سقف پارچه ای انواع مرکز خرید

سقف پارچه ای مرکز خرید ،

از سازه چادری در اماکنی همچون فروشگاه ها و مراکز خرید بزرگ و همچنین متجمع های تجاری در طرح های متفاوتی استفاده می نمایند. این طرح ها شامل طرح آرک ، طرح سالن ، خیمه چادری ، آلاچیق چادری و.. می شود.

شما می توانید برای سفارش هر نوع سازه چادری در ابعاد و طرح های مختلف ، با کارشناسان شرکت تماس گرفته و از مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید.

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

مقایسه گذشته و حال

در گذشته بازار ، قلب زندگی تجاری بود ، اما امروزه مراکز خرید بزرگ جایگزین شده‌اند. فضای غیرطبقاتی ، غیرتمایز یافته و حضور مشتریان و فروشندگان مرد از ویژگی‌های بازار می‌باشد و بیشتر مشتریانی که قصد خرید دارند به بازار مراجعه می‌ کردند ؛ ولی مراکز خرید بزرگ امروزی طراحی فضای طبقاتی با نورپردازی و معماری زنانه دیده می‌شود و تمرکز بر حضور مشتریان و فروشندگان زن است و غالباً در حاشیه ی شهرها ساخته می‌شوند و سعی بر برآورده شدن نیازهای تفریحی و سرگرمی مشتری است تا از طریق آن مراجعه مشتریان به مرکز خرید بیشتر شده و باعث بالا رفتن فروش شود.

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

مرکز خرید Athens Heart

یک مرکز خرید چند طبقه به نام Athens Heart در شهر آتن ، پایتخت کشور یونان ، ساخته شد. در این کشور معمولا محیط هایی که بصورت موقت پوشیده شده اند را بعنوان یک محیط روباز می شناسند. به همین علت بوده است که بیشتر مراکز خرید آتن ، از سقف های متحرک ساخته می شوند.

 

سقف چادری مرکز خرید

مرکز تجاری قلب آتن

آتن هارت مال یک تجربه خرید کامل در آتن را در یک مرکز خرید و سرگرمی چند طبقه ارائه می دهد. در ۲۰۰۰۰ متر مربع فضای خرده فروشی میزبان برندهای معروف لباس ، کفش ، لوازم جانبی مردانه ، زنانه ، کودکان و همچنین کافه ها و رستوران ها است. این ساختمان ترکیبی از موادی مانند فلز ، چوب ، شیشه و پارچه های پلی استر موسوم به PVC-PVDF بوده که نتیجه ی ترکیب آن ها با هم بسیار زیبا و چشمگیر بوده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

سازه غشایی در مرکز تجاری Athens Heart

علامت تجاری دریچه سقفی که نور زیاد و مناظر باشکوهی از آکروپولیس و تپه لیکابتوس ارائه می دهد ، به نوبه ی خود نمایی خیره کننده را برای مخاطبین بهمراه داشته است. طراحی مدرن این مجموعه ی بی نظیر که شرکت های متخصصی همچون Conran & Partners و diarchy در این پروژه آن را به انجام رسانده اند ، نشان از تغییر رویکرد معماری مجتمع های تجاری از این قبیل در قلب آتن است. آتن هارت مال در ۴ طبقه با فروشگاه‌های مد ، طراحی ، فناوری ، تکنولوژی ، اقلام خانگی و.. بهترین تجربه ی خرید را برای عموم مردم بهمراه داشته است.

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

دسترسی راحت با امکانات عالی

این مجموعه با دسترسی آسان ، محیطی مدرن و آرامش‌ بخش در زیر یک سقف غشایی مدرن ، حس زیبایی‌ شناختی منحصربه‌فردی را در کنار طعم‌ های متنوع انواع غذاها و همین طور پیشنهادهای سرگرمی برای همه ی سنین با بزرگترین پیست یخ آتن را برای مراجعین و مردم شهر آتن به ارمغان آورده است. وجود رستوران های برند و شناخته شده با وجود یک سقف پارچه ای مدرن ، به جذابیت هر چه بیشتر این محل و همین طور جذب مشتریان بالقوه برای صاحبین رستوران ها و کافی شاپ ها انجامیده است.

 

سقف چادری مرکز خرید

سایبان چادری لابی

به منظور ایجاد سایبانی در قسمت لابی مرکز خرید Athens Heart ، مسئولان ، معمارانی را برای این پروژه استخدام نمودند. آنان قصد داشتند تا این سایبان به گونه ای باشد که نور را از خود عبور داده و آسمان شهر در بالای آن نمود پیدا کند. به همین علت بهترین گزینه استفاده از یک سایبان پارچه ای برای آن بود ؛ اما این راه حل به تنهایی کافی نبود. استفاده از پارچه های شفاف موسوم به ETFE انتخابی هوشمندانه برای این منظور بود تا بتواند به هدف اصلی پروژه یعنی ایجاد یک سقف گسترده و یکپارچه که نمایی از آسمان را در شب و روز نیز به نمایش بگذارد نزدیک شود.

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

توضیحاتی درباره استراکچر فلزی

استراکچر اصلی بنا از ۱۳ خرپای سه ضلعی و یک لگ فوقانی و نیز ۲ لگ تحتانی تشکیل شده است. خرپاها بر روی یک تیر پیرامونی اصلی متصل هستند. بین لگ فوقانی یک خرپا و لگ تحتانی خرپای کناری از یک لایه ی سیلیکونی استفاده نموده اند. این لایه ی مخصوص به دلیل ایزولاسیون و آببندی کامل سقف انجام شده است. سایبان چادری توسط یک سری المان های سازه ای به یک ریل آلومینیومی متصل گشته است. این المان ها توسط یک موتور گیربکس بسیار قوی باز و بسته می شوند.

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

سقف جمع شونده ETFE

سقف متحرک مرکز خرید آتن یکی از بزرگ ترین پروژه های سقف های جمع شونده در کشور یونان است. این سقف یک تفاوت مهم با سایر سقف های متحرک دارد و آن هم نوع پارچه ی آن است. استفاده از پارچه ی ETFE که بصورت شفاف تولید می شود ، یک سقف یکپارچه را برای این مجتمع تجاری به ارمغان آورده ، به گونه ای که گویی سقفی وجود ندارد!

 

سقف پارچه ای مرکز خرید

مساحت و کاربرد سقف چادری

سازه پارچه ای یاد شده ، مساحتی بالغ بر ۳۴۰۰ متر مربع را می تواند پوشش دهد. لازم به ذکر است که در هنگام بسته شدن سایبان چادری ، کارکرد یک سازه پارچه ای ایزوله را خواهد داشت. سازه های چادری متحرک ، دارای امتیازات زیادی هستند که علاوه بر آن ها نیز استفاده دو منظوره از یک سقف چادری ، تاثیر بسیار بالایی را در مدرن سازی محل پروژه داشته است.

سقف پارچه ای مرکز خرید

سقف چادری مرکز خرید آتن

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام