سقف چادری سالن اجتماعات

سازه چادری سالن همایش استفاده شده در این پروژه به شکل خیمه ای بوده که با توانایی عبور نور جلوه ی زیبایی را برای استفاده کنندگان مهیا می کند. این سقف چادری دارای محوطه باز در جهان شناخته شده است و از آن در فصل تابستان برای برگزاری جشنواره تابستانی استفاده فراوانی می شود که حاضرین و تماشاچیان را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. در اطراف سازه پارچه ای با به کار بردن صخره های سنگی  می توان نمایی تاریخی پدید آمده را مشاهده کرد.

سازه چادری سالن همایش

مشخصات سازه چادری سالن همایش

این سازه کششی سالن همایش از نمایی دورتر برای عموم قابل مشاهده بوده و برای اهالی شهر نیز این سازه پارچه ای را به نمادی تاریخی و سمبلیک تبدیل کرده است. ارتفاع ستون ها ۱۰ متر بوده که پایداری سقف چادری را موجب می شود و طراحی سازه ای آن به گونه ای است که از لحاظ معماری برای رفت و آمد مشکلی به وجود نیاورد و حاضرین آمفی تئاتر بتوانند بیشترین دید را به بیرون داشته باشند. صندلی استفاده کنندگان نیز در محل مناسبی بین ستون ها قرار گرفته است. تکیه گاه های نگهداری سایبان آمفی تئاتر بازوهای فولادی ستون های اصلی هستند که سایبان چادری را نگه داشته اند.

سازه چادری سالن همایش

خصوصیات سازه چادری سالن همایش

سقف پارچه ای از نظر مقاومت در درجه بسیار بالا و عبور نور متوسط رده بندی شده که از نظر مقاومت در برابر اشعه های مضر خورشید مقاومت خوبی را دارا می باشد. اگر بخواهیم خصوصیات بارز دیگری برای این سازه غشایی سالن همایش بیان کنیم براق بودن سطح روی آن است که این خصوصیت باعث می شود که نور تابیده شده خورشید را منعکس کند. کابل های پیرامونی و ستون هایی با مقطع دایره ای شکل وظیفه پیش تنیدگی در این سازه پارچه ای را بر عهده دارند.

طراحان این سقف غشایی به دنبال طرحی بودند که اولاً کاربردی باشد ، ثانیاً پارچه آن بتواند تا حد امکان جلوی اشعه ماوراء بنفش خورشید را بگیرد و در عین حال نور طبیعی و تهویه بیشتری را در فضا ارائه دهد که مردم بتوانند برای مدت طولانی بدون احساس ناراحتی در آنجا بمانند. این امر با داشتن ستون‌ های کمتر (که درنهایت منجر به نصب دو ستون شد) و نیز پوشش منطقه‌ ای سبب محقق شدن رویای طراح گردید.

 

سازه چادری سالن همایش

مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

این پروژه بر اساس مناظر زیبای کوهستانی و آتشفشانی که بالای دره را احاطه کرده و این غشاء نصب شده است توسعه یافته است. فرم ترکیبی ایجاد شده به نوعی شبیه به حس معماری باروک و همچنین سبک استعماری شهر است که از سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. خود غشاء دارای دو مخروط است که توسط دکل های مرکزی به دست آمده از یک ساختار سبک وزن همراه با تقویت کننده های بتنی تشکیل شده است. شرایط محیطی و نیز قرارگیری سازه در بالای دره که گاهی اوقات بادهای شدید و باران های فصلی را به دنبال دارد چالشی برای این سقف چادری محسوب می گردند ، اما با توجه به اینکه طراحی این سازه کششی بر اساس بار باد و برف می باشد جای هیچ گونه نگرانی برای کاربران آن وجود ندارد.

 

اطلاعات تکمیلی سازه چادری سالن همایش

جنس سازه پارچه ای و نوع اجرای سازه فلری آن در سهولت جابجایی و استفاده از آن در مکان دیگر بسیار مؤثر است که از این مزیت می توان برای کاربری های موقت استفاده نمود. پارچه مورد استفاده در این سقف چادری آمفی تئاتر از نوع PTFE و با وزن ۱۲۵۰ گرم در هر مترمربع از مساحت ان بوده است. ابعاد سقف پارچه ای این سالن همایش دارای طول و عرض ۲۷ و ۱۷ متر است و مساحتی در حدود ۳۸۰ متر مربع را برای استفاده از این سازه در اختیار کاربران قرار می دهد. طراحی ، ساخت و نصب پروژه در مدت ۱۲ هفته به اتمام رسید. لازم به ذکر است که در محاسبات بار باد این سقف پارچه ای از آیین نامه های سازه های پارچه ای استفاده شده است.

 

سازه چادری سالن همایش

درباره محل اجرای پروژه

هندوستان

کشور هند بخشی از قاره آسیا است. بیشتر هند یک شبه جزیره را تشکیل می دهد ، به این معنی که از سه طرف توسط آب احاطه شده است. مرتفع ترین رشته کوه جهان یعنی هیمالیا از شمال کشور سرچشمه می گیرد ؛ جنوب شرقی آن با خلیج بنگال و جنوب غربی نیز با دریای عرب همسایه است.

 

مردم و مذهب

هند یک کشور بسیار معنوی است. این کشور مذهب رسمی ندارد اما بیش از ۸۰ درصد هندی ها هندو هستند. حدود ۱۳ درصد نیز مسلمان می باشند. ادیان دیگر در هند عبارتند از بودیسم ، سیک و جینیسم که همگی در هند شروع شدند.

 

طبیعت هندوستان

برای هزاران سال از زمانی که دین هندو برای اولین بار تکامل یافت احترام به زندگی حیوانات بخش مهمی از اعتقادات هندی ها بوده است. مخصوصاً گاوها مقدس هستند و نمی توان به آنها آسیبی وارد کرد ؛ آن ها حتی اجازه دارند در خیابان های شهر پرسه بزنند که اغلب باعث ترافیک می شود!

مناطق متنوع آب و هوایی هند از حدود ۶۵۰۰۰ گونه جانوری از جمله فیل ، مار پیتون ، دلفین رودخانه و کرگدن و ۱۲۰۰۰ نوع گیاه گلدار پشتیبانی می کنند. هند تنها کشور در جهان است که هم شیر و هم ببر دارد. همچنین بهشت تماشاگران پرنده است. در ساحل خلیج بنگال ، Sundarbans بزرگ ترین جنگل حرا در جهان قرار دارد. در اینجا ببرها در همان رودخانه‌ هایی شنا می‌کنند که دلفین‌ها ، لاک‌ پشت‌ های دریایی ، کوسه‌ها و کروکودیل‌ های آب‌ شور هستند.

این چشم انداز منحصر به فرد دائماً در معرض تهدید است ، زیرا سطح دریاها بالا می رود و انسان ها به طور غیرقانونی شکار می کنند و درختان را برای هیزم قطع می کنند. کوه های هیمالیا خانه ای برای برخی از نادرترین حیوانات و گیاهان هند است. گریزان ترین حیوان پلنگ برفی است. خرس ها و جفتک سیاه در پایین تر زندگی می کنند و در شمال شرقی نیز ببر و کرگدن تک شاخ را می توان یافت.

 

سازه چادری سالن همایش

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام