محل پروژه : تهران ، محله پاسداران

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۱۱۰ متر مربع

کاربری : سقف پارچه ای پارکینگ

سقف پارچه ای پارکینگ

سقف پارچه ای پارکینگ در محله پاسداران تهران با هدف پوشش و محافظت خودرو های یک منزل مسکونی در برابر نور خورشید و بارش باران و برف طراحی و اجرا گردیده است. در ساخت قسمت سازه ای سقف چادری از لوله های نورد شده به عنوان ستون های پیرامونی ، استفاده از بولت ها و پلیت های پیچ شده از سمت دیوار به عنوان نگهدارنده و جهت هدایت آب باران از قوطی و ورق های خم شده در قسمت تیرها به عنوان آبرو استفاده شده است.

پروفیل های فولادی که در ساخت استراکچر این سایبان چادری از آن ها استفاده شده از ورق های ST37 تهیه و تولید می شوند ؛ این ورق ها با توجه به ترکیب شیمیایی خود در دسته فولادهای نرم (کم کربن) با درصد کربن کمتر از ۰/۲۵ درصد قرار می‌ گیرند ، به همین خاطر دارای خاصیت شکل‌ پذیری سرد ، جوشکاری و همین طور برش‌کاری فوق العاده ای می باشند. همان‌ گونه که می‌ دانید استحکام و انعطاف‌ پذیری در فولادها دو ویژگی متضاد هم هستند. فولادهای با سختی بالا دارای انعطاف‌ پذیری کمی هستند ، اما در این نوع آلیاژ دو خاصیت انعطاف‌ پذیری و استحکام به شکل نرمالی وجود دارد.

 

پارچه مصرفی و جزئیات اجرایی آن سقف پارچه ای

در سازه چادری مورد نظر از میلگردهای جای گذاری شده در غلاف پارچه بهمراه بیچ قلاب هایی که به فاصله ۴۰ سانتی متری از یکدیگر قرار دارند و به سازه پارچه ای متصل گردیده استفاده شده است. در این سقف چادری که جهت پوشش سقف پارکینگ خودروها اجرا شده از طرح آرک بهره برده اند. با توجه به بارش برف در زمستان و یخ زدگی کف پارکینگ طبیعتاً عبور و مرور خودروها با مشکل جدی مواجه می شد ، به همین منظور با پوشاندن سقف قسمت مورد نظر با سازه چادری مشکل به وجود آمده به طور کامل حل گردیده است.

این سایبان پارچه ای با نورپردازی منحصربفردی که دارد در شب هنگام دارای جلوه خاصی می باشد. استفاده از پارچه های با کیفیت بالا که از معتبرترین برندهای جهانی تهیه شه است ، شرکت سازه چادری کاوشکام را بر آن داشته تا سازه های پارچه ای نصب شده خود را با ضمانت چندین ساله به مشتریان خود ارائه نماید. پارچه های مصرفی از الیاف پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه تولید می شوند که مقاومت بسیار بالایی در حالت کشش دارند ؛ کشش پارچه سبب تحمل بارهای وارده بر پارچه همچون بار باد و برف می باشد که در طراحی سازه های غشایی مدنظر طراحان و مهندسین سازه شرکت کاوشکام قرار می گیرد.

 

طرح انتخابی

طرحی که در این پروژه به کارفرما پیشنهاد داده شده آرک قوسی بود. کارشناسان فنی شرکت کاوشکام پس از بررسی های میدانی از محل اجرای پروژه و با توجه به نظرات کارفرما درباره شرایط اقلیمی آن در فصل زمستان این طرح را به ایشان پیشنهاد دادند. معمولاً برای اجرای سقف های پارکینگی از طرح آرک بخصوص طرح آرک طره ای بهره می برند ، زیرا که با اجرای ستون ها در یک طرف سازه فضای بیشتری را دراختیار کاربران خود قرار داده و در نتیجه فضای پارک بیشتری وجود خواهد داشت ؛

سقف پارچه ای پارکینگ پاسداران تهران

اما در این پروژه موضوع کمی متفاوت است ؛ کارفرما به دنبال ایجاد فضایی بود تا علاوه بر پوشش فضای منتهی به پارکینگ بتواند مانع از یخ زدگی برای محل عبور و مرور خودروها در زمستان شده و از سُر خوردگی ماشین ها و درنتیجه ایجاد حوادث و خسارات ناشی از آن در این فصل از سال جلوگیری نماید.

.

درباره محل اجرای پروژه سقف پارچه ای

خیابان پاسداران نام یکی از خیابان های طولانی شمال تهران است. این خیابان شمالی-جنوبی مرز بین مناطق ۳ و ۴ شهر تهران است و شمال آن در منطقه ۱ شهر تهران واقع شده است. محله پاسداران خیابانی طولانی و باستانی متشکل از چندین محله است که فوق العاده راحت و راحت هستند. پاسداران بیشتر محلی برای خانواده های با وضعیت اقتصادی خوب است. وقتی در این محله باشید می توانید لباس های مدرن و سنتی پیدا کنید.

پاسداران تهران، خیابانی طولانی که قبل از انقلاب به سلطان آباد معروف بود، در شمال شرقی تهران قرار دارد و امروزه این خیابان در جنوب بزرگراه همت قرار دارد. منطقه پاسداران یکی از نقاط گران قیمت و مجلل تهران است. قبل از انقلاب این محله مختص خانواده قاجار بوده است. گلستان در پاسداران بهترین و گران ترین نقطه منطقه به شمار می رود و معمولاً ساکنان این منطقه از طبقه ثروتمند جامعه هستند. محله پاسداران به دلیل موقعیت مکانی که دارد آب و هوای بسیار خوبی دارد و آلودگی هوا کم است.

پاسداران تهران

تاریخچه محله پاسداران تهران سقف پارچه ای

طبق متون تاریخی اولین ساکنان این منطقه کشاورز بوده اند. اما از آنجایی که بیشتر زمین های این منطقه بایر و غیر قابل کشت بود ، مردم برای کار به محله نزدیک چال هرز نقل مکان کردند. وقتی ناصرالدین متوجه شد که این منطقه برای کشاورزی مناسب نیست ، دستور ساخت ضرابخانه ای در آن منطقه را داد. بعد از راه اندازی این کارگاه افراد بیشتری برای کار در این محل به اینجا آمدند. به دلیل نبود وسایل حمل و نقل عمومی و خصوصی ، مردم برای رسیدن به این مکان مجبور بودند مسافت زیادی را طی کنند. در آن زمان ناصرالدین شاه دستور داد تا محله ضرابخانه برای سکونت کارکنان این کارگاه ایجاد و ساخته شود تا مردم برای کار به این مکان سفر نکنند.

ناصرالدین شاه قاجار که علاقه زیادی به تفریح ​​در روستای حصاربیک این منطقه داشت ، بیشتر روزهای تابستان را به این محله نقل مکان می کرد و از آب و هوای بسیار مطبوع منطقه استفاده می نمود ؛ به همین منظور دستور داد تا کاخی برای او بسازند. ناصرالدین شاه پس از ساختن کاخ خود به درباریان نیز دستور داد تا هر یک برای خود خانه ای بسازند. این منطقه در زمان پهلوی محل سکونت ساواک بود ، اما در زمان انقلاب اولین پایگاه سپاه پاسداران در سلطان آباد ساخته شد و محله به دلیل اینکه محل سکونت افسران جمهوری اسلامی بود به خیابان پاسداران تغییر نام داد. ساخت و ساز این محله از اوایل دهه ۵۰ آغاز شد و پس از انقلاب نیز بیش از پیش توسعه یافت.

.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام