سایبان وارونه پارکینگ

سایبان خودرو

آلاچیق وارونه پارکینگ ، شرکت Carthago که از شرکت های بزرگ و معروف در زمینه ساخت و ساز ساختمان های متحرک در کشور آلمان می باشد ، در سال ۲۰۱۳ میلادی نمایشگاهی را در قسمت جنوبی کشور آلمان برپا کرد. مسئولین این شرکت طراحانی را برای نصب یک سقف پارچه ای برای پارکینگ بنا استخدام نمودند. این طراحان هر کدام با توجه به تجارب و تخصص خود فرم هایی را به کارفرما ارائه نمودند که از این بین طرح آلاچیق چادری وارونه بصورت چندقله (تترا وارونه) انتخاب و مورد تأیید ایشان قرار گرفت.

 

آلاچیق وارونه پارکینگ

نکات مهم در طراحی سایبان

این شرکت تأکید بسیاری داشت که طراحی این آلاچیق چادری طوری انجام شود که پارکینگ مورد نظر در طول روز از نور طبیعی بهره مند شده و در واقع فقط سایبانی برای اتومبیل های لوکس کارکنان در برابر نور مضر خورشید باشد. مسأله ی دیگری که باید در طراحی این سایبان دقت می شد این بود که سازه مورد نظر باید فضا و مساحت وسیعی را پوشش می داد. به همین علت از شکل تترا وارونه برای این سقف چادری استفاده گردید.

از دیگر موارد مهم در طراحی این سایبان می توان به انتقال آب های سطحی ناشی از بارش های باران و برف اشاره نمود ؛ به گونه ای که پس از بارش باران و یا تجمع برف بر روی سقف چتر وارونه (معکوس) سایبان ، آب های سطحی توسط لوله ناودانی مخصوصی که در وسط هر یک از ستون های مرکزی آلاچیق های وارونه قرار دارد ، به سمت خروجی فاصلاب شهری هدایت می گردد و دیگر خبری از هیچ گونه آبی در زیر و یا اطراف سایبان نمی باشد.

آلاچیق وارونه پارکینگ

آلاچیق وارونه پارکینگ

مساحت و دیگر مصالح بکار رفته

از آنجایی که سازه ی مورد نظر باید سبک می بود ، در نتیجه سعی بر آن شد تا از مصالح فلزی کمتری استفاده شود. ۹ عدد آلاچیق معکوس با ابعاد ۱۶×۱۶ مترمربع را برای سایبان پارکینگ در نظر گرفتند که مساحت ۲۳۰۰ مترمربع را تحت پوشش خود قرار می دهد. ارتفاع هر آلاچیق چادری وارونه نیز ۱۰ متر می باشد.  به وسیله ی ورق های فولادی ، فاصله ی بین هر دو آلاچیق مجاور را می پوشانند. در وسط این سازه ، یک ستون قرار گرفته شد. این ستون خود دارای یک مجرا برای تخلیه نزولات جوی و ۱۲ بازوی شعاعی با رینگ تحتانی بود که به آلاچیق های چادری وصل می شد.

 

آلاچیق وارونه پارکینگ

مراحل نصب

نصب این سایبان چادری کار چندان سختی نبود. در وهله ی اول ستون وسط را نصب نمودند ، سپس بازوها بر روی زمین به ستون مورد نظر وصل شد. بعد از آنکه غشاء سازه پارچه ای به رینگ میانی و ساختار پیرامونی آن وصل گردید ، به وسیله ی جرثقیل این ساختار را بلند نموده و سپس در محل مورد نظر نصب می نمایند. سپس اتصالات را برای اطمینان محکم تر نموده، رینگ زیرین نیز کشیده شده و کشش لازم را به غشاء سازه وارد می کنند.

آلاچیق وارونه پارکینگ

آلاچیق وارونه پارکینگ

جنس پارچه و ستون

ستون فلزی را از فولاد نوع S355  ساختند. پارچه بکار رفته در سازه چادری را نیز از PE-PVC که روکشی محافظ در برابر اشعه UV  مضر خورشید را دارد ، انتخاب نمودند. مهم ترین ویژگی این نوع سازه ، انتقال نزولات جوی به ستون میانی  و آب بند بودن سازه پارچه ای است. به دلیل تمام این خصوصیات ، این نوع سقف های چادری با این مصالح از پرکاربردترین و رایج ترین سقف های چادری جهت پوشش پارکینگ می باشند.

آلاچیق وارونه پارکینگ

آلاچیق وارونه پارکینگ

درباره طرح انتخابی

آلاچیق چادری تترا بیشترین کاربرد را در آلاچیق ساحلی ، آلاچیق پارک ها و سقف کافی شاپ ها دارد. این طرح با داشتن یک ستون مرکزی و سقفی چهار وجهی ساده ترین شکل از آلاچیق ها و سازه های پارچه ای را دارا می باشد. اما جالب است بدانید که این طرح یعنی طرح تترا دارای دو فرم و شکل است. اولی تترای معمولی که به اختصار توضیح داده شد و دیگری تترا وارونه.

آلاچیق تترا وارونه که به آن تترا معکوس هم می گویند ، دقیقاً همان تترای معمولی است با این تفاوت که چتر آلاچیق به شکلی وارونه و برعکس نصب می گردد ؛ به همین خاطر به آن تترا وارونه می گویند. این طرح زیبا به دلیل فرم ظاهری خود بیشتر بعنوان یک المان معماری جهت دکوراتیو نمودن فضاهای مختلف استفاده می شود ؛ درواقع نوعی اثر نمادین دارد ؛ البته این بدان معنا نیست که کاربرد سایبان آن را نادیده بگیریم. به لطف طراحی بی نظیر آن و درنظر گرفتن کلیه ی تمهیدات در زمان طراحی و ساخت این محصول پرطرفدار ، سقف و سایبانی کاملاً آببند و ایزوله را مشاهده می کنید که هیچ خبر و اثری از آب های سطحی روی سقف آن وجود ندارد.

 

آلاچیق وارونه پارکینگ

ویژگی های سایبان چادری ماشین

  • مقاوم در برابر زلزله

  • مقاوم در برابر برف سنگین و باد شدید

  • خاصیت ضد زنگ زدگی و ضد پوسیدگی

  • قابل استفاده و ماندگاری بیش از ۳۰ سال

  • سهولت در نظافت پارچه سازه چادری

  • ضد آب ، ضد آتش و شفاف

  • تنوع بالا در طرح و ابعاد سازه و رنگ پارچه

  • کیفیت بالا و زمان گارانتی طولانی

 

آلاچیق وارونه پارکینگ

مزایای سایبان پارچه ای پارکینگ

  • جلوگیری از رنگ پریدگی خودرو بر اثر تابش نور خورشید و فضولات پرندگان
  • جلوگیری از آسیب پذیری خودرو بر اثر سقوط و بارش های برف زیاد ، تگرگ و رعد و برق
  • جلوگیری از سقوط درختان و اشیاء در هنگام وزش توفان و بادهای شدید و یا حتی زلزله
  • ممانعت از آسیب دیدن قطعات ماشین به علت شدت گرما ، بخصوص در مناطق شرجی و گرمسیری
  • خنک نگه داشتن قطعات خودرو و اضافه شدن طول عمر ماشین و در نتیجه جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی و..
  • ممانعت از ریزش گرد و غبار و فضولات پرندگان و تمیز ماندن ماشین که منجر به هزینه های کمتر کارواش و عدم استهلاک انرژی می شود.

 

آلاچیق وارونه پارکینگ

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری، سایبان ماشین، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. شما سروران گرامی می توانید برای دریافت هر گونه مشاوره رایگان جهت انتخاب طرح متناسب با کاربری و فضای پروژه ی خود و همین طور دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی انواع سازه ها و سایبان های چادری ثابت و متحرک ، با کارشناسان فنی و یا بطور مستقیم با مدیرعامل شرکت ، با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام