آلاچیق چادری باغ رستوران فشم

محل اجرا : تهران- فشم

کاربری: آلاچیق چادری

مساحت : ۲۵۰ متر مربع

تاریخ اجرا: پاییز ۱۳۹۶

آلاچیق چادری باغ رستوران

آلاچیق چادری باغ رستوران

آلاچیق چادری با فرم خیمه ، به عنوان یک سقف مناسب در اماکنی همچون رستوران ها و باغ ها مطرح می باشد. این نوع از سایبان چادری با توجه به شکل زیبای خود علاوه بر ایجاد یک سر پناه مناسب ، به زیبایی محوطه ها نیز کمک شایانی می کند. باغ رستوران ایرانی در فشم جهت ایجاد یک سقف متحرک مناسب و متناسب با محیط طبیعی خود ، از یک آلاچیق پارچه ای بهره گرفته است. آلاچیق پارچه ای مورد نظر توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در مساحتی در حدود ۲۵۰ متر مربع در پاییز سال ۱۳۹۶ طراحی و اجرا گردید.

آلاچیق چادری باغ رستوران

در این سایبان چادری از پارچه ای با جنس پلی استر و با روکش پی وی سی در هر دو طرف پارچه استفاده شده است. این موضوع سبب افزایش عمر بهره برداری از این سایبان می گردد.

 

آلاچیق چادری باغ رستوران

پارچه و سازه مصرفی

پارچه ای که در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است از نوع پلی استر به شکل تار و پودی بوده که با روکشی از نوع پی وی سی در دو طرف پارچه مستتر گشته است. این پارچه ساخت کارخانه مشهور مهلر آلمان می باشد. از آنجایی که در این منطقه بارش برف و باران بیشتر است ، لذا می بایست در طراحی این امر درنظر گرفته می شد.  مهندسین سازه شرکت کاوشکام با رعایت ضرایب خطا و ایمنی این مسأله را در طراحی سازه چادری لحاظ نمودند تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده در هر نوع شرایط آب و هوایی در این رستوران اوقات خوش خود را صرف نمایند.

در ساخت این آلاچیق پارچه ای از پروفیل های فولادی ضد زنگ در سایزهای مختلف و با ضخامت های متفاوتی استفاده شده است. از جمله ی این پروفیل ها می توان به پروفیل لوله با سایز ۱۶۸ میلی متر و ضخامت ۵ میلی متر برای ستون اصلی و همین طور پروفیل لوله با سایز ۱۴۶ میلی متر با ضخامت ۴ میلی متر برای تیرهای اصلی اشاره کرد.

 

آلاچیق چادری باغ رستوران

درباره محل اجرای پروژه

فشم

اوشان ، فشم ، میگون یا رودبار قصران (رودبار کوهسران) یکی از شهرستان‌ های شمیرانات و مرکز بخش رودبار قصران استان تهران است. این شهر بیشتر با نام اوشه پشه شناخته می شود. اوشان ، فشم ، میگون باغشهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران و در دل رشته کوه های البرز قرار دارد. این شهر بیشتر کوهستانی و سردسیر با تابستان های معتدل و زمستان های گرم و سرد و زمستان ها و پاییز پرباران است.

بارش برف در زمستان منجر به راه اندازی سه مرکز ورزشی شمشک ، دربندسر و دیزین در شمال این شهرستان شد. این شهر یکی از جالب ترین مکان های تهران است و در آن رستوران و کافی شاپ های زیادی وجود دارد. در این شهر که یکی از حومه های تهران می باشد ویلاهای زیادی ساخته شده است. وجود این ویلاها که به شکلی مدرن طراحی شده اند با استفاده از المان های معماری نوین همچون سازه های چادری صورت گرفته است.

 

ریشه اصلی نام گذاری منطقه

در جاده بعد از اوشان ، فشم ، میگون به روستاهای ایگل ، باغگل ، اهر و شکرآب و همچنین در مسیر دوراهی امامه (نرسیده به فشم) و در مسیر سمت راست میدان فشم روستای روته و بعد به روستای زایگان (زاگون) می‌رسیم. اوشان ، فشم ، میگون که گاه به آن رودبار قصران نیز گفته می شود در ابتدای تأسیس در سال ۱۳۳۸ دارای سه آبادی بوده است : اوشان ، فشم و میگون و به همین دلیل نام رسمی این شهر شامل سه ناحیه ذکر شده (روستا) می شد ؛ اما پس از گسترش شهرستان و حدود قانونی آن به مرور زمان و با تصویب وزارت کشور بخش هایی از روستاهای مجاور رودبار قصران از جمله رودک ، امین آباد ، کلوگان و … به شهر الحاق شدند.

 

آلاچیق چادری باغ رستوران

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام