رستوران بام لند سیرجان

محل اجرا : سیرجان – رستوران بام لند

کاربری : آلاچیق طرح سالن

مساحت : ۳۶۰ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۹

رستوران بام لند سیرجان

آلاچیق چادری

آلاچیق پارچه ای با فرم طرح سالن ، در پوشش سقف فضاهای تفریحی و خدماتی همچون رستوران ها ، کافی شاپ ها و نیز تراس ساختمان ها و همین طور سایر فضاهای مشترک و یا شخصی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این بین فرم آلاچیق چادری با طرح سالن بهترین گزینه ی ممکن می تواند باشد. به این علت که این طرح هم ظاهر زیبایی به این اماکن می بخشد و هم با توجه به در معرض بودن این سازه ها در فضاهای باز و شرایط جوی مختلف ، انتخاب مناسبی برای آب بند کردن می باشد.

 

رستوران بام لند سیرجان

آلاچیق طرح سالن

از آنجایی که این سازه ها در معرض مستقیم بارش های باران و برف می باشند ، به واسطه ناودان هایی که توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در دور تا دور سازه نصب شده ، هدایت آب های سطحی آن صورت می گیرد. این طرح با توجه به اینکه از ستون های فلزی در چهار کنج سازه استفاده شده ، نهایت فضا را در اختیار کاربران خود می گذارد. بنابراین با موارد ذکر شده در بالا ، بهترین گزینه برای ویلاها ، آپارتمان ها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها و.. می باشد.

رستوران بام لند سیرجان

خیمه چادری

سازه پارچه ای ساخته شده در محوطه ی یک ساختمان و بعنوان سقف رستوران در شهر سیرجان با نام بام لند ، از نوع آلاچیق پارچه ای طرح سالن بوده که در بهار سال ۱۳۹۹ با مساحتی بالغ بر ۳۶۰ مترمربع توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی ، تولید و اجرا گردید. لازم به ذکر است در ساخت این سقف متحرک نیست از پارچه ای بزرگ و از فولاد st37 در اسکلت اصلی و نیز پارچه پلی استر با روکش pvc استفاده شده است.

این سازه پارچه ای ، به مدت ۴ سال توسط شرکت سازه چادری کاوشکام گارانتی گردیده است.

 

درباره ی رستوران بام لند سیرجان

رستوران زیبای بام لند در خیابان خیام سیرجان واقع شده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی در کنار مراکز مهمی همچون هتل جهانگردی سیرجان ، پارک هادی ، کافه رستوران سنتی چلچراغ ، کتابفروشی فرهنگستان سیرجان ، شیرینی سرای ریاحی و.. قرار گرفته است. این رستوران یکی از مراکز پرطرفدار خیابان خیام این شهر بوده و همیشه مشتریان خاص خود را دارد. پس از نصب آلاچیق چادری طرح سالن در روف گاردن این رستوران ، باعث جذب مشتریان بیشتری شده است ؛ دلیل این امر هم خلق یک المان معماری زیبا با سایه ای راحت و ایمن و همین طور ایجاد فضایی مدرن در این مکان بوده است.

آلاچیق چادری رستوران بام لند سیرجان

این مکان در سه طبقه با معماری رومی (نمای سنگی رومی) توسط گروه معماری مکی (maki) طراحی و اجرا شده است. نمای طبقات اول و دوم آن دارای معماری رومی بوده ، اما در طبقه ی سوم یا بهتر است بگوییم روف گاردن ، از آلاچیق چادری با فرم ترکیبی خیمه و طرح سالن بهره برده اند. اصولاً خیمه های چادری فرمی شبیه به خیمه های صحرا نشینان عربستان و عشایر ایران دارد ، اما با طرحی مدرن تر و زیباتر که همین امر به جذب مخاطبان اماکن تجاری و تفریحی کمک شایانی می نماید.

 

مشخصات فنی سازه

این آلاچیق چادری از دو دستک فولادی بعنوان ستون های اصلی نگهدارنده ی قله های سازه چادری در وسط استراکچر استفاده کرده که با امتداد آن ها به سمت بیرون سقف پارچه ای توانسته است به زیبایی هر چه بیشتر آن بیفزاید. ستون های اطراف استراکچر از پروفیل های فلزی با مقاطع چهارضلعی در سایزها و ضخامت های متفاوت تهیه شده و از نوع ST37 می باشند که فضای بیشتری را در اختیار مشتریان این رستوران قرار می دهد. برای جذابیت و ایجاد هارمونی بیشتر با پارچه ی سقف ، به درخواست کارفرما و گروه معماری مکی ، ستون ها با رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند.

 

مشخصات فنی پارچه

از آنجایی که شهر سیرجان در استان کرمان قرار داشته و دارای آب و هوایی گرم و خشک است ، طبیعتاً آفتاب سوزان آن می تواند علاوه بر آزار مشتریان در طی روز ، به ایجاد بیماری های مختلف و سرطان های پوستی نیز منجر شود. از همین رو پارچه ای که در این پروژه استفاده شده از نوع پلی استر و با روکش PVC در دو طرف آن بوده که در رویه ی بیرونی آن از یک لایه ی مخصوص موسوم به آنتی یو وی (Unti UV) جهت دفع اشعه های مضر خورشید بهره برده اند.

این نوع پارچه ها با کشش مناسب در زمان نصب می توانند بارهای وارده همچون بار باد و برف را در زمان های بحرانی تحمل نموده و از وارد آمدن خسارات احتمالی به سازه و نیز تأسیسات نصب شده در رستوران جلوگیری نماید. رنگ پارچه به دلیل عدم جذب گرما در فصول گرم سال سفید انتخاب شده تا علاوه بر ایجاد کنتراست با سازه ی مشکی رنگ ، مانع از بوجود آمدن گرما در زیر سایبان شود.

طراحی سازه چادری

طراحی کلیه ی سایبان ها ، الاچیق ها ، سقف ها و سازه های چادری توسط نرم افزارهای اختصاصی در شرکت کاوشکام صورت می پذیرد. در طراحی این نوع سازه ها ، کلیه ی عوامل مرتبط با پروژه اعم از سازه های موجود ، بارهای وارده همچون برف و باد ، موقعیت قرارگیری ، فرم و طرح سایبان و.. مورد بررسی دقیق گرفته و در سیر طراحی مد نظر مهندسین باتجربه شرکت کاوشکام قرار می گیرد.

 

مزایای نصب سایبان چادری در بام لند

با توجه به قرارگیری آلاچیق چادری در روف گاردن این رستوران ، مشتریان آن به چشم اندازی زیبا در فضایی باز دسترسی داشته و می توانند از سایه ای خنک در هوایی گرم نهایت لذت را ببرند. با توجه به ارتفاع قرارگیری این سقف چادری ، کسانی که به این رستوران مراجعه می کنند می توانند نمایی از مراکز اطراف را داشته باشند. آب های سطحی جمع آوری شده در هنگام بارندگی نیز از طریق گاترهای مخصوصی که در اطراف سازه تعبیه گردیده است بطور کامل تخلیه شده و به سمت خروجی فاضلاب هدایت می شود و شما به هیچ عنوان شاهد ریزش باران در اطراف و یا زیر سایبان پارچه ای نخواهید بود.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

2 دیدگاه. Leave new

  • سلام
    وقتتون بخیر
    امکان انتخاب رنگ پارچه هست یا فقط رنگ سفیده؟

    پاسخ
    • سلام
      وقت شما هم بخیر باشه
      بله امکانش هست و شما میتونید از بین طیف رنگی پارچه ها هر رنگی که مایل بودید رو انتخاب کنید.
      حتی میشه از ترکیب دو و یا چند رنگ نیز مطابق با سلیقه شما استفاده کرد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام