محل پروژه : تهران

تاریخ اجرا : ۱۳۹۶

مساحت : ۳۶ متر

کاربری : سایبان چادری

سقف چادری مجموعه تفریحی اسب سفید

سازه چادری به عنوان یکی از مدرن ترین سازه ها جهت پوشش سقف فضاهایی که نیاز به محافظت از سرما و گرما وجود دارد و زمان کافی برای اجرای سازه های سنگین نداشته باشیم گزینه معقولی است. همچنین به سبب زیبایی منحصر به فرد سازه های پارچه ای می توانیم آن ها را جزو سازه های دکوراتیو طبقه بندی نماییم. سازه های غشایی مجموعه باشگاه سوارکاری اسب سفید در دهستان فیروزبهرام تهران نیز از جمله مکان هایی است که با توجه به مراجعه بازدیدکنندگان و ورزشکاران جهت تفریح و اوقات فراغت نیاز به یک فضای سرپوشیده جهت استراحت و تماشای سوار کاران دارند و می توانند از سایه ایجاد شده در مدت زمانی که در باشگاه حضور دارند بهره ببرند تا از تابش مستقیم نور خورشید به خصوص در فصل تابستان محافظت شوند.

باشگاه سوارکاری

انتخاب سازه چادری به عنوان سقف دائمی

کارفرمای پروژه پس از بررسی های لازم بهترین گزینه جهت پوشش با استفاده از سقف پارچه ای را در دستور کار خود قرار داد و وظیفه ساخت آن را به شرکت سازه چادری کاوشکام واگذار نمود. سقف چادری مجموعه از ۴ آلاچیق پارچه ای که به طور مجزا در کنار هم قرار گرفته اند تشکیل می شود. مساحت سایه انداز آن ۳۶ متر مربع بوده و ۸ ستون پیرامونی وظیفه پایداری چهار آلاچیق چادری را بر عهده دارند. لازم به ذکر است از زمان طراحی تا اجرا و نصب سایبان پارچه ای به مدت یک هفته کاری به طول انجامید و پروژه مورد نظر طبق برنامه زمانبندی اعلام شده تحویل کارفرمای محترم گردید.

هدف از ساخت باشگاه سوارکاری سازه چادری

اسب سواری یکی از مهیج ترین و مفرح ترین ورزش های کشورمان است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اسب سواری با سایر ورزش هایی که می شناسیم متفاوت است، علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند علاوه بر ورزش به تفریح ، لذت و گذران اوقات فراغت بپردازند. اسب‌ سواری یکی از گران‌ ترین ورزش‌ها بشمار می رود ، اما بیشتر علاقه‌ مندان می‌خواهند حتی برای یک بار هم که شده اسب‌ سواری را تجربه نمایند ؛ این محبوبیت باعث شده است که برخی از افراد به فکر راه اندازی یک مزرعه پرورش اسب بیفتند تا بتوانند در آن شغلی را برای خود و اطرافیانشان دست و پا کنند و درآمد کسب نمایند. پرورش اسب در برخی کشورها شکل صنعتی و توسعه یافته به خود گرفته است و امروزه به عنوان شغلی درآمدزا ، اشتغال زا و ارزآور شناخته می شود. علیرغم اینکه کشور ما صاحب بهترین و اصیل ترین نژادهای اسب بر اساس استانداردهای جهانی است ، اما پرورش اسب نتوانسته به عنوان یک حرفه شایسته جایگاه مناسب و در خور شأنی را پیدا کند.
.
سازه چادری باشگاه سوارکاری

.

طراحی باشگاه سوارکاری سازه چادری

هدف از طراحی باشگاه سوارکاری ایجاد بستر مناسب برای رشد و توسعه این ورزش است. ورزش سوارکاری آشتی بین مردم و طبیعت را به ارمغان می آورد که یکی از اهداف مهم پروژه طراحی باشگاه سوارکاری است. مطالعه و رعایت قوانین طراحی باشگاه سوارکاری یکی از اولین و مهمترین مراحل شروع این پروژه می باشد. یکی از اهداف دیگر در طراحی باشگاه سوارکاری توسعه کسب و کار پرورش اسب است ، زیرا زمینه های مربوط به این تجارت بسیار گسترده بوده و از نظر اقتصادی معقول و سودآور است.
.
طراحی سازه چادری باشگاه سوارکاری
.

درباره محل اجرای سازه چادری

فیروز بهرام

دهستان فیروزبهرام یکی از روستاهای شهرستان چهاردانگه است. در واقع می توان گفت فیروزبهرام تهران روستایی در شهرستان چهاردانگه است که از توابع اسلامشهر تهران محسوب می شود. فیروزبهرام در ناحیه ۷ منطقه ۱۸ تهران واقع شده است. مسئولیت ادارات خدماتی این دهستان زیر نظر شهر چهاردانگه می باشد.

 

تاریخچه محله فیروزبهرام تهران

امروزه با افتتاح بزرگراه تهران – ساوه بخشی از روستای فیروز بهرام به شهرداری اسلامشهر واگذار شده است. این روستا یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های ایران بشمار می رود که بنای آن را به فیروز ساسانی نسبت می دهند. برای این منطقه پس از مدتی نام های فیروز رام و فیروز باران جایگزین شد. از جاذبه های گردشگری و شناسنامه تاریخی این روستا می توان به بناهای گلی و خشتی اشاره کرد. این سازه ها که از قدیمی ترین بناهای کشور هستند بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارند. لازم به ذکر است که این بناها همچنان باقی مانده اند و علاقه مندان می توانند به روستای فیروزبهرام مراجعه و از آن ها دیدن نمایند.
.
فیروزبهرام تهران
.
قدمت اسلامشهر که در گذشته «قاسم آباد شاهی» نام داشت به هزاره پنجم قبل از میلاد می رسد. روایتی تاریخی درباره این منطقه وجود دارد که ارباب کیخسرو دارای ۲ فرزند به نام های فیروز و بهرام بوده ، به همین دلیل قلعه خود را بنام فیروزبهرام نامگذاری کرده است و تاکنون نیز در بین اهالی به روستای فیروزبهرام معروف شده است و بنا بر اسناد تاریخی قدمت این مکان بیش از ۴۰۰ سال بوده و ۱۵۰ سال ساخت برج و باروها و حصار دور آن ها به طول انجامیده است. در حال حاضر از آن بنای تاریخی فقط برج دیده بانی باقی مانده است و بیشتر فضای پشت قلعه برای پرورش دام و طیور استفاده می شود.
.

وقایع تاریخی فیروزبهرام سازه چادری

یکی از مهم ترین اتفاقات تاریخی این روستا اهدا نمودن فیروزبهرام و سعدآباد شمیران به سرورخان توسط ناصرالدین شاه بوده است. سرورخان یکی از خواجه های حرمسرای وی بود که پس از مرگ ناصرالدین شاه ، امیرالدوله نخست وزیر (صدر اعظم) وقت این زمین ها را از سرورخان گرفت و به دولت برگرداند. البته ماجرا به همین جا ختم نشد و پس از مشروطیت با شکایت سرورخان در دادگاه ، زمین های غصب شده دوباره به او بازگردانده شدند. این درگیری‌ ها در طول سال‌ ها باعث شد که فیروز بهرام در میان مردم شهرهای مختلف که ساکنان آن از ملیت‌ های مختلف بودند متمایز و شناخته شود.
.

ساکنان فیروزبهرام

فیروزبهرام متشکل از طوایف کرد ، لر و بلوچ است که مردمان آن از مناطق مختلف ایران در این روستا ساکن شده اند. مردمان این روستا از نظر فرهنگی و قومی ساختار قدیمی و سنت های دیرینه خود را حفظ کرده اند ؛ بدین ترتیب مذهب اولیه در این روستا زرتشتی است و مسلمانان اقلیتی از جمعیت آن را تشکیل می دهند. دهستان فیروزبهرام دارای آب و هوایی معتدل و سالم و خاک مناسب برای کشاورزی است. از این رو بیشتر اهالی آن به کشاورزی و دامداری مشغول بوده و صنایع دستی نیز در آنجا از محبوبیت بالایی برخوردار است. سازه چادری
.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام