محل پروژه : رشت

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۶۰ مترمربع

کاربری : پارکینگ پارچه ای – سایبان چادری

درباره پروژه

پروژه طراحی و نصب یک پارکینگ پارچه ای در منطقه باغ پرندگان شهر رشت در فصل تابستان با کاربری سایبان ماشین در یک ویلای شخصی به شرکت سازه چادری کاوشکام واگذار گردید. در طراحی پروژه کلیه محاسبات سازه ای و بارگذاری آن مطابق با آیین‌ن امه‌ های مقررات ملی ساختمان انجام شده است. اتصالات این سازه چادری به وسیله آب کروم پوشش داده شده تا در برابر آب و هوای مرطوب و بارانی این منطقه در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاومت لازم را داشته باشد. اتصالات پارچه به یکدیگر توسط جوش HF انجام شده و دارای مقاومت کششی کافی در برابر نیروهای پیش تنیدگی می باشد. در این سایبان چادری از طرح توئین هد با قرار گرفتن سایبان پارچه ای متصل در کنار هم استفاده شده که به آن آلاچیق دو قله نیز گفته می شود.

 

طرح انتخابی پارکینگ پارچه ای

طرح هایی که کارشناسان فنی شرکت پس از بازدید و بررسی های میدانی به کارفرمای محترم این پروژه پیشنهاد نمودند طرح سان شید بصورت دو عدد سایبان جدا از هم و در کنار یکدیگر بود که دو سازه چادری مجزا را شامل می شد و طرح دوم نیز طرح توئین هد بود که این طرح مورد تأیید ایشان قرار گرفت. طرح توئین هد درواقع همان طرح سان شید است که به شکل پیوسته و متصل بهم طراحی و نصب می گردد. از مزایا و ویژگی های این طرح ایجاد فضای بیشتر و بدون المان های مزاحم برای کاربران خود می باشد. از این فرم بیشتر بعنوان سایبان پارکینگ خودروها ، سایبان ویلاها ، سایبان پارک ها و.. استفاده می شود.

سازه چادری توئین هد پارکینگ پارچه ای

متریال مصرفی

در ساخت استراکچر این سایبان کششی از پروفیل های فولادی با مقطع لوله در سایزها و ضخامت های مختلف بهره برده اند. این سازه ها با توجه به میزان رطوبت شهر رشت و خوردگی ناشی از شرجی بالای منطقه با رنگ های صنعتی رنگ آمیزی شده اند تا بتوانند مقاومت لازم را در برابر زنگ زدگی داشته باشند. پارچه مورد استفاده نیز از برند Mehler  آلمان می باشد که یکی از بهترین و معتبرترین کمپانی های تولید کننده پارچه های پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی در جهان است. شرکت سازنده برای محافظت کامل کاربران این سایبان چادری از یک لایه ی مخصوص در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است که به آن Anti UV می گویند.

 

درباره محل اجرای پروژه پارکینگ پارچه ای

رشت پرجمعیت ترین شهر شمال ایران است که به شهر باران نقره ای معروف است. رشت از شمال با دریای مازندران و مرداب انزلی ، از غرب با صومعه سرا و فومن ، از جنوب با رودبار و از شرق با آستانه اشرفیه همسایه است. مسیرهای دسترسی زمینی متعددی به این شهر وجود دارد که معروف ترین آنها جاده قدیم قزوین به رشت است. همان طور که می دانید یکی از مهم ترین مراکز گردشگری ایران رشت می باشد که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. این شهر پرباران علاوه بر داشتن قدمت طولانی ، دارای فرهنگی کهن و اصیل نیز هست که بر جذابیت های آن می افزاید. اگر قصد سفر به گیلان را دارید قطعاً رشت یکی از برترین مقاصد گردشگری خواهد بود.

 

جاذبه ها و اقلیم شهر رشت

غذاهای محلی ، صنایع دستی ، طبیعت بکر و تاریخ باستانی شما را به بازدید از این شهر شمالی تشویق می کند. رشت بزرگ ترین شهر ساحلی جنوبی دریای خزر است که آب و هوای معتدل نیمه مدیترانه ای دارد. این شهر زیبا در تابستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب و در زمستان سرد و مرطوب است. رشت به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجاورت با دریای خزر و رشته کوه البرز بیشترین آمار بارندگی را در بین مراکز استان های ایران دارد و به همین دلیل به شهر باران نقره ای معروف است.
رشت شهر گذر کردن نیست ، شهر ماندن و دوباره بازگشتن است. شاید فکر کنید این جملات کمی اغراق آمیز و بزرگنمایی است ، اما مناطق دیدنی رشت آنقدر زیبا و جذاب و بی شمار است که کار را برای گشت و گذار یکی دو روزه بسیار سخت می کند.

 

میدان شهرداری رشت پارکینگ پارچه ای

با شنیدن نام رشت اولین تصویری که به ذهنتان خطور می کند خیابان های پیاده روهای سنگفرش شده منتهی به میدان شهرداری است. (البته دوستانی که شکمو هستند اول از همه به کباب فکر خواهند کرد!). در سفر بعدی خود به رشت در کنار بازدید از میدان شهرداری از پارک هایی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت و محله هایی با بافت قدیمی دیدن نمایید. میدان شهرداری معروف ترین و پربازدید ترین مکان رشت است. میدان اصلی شهر فراتر از “مرکز شهر” است. شمارش ویژگی‌ های این محل به شما اثبات می نماید که نباید از میدان شهرداری به سرعت عبور کنید. هم اکنون خیابان های اطراف میدان شهرداری به روی خودروها بسته شده و کل محوطه سنگفرش شده و این مسأله به طور کامل چشم انداز و ترافیک اطراف آن را تغییر داده است.

میدان شهرداری و برج ساعت رشت

معماری مدرن میدان شهرداری رشت

کاخ شهرداری رشت ، اداره پست و تلگراف و کتابخانه ملی از جمله بناهایی هستند که در حدود سال ۱۳۰۰ شمسی به سبک معماری سن پترزبورگ روسیه احداث شده اند. قرار گرفتن دو اداره پست و ساختمان شورا در دو طرف میدان تعادل بی نظیری را ایجاد کرده است ؛ به خصوص در سال های اخیر این زیبایی با بازسازی و نورپردازی آن دو چندان شده است. مجسمه عظیم میرزا کوچک خان سوار بر اسب ، برج ساعت که مدام آوای آن هنوز هم شنیده می شود ، مجسمه ها و گل کاری های فراوان و.. در این میدان فضای دلنشینی را برای گذراندن وقت ایجاد می کند. پارکینگ پارچه ای

در ورودی خیابان سعدی از میدان شهرداری ، رویدادهای فرهنگی ، سخنرانی ها یا نمایشگاه های مختلف در اغلب شب ها برگزار می شود. یکی دیگر از دلایل جذابیت میدان شهرداری برای مردم وجود دست فروشان مواد غذایی و تنقلات است. در شب های شهر رشت اگر باران اجازه دهد ، کبابی های اطراف میدان بسیار شلوغ هستند. پس از خوردن کباب بستنی و یخ دربهشت را نیز فراموش نکنید که خیلی می چسبد.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام