محل پروژه : بیمارستان اکبرآبادی تهران

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۵

مساحت : ۲۰۰ مترمربع

کاربری : سقف چادری محوطه – سایبان چادری

سقف پارچه ای بیمارستان اکبر آبادی یکی از پروژه هایی است که ضرورت استفاده از این نوع سقف در آن احساس می شد تا اینکه مسئولان بیمارستان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ایران طراحی و اجرای پوشش آن را به شرکت سازه چادری کاوشکام واگذار نمودند. با توجه به کاربری این مجموعه و استفاده از محوطه بیمارستان در فصول زمستان پیشنهاد شد تا با انتخاب طرح خیمه ( طرح سالن ) بتوان پیرامون این سقف چادری را در هنگام سرما با استفاده از شیشه و مصالح دیگر پوشانده تا از ایجاد مشکلات جدی برای عموم مردم و مراجعه کنندگان جلوگیری شود.

جزئیات سازه ای سقف پارچه ای

ارتفاع ستون ها جهت عبور آمبولانس به صورت استاندارد در نظر گرفته شده تا مشکلی از این نظر پیش نیاید. فضای داخلی سایبان پارچه ای نصب شده توسط سیستم مه پاش خنک می شود تا ملاقات کنندگان بیماران بتوانند از خنکی این فضا استفاده نمایند. همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید بخشی از اضلاع استراکچر فولادی به بدنه ساختمان متصل شده اند تا بتوان آببندی سقف را توسط تعبیه نمودن گاترهای فلزی بر روی ستون های آن بخش به درستی انجام داد. ایزوله بودن سقف های چادری در این قبیل اماکن که کاربران زیادی دارد ، جزو لاینفک سازه های غشایی بشمار می آید ؛ چرا که می بایست در طراحی سایبان های پارچه ای نهایت دقت را در بحث ایزولاسیون انجام داد تا استانداردهای جهانی کاهش مصرف انرژی رعایت شود.

سقف پارچه ای بیمارستان اکبرآبادی تهران

درباره محل اجرای پروژه سقف پارچه ای

محله هرندی یکی از محله های تهران است که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران واقع شده است. منطقه هرندی که نام سابق آن دروازه غار است در حاشیه بازار تهران و بازار مولوی و شوش قرار دارد. دروازه غار نام یکی از دروازه‌ های قدیمی شهر تهران بود که در اطراف دیوار ناصری (حصاری که در دور شهر تهران در زمان ناصرالدین شاه قاجار یا به قولی در اطراف مرکز خلافت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد) قرار داشت. این دروازه در حد فاصل خانی آباد و میدان شوش و در نزدیکی محل احداث امروزی میدان غار (شهید هرندی) وجود داشت.

منطقه 12 محله هرندی

تاریخچه خیابان مولوی

شاید کمتر کسی بداند که قدیمی ترین آثار باستانی کشف شده در تهران در خیابان مولوی قرار داشته است. در کاوش های عمرانی در این منطقه اسکلت زنی کشف شد که تاریخ سکونت در تهران را حتی پیش از تاریخ آثار یافت شده در ری ، قیطریه و پاسداران قرار می داد. جالب است بدانید که قدمت اسکلت کشف شده به حدود هفت هزار سال قبل برمی گردد که نشان از سکونتگاهی تاریخی در منطقه مولوی تهران دارد. متأسفانه به دلیل توقف کاوش های باستان شناسی در این منطقه هزاران سؤال تاریخی نیز بی جواب ماند و تا اطلاع ثانوی مسکوت گردید.

 

بیمارستان شهید اکبرآبادی سقف پارچه ای

همان گونه که می دانید خیابان مولوی تهران و بطور کلی محله هرندی با توجه به نزدیکی به بازار تهران و بافت اکثریت تجاری خود بسیار شلوغ بوده و تردد عموم مردم از همه نوع قشر و حتی از هر شهری در این محله بسیار بالاست ؛ بنابراین وجود یک بیمارستان مدرن و بزرگ در این منطقه ضروری است. مرکز آموزشی درمانی حمایت از مادران شهید اکبرآبادی در آذرماه سال ۱۳۱۹ هجری شمسی به عنوان مؤسسه حمایتی مادران و کودکان تأسیس و در فروردین ماه سال ۱۳۲۰ به عنوان زایشگاه ۳۰ تختخوابی در خیابان منیریه تهران آغاز به کار کرد و در حال حاضر نیز گروه زنان و زایمان این مرکز فعالیت می کند. این بیمارستان دارای تأییدیه وزارت بهداشت در زمینه آموزش زنان برای دوره رزیدنتی چهار ساله است که بزرگ ترین مرکز تخصصی کشور در این زمینه نیز محسوب می شود.

بیمارستان اکبرآبادی تهران

ضرورت ایجاد سقف پارچه ای در بیمارستان

بیمارستان شهید اکبرآبادی یک بیمارستان مرجع برای بانوان با پذیرش اورژانس ، بخش پریناتولوژی (بارداری پرخطر – طب مادر و جنین)، بخش زنان و زایمان و سزارین است. این مرکز دارای شصت تخت فعال بوده و بزرگ ترین NICU کشور با مجهزترین و مدرن ترین دستگاه ها و تجهیزات پزشکی مدرن می باشد. همچنین بخش تخصصی درمان ناباروری این مرکز آموزشی و درمانی در آذرماه سال ۱۳۹۲ به عنوان مرکزی جهت ارائه خدمات زوج درمانی نابارور و تحقیقات و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری راه اندازی شد.

با توجه به مواردی که ذکر شد ، طبیعتاً مراجعه کننده به این بیمارستان بسیار زیاد است و می بایست محلی ایمن و در عین حال مدرن را برای مراجعه کنندگان و همراهان بیماران فراهم نمود تا بتوانند ساعاتی را به دور از استرس و فضای آلوده ی داخل بیمارستان سپری کنند و نصب یک آلاچیق چادری با طرح سالن بهترین انتخاب ممکن بود که به وقوع پیوست.

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام