سازه چادری دکوراتیو

سازه چادری با توجه به شکل ظاهری و قابلیت انعطاف در طراحی ، اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. فضای زیبای باغ تالار ۲۱ واقع در گرمدره کرج نیز از این قاعده مستثنی نبوده و علی رغم وجود المان های مختلفی در ایجاد جذابیت برای مراجعان ،  سازه چادری با کاربری دکوراتیو  را به عنوان المان شاخص مورد توجه قرار داد. طراحی اتود اولیه سازه چادری مذکور توسط کارشناسان متبحر کاوشکام تهیه و در ادامه مراحل اجرای اسکلت اصلی که شامل پروفیل های لوله ای و سیم های کابلی مهاری و اتصالات بود در دستور کار قرار گرفت.

اسکلت اصلی مجموعه ، به شکل یک خرپای قوسی عمودی ، طرحی فوق العاده زیبا و خوش فرم بوده و سایر اتصالات اصلی به پایه های پیرامونی بارهای خود را توسط کابلهای کششی به همین المان قوسی عمودی منتقل می کنند.

سایبان چادری نمادین

سازه چادری سایبان پارچه ای خاص

سازه های پیرامونی متشکل از پروفیل لوله و متناسب با بار وارده طراحی و نصب گردیدند. پس از اتمام ساخت و نصب اسکلت نوبت به نصب پارچه پلی استر با پوشش دو طرفه پی وی سی و لایه محافظ در برابر اشعه مخرب uv رسید. قرارگیری پارچه مذکور بر روی المان های فلزی در نهایت منجر به ایجاد منظری زیبا و منطبق با فضای طبیعت اطراف گردید. سازه  فضایی ایجاد شده ، سازه ای بسیار مقاوم در برابر نیروی های غالب اعم از  باد و برف بوده و در عین حال زیبایی بصری فوق العاده ای را در محوطه تالار ایجاد نموده است.

حرکت پارچه از محل نزدیک به زمین تا بالاترین نقطه و راس خرپای قوسی ذکر شده و همچنین وجود قوس در حاشیه آن ، در نهایت طرحی جذاب و مدرن را ایجاد نمود. توجه به المان هایی اینچنین و روی آوردن به سازه های نوین جهت جذب گردشگر و مراجع بسیار قابل توجه بوده به نحوی که این امر در اکثر کشورهای رو به پیشرفت و صنعتی نهادینده گردیده است.

سایبان چادری نمادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام