ها پس از خرید و فروش های فراوان دولت وقت این منطقه را در اختیار گرفت و کار ساخت و ساز آغاز شد.

سال ها از این وقایع می گذرد و دیگر اثری از آن باغ ها نیست ، اما خانه های کوچک ساکنان آبادی گواه سابقه این آبادی اصیل و قدیمی می باشد. در دوره قاجار زمین های یوسف آباد در اختیار بانک قرض الحسنه روسیه بود. با سقوط رژیم تزاری در روسیه دولت شوروی بانک و تمام دارایی های آن را به دولت ایران واگذار کرد که ابتدا به نام بانک ایران و سپس بانک فلاحتی و بعداً به نام بانک کشاورزی شناخته شد. در سال ۱۳۱۹ وزارت دارایی زمین های یوسف آباد را به مبلغ ۹۳۰۰۰ تومان در اختیار بانک کشاورزی قرار داد.

 

فروش زمین ها به وزارت دارایی آلاچیق پارچه ای

چون زمین کشاورزی یوسف آباد کم و درآمد سالانه دولت کمتر از چند هزار تومان بود ، در سال ۱۳۲۲ دکتر. میلسپو مستشار و مشاور وزارت خزانه داری ایالات متحده دستور داد زمین به کارمندان دولت فروخته شود. این زمین ها در یوسف آباد بسته به کیفیت آن از متری ۱ تا ۳ تومان به مسئولان وزارتخانه های مختلف فروخته می شد. زمین هایی با مساحت ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع به بالاترین رتبه های وزارتخانه و از ۱۸۰ تا ۲۰۰ متر مربع به پایین نیز به کارمندان جزء و در رده های پایین تر فروخته شد. گفته می شود یک یا دو قطعه زمین به متراژ ۱۰۰۰ متری نیز توسط نخست وزیر وقت محمد سعید مراغی خریداری شده است.

واگذاری این اراضی بدون شهرسازی و نقشه برداری و خط کشی معابر و خیابان ها صورت می گیرد و در نتیجه مشکلات و اختلافاتی ایجاد می نماید که روند واگذاری زمین را طولانی می کند. تا پایان سال ۱۳۲۹ سه هزار مترمربع زمین در شرق یوسف آباد انتخاب شدند اما هنوز کار ساختمانی را در آن شروع نکرده بودند. دو هزار قطعه زمین برای غرب یوسف آباد نیز در نظر گرفته شد و نقشه برداری و تقسیم بندی آن ها از سال ۱۳۲۹ آغاز گردید. همچنین در سال ۱۳۳۴ عواید حاصل از فروش زمین های یوسف آباد برای تأمین سرمایه بانک ساختمانی تخصیص داده شد.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام