سقف چادری

سایبان پارچه ای

سازه چادری تالار ، برای عبور میهمانان VIP طراحی و اجرا می شود ، به طوری که بیشترین محافظت را در برابر شرایط مختلف اقلیمی همانند بارش های باران و باد را داشته باشد. همچنین می تواند کاربران خود را در برابر تابش شدید و مضر نور خورشید محافظت نماید. با وجود سایبان های چادری شما دیگر نگران شرایط آب و هوایی در روز مراسم خود نخواهید بود. چه بارندگی باشد و چه وزش باد ، چه برف ببارد و در سرمای زمستان باشید و چه مراسمتان در یک روز آفتابی و داغ تابستانی برگزار شود ، شما می توانید با خیالی آسوده در کنار عزیزانتان از مراسم ازدواجتان نهایت لذت را ببرید.

 

سازه چادری تالار

طراحی سازه پارچه ای

سازه پارچه ای فوق با کاربری معبر به طول ۱۵۰ متر از ورودی این مرکز تفریحی AEG در لندن ساخته شده است. طراحی سقف پارچه ای مذکور به گونه ای انجام شده است که حس فضای خصوصی را برای میهمانان خاص در بر داشته باشد. تقارن و  هماهنگی و قوس های زیبای این سازه از نظر دیداری زیبایی ویژه ای به این گذرگاه داده است.

 

سازه چادری تالار

نور پردازی سازه پارچه ای

علاوه بر طراحی فکر شده و زیبا ، نورپردازی اضافه شده به این سازه نیز سهم چشمگیری در منحصر به فرد کردن آن دارد. دو آلاچیق پارچه ای وارونه نیز در ابتدا و انتهای این سقف در محل رسیدن معابر به مقصد و ورودی این سازه قرار دارند. این سقف پارچه ای بزرگ و طویل به دلیل نورپردازی خاص خود ، همچون نگینی در شب می درخشد.

 

سازه چادری تالار

دلیل انتخاب سازه کششی

سازه چادری کششی ، گزینه قطعی از منظر طراحی برای مجموعه بود. به این دلیل که از نظر ظاهر و شکل زیبای آن بسیار مورد توجه است و همچنین هماهنگی آن با محیط اطراف از امتیازات خاص آن می باشد. دهانه های بزرگ در دو انتهای این سازه به منظور قابلیت دسترسی وسایل نقلیه در شرایط ضروری از چالش های بزرگ ، اما غیر قابل چشم پوشی کردن از آن بود. به علاوه ترکیب این سازه پارچه ای با سایبان هایاطراف آن از ویژگی های اساسی و ممتاز آن است.

 

سازه چادری تالار

اهمیت استفاده از سایبان پارچه ای و مزایای آن

احتمالاً برای شما نیز پیش آمده که به یک مراسم عروسی دعوت شده باشید و در بدو ورود المان های خاص آن مکان برایتان جذاب بوده باشد. یکی از این المان ها سایبان های پارچه ای هستند که می توانند نقش بسزایی را در زیباسازی و دکوراتیو نمودن فضاها داشته باشند. تصور کنید یک مراسم عروسی در پیش دارید ؛ قطعاً یکی از مهم ترین دغدغه های شما انتخاب یک تالار مناسب است. امروزه با توجه به رقابت سنگین بین تالارهای عروسی و تالارهای تشریفات ، انتخاب یک فضای مناسب برای مراسم عروسی که بتواند همه جوره رصایت شما را جلب نماید کار آسانی نیست.

 

ویژگی های مورد نیاز برای انتخاب تالار عروسی

مطمئناً شما برای انتخاب یک تالار مناسب به چند مورد توجه بیشتری می نمایید که اگر بخواهیم بصورت تیتروار به آن ها اشاره نماییم می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • کیفیت غذاها
  • نوع برخورد مدیریت و کارکنان تالار
  • وجود فضای پارکینگ لازم برای پارک و تأمین امنیت خودروها
  • قیمت و هزینه های تمام شده و..

اما چیزی که در این بین بسیار حائز اهمیت است فضای سبز و محوطه ی تالارها می باشد. دلیل آن هم روشن است ؛ پس از اتمام مراسم تنها چیزی که برای شما و میهمانانتان خاطره ساز می شود ، زیبایی محوطه ی تالار و عکس های خاطره انگیزی که در آن گرفته می شود است. امروزه برای ایجاد یک فضای زیبا و در راستای دکوراتیو نمودن فضاهای باز تالارها ، از انواع سایبان چادری استفاده می گردد. این سازه های چادری علاوه بر ایحاد سایبان ، می توانند بعنوان المان معماری نیز بکار رفته و به مدرن کردن فضای تالارها بسیار کمک نماید.

 

سازه چادری تالار

پارچه مصرفی

در ساخت انواع سایبان های چادری از پارچه های کششی استفاده می گردد. این پارچه از جنس پلی استر با روکش دوطرفه ی پی وی سی بوده که برای محافظت کاربران از یک لایه ی مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه استفاده نموده اند. پارچه های سازه چادری نیز دارای تنوع بالایی هستند که از جمله ی آن ها می توان به پارچه های PTFE ، PVC-PVDF ، ETFE و.. اشاره کرد. لازم به توضیح است که پارچه های ETFE با توجه به ماهیت خود دارای شفافیت هستند ؛ به گونه ای که نور بیشتری را در مقایسه با سایر پارچه های سازه چادری از خود عبور داده ، اما همانند دیگر پارچه ها با دارا بودن لایه ی Anti UV ، کاربران خود را دربرابر اشعه های مضر خورشید محافظت می نماید.

 

سازه چادری تالار

متریال مصرفی در ساخت سازه

در ساخت استراکچر فلزی این سایبان ها از نوعی پروفیل فولادی موسوم به ST37 استفاده می گردد. این نوع فولاد از ورق هایی با همین نام ساخته می شوند. ورق های ST37 و بطور کلی پروفیل های ساخته شده از آن ، با توجه به خاصیت جوش پذیری بالایی که دارند ، بهترین نوع جهت جوشکاری می باشند. از این نوع ورق ها بیشتر در مصارف ساختمانی استفاده می کنند. ورق ST37 یک ورق فولادی کم کربن و جزو خانواده ورق ‌های سیاه است که مطابق با استاندارد DIN 17100 طراحی و تولید می ‌شود. ورق‌ فولادی ST37 از طریق فرآیند نورد گرم بر روی بیلت فولادی تولید شده و به دلیل سطح تمام شده خشن و سیاه رنگ ، در دسته ورق ‌های سیاه قرار می‌ گیرد.

 

سازه چادری تالار

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش محصول خود با شماره های ذیل درارتباط باشید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

سازه چادری تالار

نمای پلان از سقف چادری تالار و نورپردازی زیبای آن در شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام