بیمارستان Brampton

سایبان های چادری بیمارستان ،

بیمارستان Brampton در کشور کانادا در سال ۲۰۰۷ میلادی ساخته شده است. این بیمارستان به منظور ارائه ی خدمات درمانی و بهداشتی برای چهارصد هزار نفر از مردم این شهر و نیز شهرهای اطراف آن تأسیس شده است. مسئولین بیمارستان برای راحتی و آسایش بیماران و همراهان آنان نیاز به سایبان هایی داشتند تا آنان بتوانند به راحتی به قسمت های مختلف این بیمارستان دسترسی داشته باشند. به همین دلیل به سراغ یکی از شرکت های صاحب نام در زمینه ی طراحی و ساخت سازه های چادری رفته و سفارش چند مدل سایبان داده شد.

 

سایبان های چادری بیمارستان

بخش های مختلف سازه

بعد از آن که مدیریت بیمارستان طراحانی را برای ساخت سازه پارچه ای استخدام کردند ، تصمیم بر آن گرفتند تا ۷ سایبان چادری کششی را در این محل احداث کنند. سازه های فلزی این سقف پارچه ای ، بعد از ساخت به صورت دولایه رنگ اپوکسی شدند. سایبان های چادری با توجه به سلیقه مشتری و همچنین نوع کاربرد آن ، در طرح ها و شکل های گوناگون ساخته می شوند.

سایبان های چادری بیمارستان

سایبان پارچه ای جهت استراحت کارکنان

سایبان های چادری بیمارستان

مصالح بکار رفته و مزایای آن

مصالحی که در این سازه های پارچه ای استفاده شده است ، شامل :

 ۱- پروفیل های فولادی : در ساخت این سایبان های پارچه ای از نوعی فولاد به نام ST37 بهره برده اند ؛ این نوع فولاد دارای خاصیت جوش پذیری بالا و همین طور مقاومت زیادی در برابر خمش و بارها و فشارهای وارده به سازه می باشد.

۲- پارچه ای از جنس PTFE : این نوع پارچه ها از جنس پلی استر و با روکش دوطرفه پی وی سی هستند که به دلیل وجود یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی آن که به Anti UV معروفند ، می توانند کلیه ی اشعه های مضر خورشید نظیر فرابنفش را دفع نموده و مانع از ورود آن به زیر سایبان ها شوند.

این ویژگی ها از مزایای سایبان های پارچه ای می باشند که علی الخصوص در محیط هایی مانند بیمارستان ها بسیار کاربردی و مفید هستند.

 

سایبان های چادری بیمارستان

مساحت تحت پوشش سازه های پارچه ای

۱- سایبان پارچه ای که در ورودی اصلی بیمارستان احداث شده ، طولی معادل ۶۰ متر دارد و بصورت ۳ جهته ساخته شده است. این سایبان ها علاوه بر ایجاد سایه برای بیماران و مراجعین ، می تواند بعنوان یک المان معماری نمادین بکار رفته و خوانایی لازم را برای بخش ورودی ایجاد نماید ؛ بطوری که اگر فردی برای اولین بار به این بیمارستان آمده باشد و نتواند ورودی را پیدا نماید ، با وجود این سایبان ها این امر به راحتی امکان پذیر است.

۲- سازه پارچه ای دیگر ، سایبانی است که در اطراف بیمارستان قرار دارد که طول آن ۹۰ متر می باشد و در سرتاسر بیمارستان وجود دارد و می توان گفت به نوعی بزرگ ترین سایبان بیمارستان محسوب می گردد.

۳- آلاچیق چادری که به عنوان سقف پارکینگ ساخته شده است ، با ابعاد ۶ در ۱۲ متر طراحی شده و می تواند جهت پارک خودروهای کارکنان و یا مراجعین استفاده شود.

سایبان های چادری بیمارستان

سایبان ورودی بیمارستان

سایبان های چادری بیمارستان

کاربری های سایبان

این سایبان امکان این را می دهد که در فصل تابستان که نور خورشید بسیار شدید است ، همراهان و بقیه کسانی که در بیمارستان حضور دارند ، بتوانند در فضای بیرون بیمارستان استراحت نمایند. دیگر حسنی که این سازه های پارچه ای دارند این است که این آلاچیق های چادری ( یا روف گاردن ) به عنوان سایبان پارکینگ ماشین های کارکنان بیمارستان استفاده می شود. کارکنان می توانند در هنگام استراحت از همین آلاچیق های کششی و فضای زیبایی که ایجاد شده نهایت لذت را برده و از فضای آلوده و گاه کسل کننده ی داخل بیمارستان دور باشند.

 

سایبان های چادری بیمارستان

چالش های ساخت

بی شک اساسی ترین چالشی که در این پروژه وجود داشت ، تداخل پروسه ی ساخت و نصب سازه ها با ساعات کاری بیمارستان بود. به این دلیل که باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان و بیماران می شد و همین امر پروسه ی نصب آن را طولانی تر می نمود. نکته ی دیگری که باید ذکر شود این است که با توجه به محل نصب این سایبان های کششی ، طول عمر این سازه ها برابر با ۳۰ سال در نظر گرفته شده است که همین امر نشان دهنده ی دوام بالای این پارچه ها می باشد.

 

سایبان های چادری بیمارستان

درباره محل اجرای پروژه

بیمارستان مدنی برامپتون یک بیمارستان مراقبت های حاد در برامپتون ، انتاریو و بخشی از سیستم بهداشتی ویلیام اوسلر است. این بیمارستان یک مرکز آموزشی اجتماعی برای دانشکده پزشکی مایکل جی دی گروت دانشگاه مک مستر می باشد. این بیمارستان ۶۰۸ تختخوابی توسط شرکت معماری پارکین لیمیتد با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت آدامسون طراحی و توسط شرکت سرمایه گذاری مشترک Carillion و EllisDon ساخته شد.

بیمارستان برامپتون یکی از اولین بیمارستان های دولتی کانادا است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی طراحی و ساخته شده و  تأمین مألی و نگهداری می شود. این بیمارستان در سال ۲۰۰۷ میلادی افتتاح گردید و جایگزین بیمارستان Peel Memorial شد که قبلاً به برامپتون و مناطق اطراف آن خدمات پزشکی و بهداشتی می داده است. برامپتون سیویک یک بیمارستان عمومی با دسترسی آزاد است که امکانات پزشکی پیشرفته و طیف گسترده ای از خدمات بهداشتی را در اختیار جامعه قرار می دهد.

 

سایبان های چادری بیمارستان

انقلابی در بیمارستان های سبز با سایبان های چادری

برامپتون سیویک از چندین جهت انقلابی در بخش پزشکی محسوب می شود ؛ علاوه بر اینکه راه را برای مراقبت های بهداشتی پیشرفته هموارتر کرده است ، جالب است بدانید که این بیمارستان بزرگترین پروژه زیرساختی مراقبت های بهداشتی است که در کانادا تکمیل شده و یکی از اولین بیمارستان های سبز کادنادا می باشد که در قرن حاضر ساخته شده است.

بیماران با اتاق‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تر که به اندازه کافی جادار هستند تا اعضای خانواده را در خود جای دهند ، راحت‌ تر هستند. چندین فضای دلپذیر برای پیاده روی غذا و استراحت برای آن ها وجود دارد. این فضاها به مردم کمک می کند تا به راحتی بین بخش های مختلف بیمارستان حرکت کنند و یا از فضای امن و سایه ی مطلوبی که وجود دارد بهره ببرند. این فضاها توسط سایبان های مختلف با طرح های متنوع ایجاد شده اند تا علاوه بر ایجاد سایبان بتوانند به مدرن نمودن و دکوراتیو کردن محوطه ی بیمارستان کمک نمایند.

سایبان های چادری بیمارستان

سایبان پارکینگ بیمارستان

سایبان های چادری بیمارستان

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. شما عزیزان همواره می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان و همین طور ثبت سفارش انواع سازه های چادری ثابت و متحرک با شماره های ذیل درارتباط باشید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام