سقف پارچه ای پیست موتور سواری

آلاچیق چادری پیست موتورسواری ، با هدف خلق یک المان معماری زیبا در محوطه و یا ورودی پیست ها و مراکز برگزاری مسابقات موتور سواری نصب می گردد. اصولاً این قبیل از سازه های چادری در طرح های متنوعی قابل طراحی و ساخت می باشند. از جمله ی این طرح ها می توان به آلاچیق چادری طرح سالن ، آلاچیق هایی با سازه های خرپایی و با فرم آرک قوسی ، انواع طرح کایت ، طرح آرک طره ای ، طرح زین اسبی و… اشاره نمود.

 

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

سازه چادری سفارشی

سازه های چادری دارای طیف وسیعی از طرح های مختلف هستند که هر یک به تناسب نیاز و سلیقه ی مشتریان و کارفرمایان توسط شرکت های متخصص در زمینه سازه های غشایی طراحی ، تولید و نصب می شوند. با این حال ممکن است در این بین مشتریان نتوانند از بین فرم های موجود و متداول طرح خاصی را برگزینند ؛ در اینجاست که شرکت های متخصص این مشکل را با طراحی سفارشی برای مشتریان خود حل می کنند.

 

نقش مهندسین معمار در رسیدن کارفرما به محصول سفارشی مطابق با سلیقه و نیاز خود

مهندسین معمار اصولاً همیاران و مشاوران خوبی برای کارفرماها و مشتریان و همچنین همکاران خوبی برای شرکت های سازه چادری محسوب شده و می توانند یک پل ارتباطی عالی بین کارفرماها و شرکت های سازه چادری باشند ؛ بدین صورت که ممکن است برخی از مشتریان یک تصور ذهنی خاص را نسبت به پروژه ی خود داشته باشند ، اما به دلیل غیر متخصص بودن در این زمینه نتوانند ان را منتقل نمایند ؛

در این مرحله یک مهندس معمار خوب می تواند تصورات ذهنی مشتریان را بصورت داده های فنی منتقل نموده تا بر این اساس بتوانند به طرح دلخواه خود دست یابند.

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجاری دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه کند.

خط سیر تیم کاوشکام

شرکت سازه چادری کاوشکام با بهره گیری از مهندسین معمار خلاق و همین طور مهندسان عمران و سازه ی مجرب ، توانسته است تاکنون ده ها پروژه ی موفق را در سراسر ایران به مرحله اجرا برساند. ما در کاوشکام بر این عقیده ایم که مشتری حق دارد آنچه را که دوست دارد دریافت نماید ، نه آنچه که ما می خواهیم و تولید می نماییم!

البته ممکن است تصورات مشتری با اعداد و ارقام و محاسبات فنی در طراحی سازه های چادری متناسب نباشد ، اما می توان آن را به نزدیک ترین حالت ممکن رساند تا رضایت مشتریان عزیز جلب شود.

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

در این تصویر نمایی از آلاچیق پارچه ای در پیست موتورسواری را ملاحظه می کنید که در آن از یک المان سازه ای خرپایی با فرم آرک قوسی بهره برده اند.

 

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

خلاصه پروژه

پروژه ای که در این مقاله قصد داریم تا به آن بپردازیم یک ساختار کششی برجسته متشکل از موتور سریع السیر لاس وگاس است که دارای یک مرکز پیشرفته رسانه ای به همراه غرفه های امتیاز دهی و نیز منطقه ای برای اجرای گروه های موسیقی بصورت زنده و سایر سرگرمی ها می باشد.

خرپای بزرگ فولادی در اطراف ساختار پارچه ای از جنس PTFE با اندازه ، انحنا و زاویه آن بصورت سفارشی طراحی شده است تا از تم اتومبیلی که در مسیر قرار دارد الگو برداری نماید.

 

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

مشخصات فنی سازه

در ساخت سازه ی این سایبان پارچه ای از نوعی فولاد موسوم به ST37 بهره برده اند. فولاد ST37 نیز از ورقی با همین نام و جنس تولید می شود. فولادهای S355 ، S275T، St37 و S420 جز رایج ترین فولادهای ساختمانی محسوب می گردند که به دلیل خصوصیات مکانیکی و آنالیز شیمیایی کاربرد فراوان در صنعت ساخت و ساز دارند.

دامنه‌ ی کربن معادل در این فولادها بین ۰٫۱۲ تا ۰٫۲۵ باعث گردیده مشخصات مکانیکی خوبی برای این محصول ایجاد شود. از خصوصیات این فولاد ها می توان به شکل پذیری مناسب، عدم تردی پس از جوشکاری و همچنین مقاومت در برابر تست ضربه اشاره کرد، که بخاطر آنالیز شیمیایی مخصوص به این کلاس‌های فولادی به وجود آمده است.

 

مشخصات فولاد ST37

فولاد ST37 جز فولادهای ساختمانی است که در مقابل خوردگی محیط نیاز به تدابیری دارد. برای جلوگیری از خوردگی فولاد در مجاورت هوا می بایست پوششی برای فولاد در نظر گرفت. برخی از این مقاومت ها به صورت موقت در سطح فولاد و برخی با تغییراتی که در سطح آلیاژ داده می شود اعمال می گردد. برای اعمال پوشش در سطح فولاد نیاز به انجام سندبلاستی (پاشش ماسه به فشار بسیار زیاد به فولاد) و گاهی اوقات با استفاده از عملیات گالوانیزاسیون گرم این پوشش دهی صورت می‌گیرد.

فولاد ST37 زیر مجموعه ی فولادهای غیرآلیاژی است. آلیاژ فولاد باتوجه به ترکیب شیمیایی در زمره فولادهای نرم (کم کربن) با درصد کربن کمتر ۰٫۲۵ درصد قرار میگیرد. حرف St نشانه‌ی ساختمانی Structural بودن آن فولاد است و در برخی موارد برای طراحی بخش های صنعتی مانند مخازن فشار قوی به جای ST از حرف P استفاده می کنند.

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

اطلاعات تکمیلی

پارچه ها سایه زیادی ایجاد می کنند و تابش خیره کننده روی دیوارهای شیشه ای را از بین می برند که منظره ای خنک و جذاب را برای هواداران به ارمغان می آورد. پروژه Neon Garage تقریباً از ۲۴۰۰۰ فوت مربع غشا از نوع PTFE تشکیل شده و در سال ۲۰۰۷ میلادی مراحل طراحی ، ساخت و نصب آن به پایان رسیده است.

شاید جالب باشد که بدانید این سایبان چادری در همان سال بعنوان طرح برگزیده در مسابقات معماری و طرح های خلاقانه از بین ۱۴۰ طرح ارائه شده انتخاب گردیده است. هدف از طراحی این سقف متحرک و ثابت پارچه ای زیبا ، ایجاد سایبان برای محل برگزاری مسابقات و همین طور حفاظت عموم مراجعین در برابر شرایط آب و هوایی همانند تابش شدید نور خورشید و نیز اشعه های ماورای بنفش آن می باشد. همچنین این سازه غشایی می تواند کاربران خود را در برابر بارش های باران و برف ایمن نماید.

 

آلاچیق چادری پیست موتورسواری

اطلاعات فنی پروژه

  • نام پروژه : بزرگراه و پیست موتورسواری لاس وگاس
  • محل اجرای پروژه : شهر لاس وگاس در ایالت نوادای ایالات متحده آمریکا
  • نوع پارچه : غشای PTFE
  • مساحت پروژه : ۲۳،۶۵۰ sqft (متر مربع)
  • تاریخ تکمیل پروژه : سال ۲۰۰۷ میلادی

آلاچیق پارچه ای پیست موتورسواری

نمایی بسیار جذاب و زیبا از آلاچیق پارچه ای پیست موتور سواری لاس وگاس سیتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام