سایبان چادری سفارشی – تالار تشریفات قم

محل اجرا : قم

کاربری : سایبان تالار – المان معماری

مساحت : ۱۳۰ متر مربع

تاریخ اجرا : پائیز ۱۳۹۷

Ceremonial Hall of Qom

سازه چادری بدون ستون میانی

سازه چادری اجرا شده در تالار تشریفات قم که توسط شرکت آلاچیق چادری کاوشکام طراحی شده است ، بدون ستون میانی می باشد. این سایبان پارچه ای کمی متفاوت با سایر پروژه های دیگر شرکت کاوشکام است. این سازه غشایی جذاب با توجه یه نیاز و سلیقه ی کارفرما بصورت سفارشی طراحی گردیده است.

ما در شرکت سازه چادری کاوشکام برآنیم تا آنچه که سلیقه و خواست شما مشتریان عزیز است را جامه ی عمل پوشانده و دقیقاً چیزی که در ذهنتان متصور است را به محصولی خاص بدل نماییم ؛ به همین دلیل ما به شما این اطمینان را می دهیم که دست شما برای پیاده سازی تخیلات ذهنیتان کاملاً باز است.

 

انواع آلاچیق چادری و کاربردهای آن

در این سازه چادری اصلی ترین المان نگهدارنده تاج سایبان پارچه ای ، چهار قوس خارجی که در سطح پارچه قرار گرفته ، می باشد. برخلاف سایر طرح های روتین آلاچیق های چادری ، این سایبان از بالا توسط چهار قوس فولادی چتر آلاچیق را مهار می کند و در زیر سایبان دیگر خبری از ستون های فلزی نبوده و همین مسأله فضای بیشتری را به کاربران می دهد.

عموماً آلاچیق های چادری به اشکال ذیل طراحی و اجرا می شوند :

  • آلاچیق طرح سالن : چیدمان ستون ها در اطراف سازه بوده و آب های سطحی توسط گاترهای فلزی به ناودانی منتقل شده و پس از آن نیز به سمت خروجی فاضلاب هدایت می شود.
  • آلاچیق سان شید : بصورت تک ستون اجرا شده و چتر سایبان توسط یک دستک فلزی مورب به آن متصل می گردد.
  • آلاچیق رویال : این سایبان دقیقاً همانند طرح سان شید است ، با این تفاوت که چتر سایبان از بالا توسط دستک فلزی مورب مهار می شود و همین امر باعث جذابیت هر چه بیشتر این طرح شده است.
  • آلاچیق پارادایس : قرار گیری ستون ها در کناره های آلاچیق چادری استفاده از کل فضا را در این نمونه از سازه چادری فراهم می نماید. این سازه چادری دارای هشت ستون در اطراف سایبان است.
  • آلاچیق هگزا : معمولاً طرح اُکتا در اماکنی همچون تالارهای عروسی ، فضاهای مسکونی و اداری ، مجتمع های تجاری و.. بعنوان سایبانی مدرن و نیز یک المان معماری زیبا بکار می رود. این طرح برخلاف طرح پارادایس که دارای هشت ستون در اطراف سایبان است ، توسط یک ستون در مرکز سازه و هشت دستک بلند مهار می شود.

 

کردان سایبان استخر طرح رویالعکس آلاچیق چادری طرح پارادایس برج های قو الماس خاورمیانه

  • آلاچیق اُکتا : آلاچیق چتری هگزا با پلان شش ضلعی از لحاظ معماری جلوه زیبایی دارد و معمولاً مورد پسند مشتریان قرار می گیرد. این طرح سازه چادری دارای یک ستون مرکزی و شش دستک فلزی ، فرمی نزدیک به دایره داشته و توسط اتصالات مخصوص با پوشش کروم به دستک ها متصل می‌گردد .
  • آلاچیق تترا : آلاچیق چادری تترا بیشترین کاربرد را در آلاچیق ساحلی ، آلاچیق پارک ها و سقف کافی شاپ ها دارد. این طرح با داشتن یک ستون مرکزی و سقفی چهار وجهی ساده ترین شکل از آلاچیق ها و سازه های پارچه ای را دارا می باشد.
  • آلاچیق تترا وارونه : دقیقاً همانند طرح تترا می باشد ، اما با این تفاوت که چتر آلاچیق به شکل وارونه و برعکس نصب می شود و بیشتر فرمی نمادین دارد.
  • آلاچیق توئین هد : از ویژگی های بارز سازه چادری توئین هد می‌توان به مساحت تحت پوشش بیشتر نسبت به فرم آلاچیق چادری معمولی اشاره کرد. این سازه چادری به شکل دوقله نصب می شود.
  • آلاچیق دایره ای (فلورا) : این طرح همانند آلاچیق های تک ستون و چهار ستون است ، اما با این تفاوت که سقف چتری آن فرمی دایره ای شکل دارد.
  • خیمه چادری : از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه چادری بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سازه پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد.
  • و..

آلاچیق چادری

درباره پروژه

نوع مهار بندی و مهار کل سازه چادری در قسمت فوقانی جذابیت خاصی به این آلاچیق چادری منحصر به فرد بخشیده است. شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام