سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

شرح پروژه

ساختمان Fort 4 Mortsel در بلژیک ابتدا یک مکان نظامی بود که در آن یک حیاط وجود داشت. ارتفاع دیوارهای آن نیز به ۱۲ متر می رسد ؛ به همین جهت یک بنای تاریخی محسوب می شود. بنابراین برای محافظت از آن در برابر بارش های باران شدید و جلوگیری از فرسایش آن ، یک سقف پارچه ای کششی برای آن ساخته شد. دلیل دیگر ساخت این سایبان های طرح کایت ، استفاده از آن بعنوان محل برگزاری وقایع فرهنگی و هنری و مراسمات مشابه بوده است.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

درباره محل اجرای پروژه

فورت ۴ مورتسل یکی از هفت قلعه باقی مانده بریالمونت است. قلعه هایی که در سال های ۱۸۶۰-۱۸۶۴ میلادی از آجر و ماسه سنگ ساخته شده اند. دامنه قلعه اکنون به یک پارک تبدیل شده است و می توانید با یک راهنما از خود قلعه دیدن کنید.

علاوه بر سرپناه و میزهای پیک نیک ، امکانات بهداشتی را نیز می توانید در پناهگاه رویداد بیابید. در زیر این پناهگاه ، در طول تابستان فعالیت هایی مانند بازار فروش ، پخش فیلم در فضای باز و برنامه های کمدی برگزار می شود. در اولین یکشنبه ماه سپتامبر ، جشنواره خانوادگی و تئاتر FortBom نیز برگزار می گردد.

تاریخچه

مانند دیگر قلعه های بریالمونت ، قلعه ۴ در سال های ۱۸۶۰-۱۸۶۴ از آجر با تزئینات ماسه سنگی ساخته شد. همان طور که در ابتدا در نظر گرفته شده بود ، ساختمان جلویی اصلی تا حد زیادی نامرئی است. در حالی که سایر قلعه ها قبلاً در دهه ۱۹۷۰ میلادی به شهرداری ها فروخته شده بودند ، قلعه ۴ تا سال ۲۰۰۰ میلادی در مالکیت وزارت دفاع باقی مانده و از آن برای مدرسه توپخانه استفاده می شده است. این قلعه در آن سال ها توسط وزارت دفاع مرمت شد ، با این حال حتی اکنون نیز کارهای مرمتی زیادی در حال انجام است ؛ زیرا که این قلعه به عنوان یک بنای تاریخی محافظت می شود.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

مساحت پروژه

خود این محوطه از دو بخش مستطیلی و دایره ای تشکیل شده است. بخش مستطیلی در ابعاد ۱۲ در ۴۵ متر و بخش دایره ای با زاویه قوس ۱۴۰ درجه و شعاع ۱۲ متر تشکیل شده است. سقف چادری که برای آن در نظر گرفته شده نیز ۶۷۵ مترمربع مساحت دارد.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

ویژگی های سقف های چادری

طراحی این سازه چادری به گونه ای انجام شده که نصب و بازکردن و همچنین حمل و نقل آن راحت باشد. به گونه ای که هم در زمان سریع تر و هم با تعداد کارگران کمتری قابل حمل باشد. از دیگر ویژگی هایی که این سازه چادری دارد این است که از تابش نور خورشید و بارش باران و برف نیز جلوگیری می کند. همچنین زیبایی خاصی نیز به سازه می دهد. بطور کلی سایبان های چادری دارای ویژگی ها و مزایای خاصی هستند که مشتریان را ترغیب به استفاده از آن ها می کند.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

مزایای سایبان های چادری

با توجه به اینکه اماکن تاریخی همیشه برای عموم مردم دارای جذابیت بوده است ، از همین رو بازدید از این نوع فضاها بسیار بوده و مراجعین از کوچک و بزرگ گرفته تا مرد و زن و کودک به این اماکن سر می زنند تا مروری بر تاریخچه ی کشورشان داشته باشند. از آنجایی که تابش نور مستقیم خورشید در این فضاها به دلیل موقعیت قرارگیری آن ها بیشتر است ، بنابراین می تواند موجب آزار و یا آسیب رسیدن به عموم مردم بخصوص گروه آسیب پذیر جامعه یعنی کودکان و سالمندان گردد ؛ از همین رو وجود سایبان های پارچه ای می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت افراد و مراحعین به اماکن تاریخی ایفا کند.

با توجه به وجود یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه های سازه چادری که به Anti UV مشهور است ، دفع کامل اشعه های مضر خورشید همچون فرابنفش صورت پذیرفته و همین امر سبب جلوگیری از بروز انواع سرطان های پوستی در افراد می گردد.

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

  اتصالات سازه چادری

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

ویژگی های بصری سقف چادری

از زیبایی هایی که این سازه دارد ، تقابل سقف پارچه ای سبک در برابر با دیوارهای آجری سنگین است. همچنین قوس های دوجهته زین اسبی ، زیبایی چشمگیری را به آن داده است. اما باید ذکر شود که دلیل این قوس های محدب و مقعر ، تغییر ارتفاع نصب اتصالات سازه های پارچه ای می باشد. با توجه به آنکه این سازه ها و سایبان ها قابلیت ایجاد نورپردازی را دارند ، می توانند زیبایی و جلوه ی خاصی را بخصوص در شب هنگام برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورند. انعکاس و پخش نور در زیر سقف پارچه ای ، جذابیت آن را دوچندان می نماید. امکان ایجاد انواع نورپردازی و سهولت استفاده از آن ، بعنوان یکی از ویژگی های مهم سازه های پارچه ای محسوب می گردد.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

جنس پارچه و مقاومت آن

به علت اینکه اطراف این سازه چادری پوشیده شده ، بنابراین نیروی باد متوسط در نظر گرفته شده است. نوع پارچه به کار رفته نیز پلی استر پوشیده شده با رویه pvc می باشد که وزن آن ۷۵۰ گرم در هر مترمربع است. علاوه بر این ها ، این سازه توسط کابل های فولادی مهار شده است. به این نوع کابل ها استرندهای کششی نیز می گویند. با توجه به نوع و جنس پارچه های سازه چادری ، هر چه کشش در این پارچه ها در هنگام نصب بیشتر باشد ، مقاومت آن نیز در برابر بارهای وارده همچون بار باد و برف بالاتر خواهد بود.

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

 نمایی از زیر آلاچیق چادری

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

عملکرد سازه در برابر شرایط مختلف

این سازه چادری با وجود سبک بودن آن توانسته است تاکنون در برابر بادهای بسیار شدید مقاومت کند. مناسبات فرهنگی و هنری در این مکان نیز با رضایت کامل برگزار شده و حتی از لحاظ آکوستیکی بسیار مورد توجه بوده است. نورپردازی آن در شب چشمگیر بوده و در روز ، با عبور نور از این سقف های چادری همانند یک فضای باز عمل می کند.

 

سایبان پارچه ای مرکز فرهنگی

ارتباط با کاوشکام

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید.

ارتباط با ما :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام