آلاچیق چادری رستوران

محل اجرا : شهر ری

کاربری : آلاچیق چادری

مساحت : ۲۰۰ متر مربع

تاریخ اجرا: تابستان ۱۳۹۷

آلاچیق رستوران

آلاچیق چادری در رستوران

آلاچیق چادری با فرم خیمه عموماً در طراحی  فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرد و بحث تبادل حرارتی زیادی در آن مطرح نمی باشد ؛ از همین رو می تواند برای فضاهایی همچون آمفی تئاترها ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، اماکن ساحلی ، سالن های همایش ، غرفه های فرهنگی هنری و. مورد استفاده قرار گیرد.

 

ویژگی های طرح انتخابی رستوران جهان نما – خیمه چادری

از خیمه چادری می توان برای پوشش سطوح در اندازه های نامحدود سازه چادری بهره برد و از نظر ابعاد و اندازه هیچ گونه محدودیتی در اجرای انواع سازه پارچه ای با انتخاب طرح خیمه چادری با توجه به مقاومت خوب آن ها وجود ندارد. خیمه های چادری به نوعی الگو گرفته از خیمه های بادیه نشینان عربستان و عشایر ایران هستند که با مدرن سازی آن ها به شکل امروزی درآمده اند.

بطور کلی ایده ی اولیه ی سازه های چادری از شکل خیمه نشأت گرفته و پس از آن با توجه به خلاقیت های مهندسین معماری و سازه در انواع طرح های مختلف همچون کایت ، آلاچیق ، آرک طره ای ، آرک قوسی ، سان شید ، تترا ، اُکتا ، هگزا ، توئین هد ، پارادایس و.. طراحی و تولید شده اند.

 

درباره پروژه

در یکی از رستوران های واقع در شهر ری ، یک سایبان چادری برای سقف رستوران توسط شرکت سازه چادری کاوشکام  با مساحتی در حدود ۲۰۰ متر مربع در تابستان سال ۱۳۹۷ طراحی و اجرا گردید. این سقف پارچه ای با فرم خیمه چادری طراحی شده و دارای یک ستون مرکزی در وسط سازه می باشد. در قسمت فوقانی آن (قله آلاچیق) یک کپ فلزی جاگذاری شده و قطاع های پارچه که توسط دستگاه HF جوش خورده و پرس شده اند و فرمی متحد الشکل را تشکیل داده اند ، به سمت ستون های سازه ی اصلی رستوران کشیده شده و فرمی مخروطی را تشکیل می دهند.

آلاچیق رستوران

متریال مورد استفاده در سقف چادری رستوران جهان نما ، شهرری

در این سازه چادری از پارچه ی پلی استر با روکش پی وی سی جهت افزایش مقاومت در برابر رطوبت و تابش نور خورشید و همچنین یک لایه آنتی UV در رویه ی بیرونی پارچه جهت حفاظت استفاده کنندگان در برابر تابش اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش استفاده شده است. در ساخت سازه فلزی نیز از فولادی موسوم به ST37 استفاده شده که دارای خاصیت جوش پذیری بالایی می باشد که بیشتر جهت مصارف ساختمانی و همین طور ساخت سایبان های چادری از آن بهره می برند.

 

سقف متحرک رستوران

برای برخی رستوران ها می توان از سقف متحرک برقی نیز استفاده کرد. این سقف های متحرک که به سقف های جمع شونده نیز معروفند دارای ویژگی های مختلفی می باشند که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • قیمت مناسب
  • وزن نسبتا سبک
  • قابل اجرا در مدل‌های بسیار متنوع
  • امکان ایجاد نور پردازی در سطح سقف
  • کمترین فضای دپو در میان سقف‌های متحرک
  • طول عمر بسیار بالا در صورت استفاده از پارچه های مرغوب
  • عایق حرارتی (بیشتر از یک شیشه سکوریت ده میلیمتری عایق حرارتی می باشد).
  • و..

سقف متحرک رستوران آبی شهران

معرفی محل اجرای پروژه

ری از کهن‌ ترین شهرهای جهان است ، به‌ طوری‌ که این منطقه را در گذشته «شیخ البلاد» می‌ نامیدند. تاریخ پیدایش ری به زمان اقوام آریایی می‌ رسد و ری از تمام شهرهای ماد بزرگتر بود. ری در لغت به معنای شهر سلطنتی است. ساکن و اهل ری را نیز رازی می‌ نامیدند. تاریخ سکونت در این شهر به ۶۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. ری در گذشته های دور بعنوان یک مرکز دینی محسوب می شده و علاوه بر آن نیز به دلیل قرار داشتن در مسیر جاده ی ابریشم همواره یک مرکز داد و ستد مهم بشمار می رفته است.

شهرری

هم اکنون با توجه به قرار داشتن بارگاه عبدالعظیم حسنی در این شهر ، به شاه عبدالعظیم نیز معروف است و هر ساله زائرین و مسافرین بسیاری را پذیرا می باشد. طبیعتاً در هر شهر توریستی و یا زیارتی وجود مسافرین و زائرین نقش مهمی را در بالا بردن سطح درآمد کسبه و رونق اقتصادی آنان بازی می کند ؛ از همین رو وجود مراکزی همچون رستوران ها ، کافی شاپ ها ، هتل ها و.. در این قبیل شهرها لازم است.

اجازه دهید مقایسه ای را برای شما انجام دهیم.

اگر شما یک شهر توریستی و یا زیارتی را برای مسافرت خود انتخاب کرده باشید و بخواهید زمانی را در یک هتل بگذرانید و یا برای صرف غذا به یک رستوران بروید ، معمولاً به سراغ چه نوع مکانی می روید؟

بعنوان مثال رستورانی که صرفاً یک غذای خوب به شما بدهد و یا اینکه علاوه بر سرو غذای خوب ، دارای معماری و فضای زیبایی نیز باشد؟!

قطعاً گزینه ی دوم برای شما مطلوب تر است ؛ زیرا که شما دوست دارید در کنار خوردن غذا ، از بودن در یک فضای زیبا نیز نهایت لذت را ببرید.

وجود سایبان چادری در یک رستوران و یا هتل ، می تواند به جذب بیشتر مشتریان کمک نموده و درنتیجه به بالا بردن سطح درآمد مالکین آن ها کمک نماید.

آلاچیق چادری رستوران کوکولانژ آرتیست رشت گلسارسایبان رستوران طرح آرک قوسیخیمه چادری رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام