سایبان چادری سقف

سازه پارچه ای خودرو

سقف چادری مرکز تست خودرو

امروزه استفاده روز افزون از سازه های چادری صرفاً محدود به اماکن پر استفاده نبوده و در اماکن خاص نیز از آن بهره می برند. این نوع سازه ها با توجه به محل مورد استفاده و نوع کاربری خود ، می توانند در طرح ها و فرم های گوناگونی طراحی و تولید شوند. اگر بخواهیم انواع طرح های سازه های چادری را مختصراً نام ببریم ، می توانیم از طرح هایی همچون کایت ، آرک ، انواع آلاچیق و.. نام برد.

 

سقف چادری مرکز تست خودرو

انواع طرح های سازه چادری

البته باید بدانید که سازه ها و سایبان های چادری دارای طرح های بسیار متنوعی هستند که هر یک می توانند در کاربری های بخصوصی مورد استفاده قرار گیرند. این طرح ها شامل چند دسته بندی اصلی و فرعی می باشند که در این بخش سعی می کنیم تا مروری مختصر بر همه ی آن ها داشته باشیم :

  1. طرح کایت : این طرح به دلیل نوع طراحی خاص خود بیشتر بعنوان المان معماری در فضاهای مختلف کاربرد دارد.

  2. طرح آرک قوسی : فرم طراحی آن بدین صورت است که در ستون های سازه در دو طرف سایبان قرار گرفته و شکل اتصال بین این ستون ها به کمان شباهت دارد ؛ به همین دلیل نام آن را آرک قوسی گذاشته اند.

  3. طرح آرک طره ای : فرم ظاهری آن شبیه به آرک قوسی است ، اما با یک تفاوت بزرگ ؛ ستون ها فقط در یک طرف سازه قرار دارند و پارچه سازه چادری به شکل طره به سمت بیرون هدایت می شود.

  4. طرح آلاچیق : که خود نیز دارای فرم های گوناگونی است. آلاچیق ها دارای انواع مختلفی هستند که از آن جمله می توان به آلاچیق سالن ، سان شید ، رویال ، توئین هد ، تترا ، تترا وارونه ، هگزا ، اُکتا ، پارادایس ، فلورا و.. اشاره نمود.

  5. طرح پاگودا : این طرح از سازه های چادری فرمی متفاوت با دیگر سایبان ها دارد. شاید بتوان طرح پاگودا را ترکیبی از آلاچیق و کایت دانست. این طرح زیبا به دلیل طراحی منحصربفرد خود علاوه بر ایجاد سایبان ، بعنوان یک المان معماری عالی در دکوراتیو نمودن فضاها مورد استفاده قرار می گیرد.

سازه چادری با طرح آرک قوسی

سقف چادری مرکز تست خودرو

خلاصه ی پروژه

برای انجام برخی آزمایش های خارجی بر روی اتومبیل ها ، IIHS به منظور قرار دادن سیستم رادارها و همچنین سیستم حسگرها و مانیتورها برای آزمایش اتومبیل هایی که نیاز به یک مسیر سرپوشیده بدون راننده و به طور خودکار ، نیاز به فضایی در ابعاد ۱۰۰ متر عرض و ۳۰۰ متر طول داشت ، تصمیم به نصب یک سایبان چادری بزرگ گرفته شد.

لازم به ذکر است که رانندگی در این فضا می بایست به طور خودکار صورت می گرفت. بر همین مبنا ، این موسسه به سقفی با حداقل ارتفاع ۱۵ متر و در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع و بدون هیچ گونه پشتیبانی مرکزی نیاز داشت.

 

سقف چادری مرکز تست خودرو

طراحی سازه چادری

این طراحی از محیط Ruckersville ، VA الهام گرفته شده بود. شکل گنبد یادآور کوه های برفی بوده و اندازه ی برشی آن با قرار دادن یک قوس مرکزی (بالاترین نقطه) و گذاشتن سه قوس متعالی کوچک تر در سمت راست و سه قوس در سمت چپ به دست می آمد.

با این کار طراحان موفق شدند تا فاصله مشخصی بیش از ۳۲۸ فوت را بدون هیچ گونه پشتیبانی مرکزی برآورده نمایند. طراحی ، ساخت و نصب اینچنین سایبانی که هیچ نوع ستون و یا سازه ی مهمی نداشته و با این ابعاد بزرگ و در این مساحت گسترده طراحی شده باشد ، امری مهم محسوب می شود.

 

سقف چادری مرکز تست خودرو

رویای کارفرما به حقیقت پیوست

فرم آرک قوسی این بنا دقیقاً همان چیزی بود که مالکین این مرکز تست خودرو انتظار آن را داشته و در تصورات خود گنجانده بودند. در بین سازه های موجود در بازارهای جهانی ، چه نوع متریالی را می توان نام برد که بتواند بدون هیچ گونه محدودیتی در چنین ابعاد و مساحتی اجرا شده و از همه مهم تر اینکه هیچ نوع ستون و یا سازه ی مزاحمی هم در وسط بنا وجود نداشته باشد!

این حرف را قطعاً مهندسین عمران و معماری و سازندگان پروژه های بزرگ بطور کامل تصدیق می نمایند. امکان طراحی انواع سایبان ها و سقف های چادری با این مشخصات ، یکی از ویژگی های مهم سازه های غشایی و پارچه ای محسوب می شود.

نمایی کلی از کارخانه تست خودرو و سازه چادری کششی آن

سقف چادری مرکز تست خودرو

مشخصات و ویژگی های طرح آرک قوسی

در سازه چادری طرح آرک قوسی با قرار گیری ستون ها در کنار سازه امکان استفاده در محل هایی که وجود ستون در وسط یک مانع محسوب می شود وجود دارد و فضای استفاده از سازه پارچه‌ای را بیشتر می کند . این طرح می تواند با توجه به نیاز مشتری در چندین فرم متفاوت ساخته و اجرا گردد.

از این طرح در فضاها و کاربری های مختلفی بعنوان سایبان رستوران ، سایبان کافی شاپ ، سایبان ویلا ، سایبان استخر ، سایبان نمایشگاه ها ، سایبان جشنواره ها ، سایبان آمفی تئاترها ، سایبان مراکز فرهنگی ، سالن کنسرت ها و..استفاده می گردد.

 

سقف چادری مرکز تست خودرو

پروژه های شرکت کاوشکام با طرح آرک قوسی

از جمله پروژه های اجرا شده شرکت کاوشکام که در آن از طرح آرک قوسی استفاده شده است می توان به سالن آمفی تئاتر برج های قو الماس خاورمیانه در شهر سلمانشهر (متل قو) ، رستوران ۱۷ در خیابان شیخ بهایی تهران ، ورودی فوت کورت شهر فرش تهران ، ویلای شخصی در شهرک ویلایی افشاریه کرج و.. اشاره نمود.

سایبان چادری طرح آرک قوسی آمفی تئاتر برج های قو الماس خاورمیانهسقف پارچه ای ویلا طرح آرک قوسی

شرکت سازه چادری کاوشکام پس از سال ها تجربه ی موفق خود در زمینه ی طراحی ، ساخت و نصب انواع سازه ها ، سایبان ها و آلاچیق های چادری ، آمادگی خود را اعلام می دارد.

شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت شفارش محصولات مورد نظر خود با شماره های ذیل درتماس باشید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبدللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

 

سقف چادری مرکز تست خودرو

اطلاعات فنی طرح

  • نام پروژه : سازه چادری مرکز تست اتوماتیک خودروهای جدید – IIHS
  • مکان اجرای پروژه : آرلینگتون ، ویرجینیا ، ایالات متحده آمریکا
  • سال اتمام پروژه : ۲۰۱۶ میلادی
  • نوع پارچه غشایی : Précontraint 1502 Formula S
  • مساحت تحت پوشش کل پروژه : ۳۰،۰۰۰ متر مربع سقف چادری مرکز تست خودرو

نمایی از استراکچر فوق العاده سقف پارچه ای مرکز تست خودرو

 

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام