آلاچیق چادری طرح خیمه – مارینا ، بندر انزلی

محل پروژه : ساحل بندر انزلی

نوع طرح و کاربری : خیمه چادری کافی شاپ ساحلی

مساحت : ۱۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا : بهار ۱۳۹۷

عکس آلاچیق چادری طرح خیمه - مارینا بندر انزلی

آلاچیق چادری طرح خیمه

شرح پروژه

در بهار سال ۱۳۹۷ در ساحل کاسپین بندرانزلی واقع در استان گیلان ، یک سازه پارچه‌ ای با طرح خیمه برای یک کافی‌شاپ ساحلی توسط شرکت سازه چادری کاوشکام نصب گردید. این سازه چادری با هدف ایجاد یک سایبان مدرن در این محل اجرا شده است. کارفرمای محترم از بین طرح های پیشنهادی کارشناسان فنی کاوشکام که برای بازدید در محل پروژه حضور یافته بودند ، آلاچیق چادری طرح خیمه را برگزید.

 

آلاچیق چادری طرح خیمه

توضیحات فنی پروژه

این سایبان چادری علاوه بر کابل های کششی در حاشیه پارچه و المان های فلزی متداول در سازه چادری ، با توجه به بزرگ بودن ابعاد برای ایجاد پایداری از کابل های کششی متصل به تاج نیزه بهره برده است. پارچه مورد استفاده از نوع پلی استر با روکش پی وی سی است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و رطوبت زیاد دارد و این موضوع با توجه به محیط شرجی شهر انزلی بسیار قابل توجه و جزو نقاط قوت این سایبان چادری محسوب می گردد. یکی از مهم ترین ویژگی های خیمه های چادری مساحت تحت پوشش نامحدود آن است ؛ این عدم محدودیت در ارتفاع نیز وجود دارد. در اغلب متریال سنتی و مدرن این امکان برای سازندگان و مهندسین معمار وجود ندارد که بتوانند سقفی را بدون وجود ستون های متعدد در مساحت های بالا به راحتی پوشش دهند ، در حالی که با خیمه های چادری دیگر خبری از این عدم محدودیت ها نبوده و دست طراحان باز می باشد.
.
آلاچیق چادری طرح خیمه
.

آلاچیق چادری طرح خیمه با کاربری سایبان

آلاچیق چادری به عنوان یکی از بهترین و جذاب ترین نوع از دسته سازه های کششی محسوب می گردد. در ساحل مارینا کاسپین واقع در شهر بندر انزلی یک سایبان چادری بسیار زیبا توسط شرکت سازه چادری کاوشکام طراحی و اجرا گردید. شاید اگر اولین دفعه نام مارینا به گوشتان خورده باشد ، معنای دقیق آن را ندانسته و یا گمان کنید نام یک مکان است ؛ اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید مارینا به بندر کوچک ، بندر تفریحی یا محوطه بندری گفته می شود. درواقع مارینا محوطه‌ ای بندری برای قایق‌ های کوچک و تفریحی است.

در مارینا معمولاً امکانات پهلوگیری و لنگراندازی و نیز آب و برق برای قایق‌ ها فراهم است که دربرابر دریافت هزینه در اختیار قایق‌ ها گذاشته می‌ شود. تفاوت مارینا با بندر در این است که مارینا برای قایق‌ های کوچک و با تعداد کم مسافر ساخته شده است و بر خلاف بندرهای بزرگ امکاناتی برای پهلوگیری کشتی و قایق‌ های بزرگ و انتقال کالا و مسافر در حجم زیاد ندارد.

آلاچیق چادری طرح خیمه - مارینا بندر انزلی

آلاچیق چادری طرح خیمه

معرفی مجموعه مارینا کاسپین بندر انزلی

مجتمع ورزشی و گردشگری دریایی کاسپین مارینا که با هدف ایجاد یک سکوی امن برای نگهداری قایق ها در منطقه آزاد انزلی ساخته و راه اندازی شده است ، امروزه یکی از جامع ترین دیدنی های بندر انزلی به شمار می رود. این اسکله اولین اسکله در شمال کشور و همچنین جدیدترین و حرفه ای ترین منطقه تفریحی در این منطقه محسوب می شود. هدف از ساخت این مارینا از یک سو فراهم آوردن امکانات برای نگهداری و سرویس قایق های شخصی و صاحبان آن ها در محیطی شیک و مدرن و از سوی دیگر وجود سایر امکانات ورزشی و رفاهی در این اسکله است.
امکانات و شرایط بسیار مطلوب این مجموعه سبب جذب حداکثری گردشگران و ورزشکاران به این مارینا می گردد. علاوه بر امور مربوط به قایق ها ، این مجموعه خدماتی مانند فروش تخصصی قایق های کروز ، رستوران های مختلف با غذاهای متنوع ، کافه ها و استراحتگاه های ساحلی ، فروشگاه های مواد غذایی و تجهیزات دریایی ، باشگاه های تفریحی دریایی و آموزشگاه های قایقرانی به گردشگران ارائه می دهد. از جمله تفریحات دریایی در این مجموعه می توان به قایق های بادبانی ، چترهای پاراسل ، پدال بورد ، کایاک ، شاتل و ویندسرف اشاره نمود.
.
مارینا کاسپین بندر انزلی
.

✅ درباره بندر انزلی

بندر انزلی یکی از زیباترین و پرطرفدارترین شهرهای ساحلی شمال ایران است که در استان گیلان و نزدیک به مازندران یا دریای خزر واقع شده است. بندر انزلی بعد از رشت دومین شهر بزرگ استان گیلان است. این شهر که مهم‌ترین بندر ایران در کنار دریای مازندران است ، هم از نظر موقعیت تجاری و هم از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بندر انزلی یکی از پرباران ترین و مرطوب ترین شهرهای ایران است ، زیرا در کنار دریای مازندران واقع شده و تقریباً ۴۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد. دریاچه انزلی به عنوان یک منبع غنی اکولوژیکی با شهرت جهانی در این شهر قرار دارد.

معنی نام انزلی لنگر است و این نشان از قدمت باستانی شهر انزلی به عنوان شهری مهم در حاشیه دریای خزر می‌باشد. اکثر مردم بندرانزلی گیلک هستند و به زبان گیلکی صحبت می کنند. ماهی‌گیری ، کشاورزی و صنایع دستی از جمله مشاغل بندرانزلی هستند که سوغات این شهر نیز به شمار می روند. بازار سنتی بندرانزلی یکی از بازارهای سنتی شمال کشور است ؛ در این بازار می توانید ماهی ، غذاهای محلی و صنایع چوبی شهر را خریداری کنید.

مارینا کاسپین بندر انزلی

.

آلاچیق چادری طرح خیمه

پیدایش سازه های غشایی

.
بطور کلی پیدایش سازه های چادری در عصر جدید با الگوبرداری از خیمه های چادری سرخپوستان ، عشایر ایران و بادیه نشینان عربستان بوده است. طراحی و نصب یک خیمه چادری در مکانی مدرن با توجه به فرم خاصی که دارد می تواند یک نوستالژی زیبا را برای هر مکانی رقم بزند. سازه های غشایی با ترکیب فرم سنتی و طراحی سازه ای مدرن توانسته جایگاه بسیار خوبی را در بین متریال جدید بدست آورد ؛ تأیید صحت این ادعا استفاده روزافزون از سازه های چادری در اماکن مختلف با کاربری های متفاوت است. لازم به ذکر است یکی از جذابیت های این آلاچیق پارچه ای فرم خیمه ای شکل آن است ، به نحوی که از سطح زمین تا بالاترین نقطه کل سازه چادری کشیده شده و فرم چشم نوازی را ایجاد نموده است.
.
.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام