محل پروژه : شهرکرد

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۵

مساحت : ۱۲۰ متر مربع

کاربری : سایبان کافی شاپ

خیمه چادری

ساخت سایبان چادری واقع در پارک ملت شهر کرد توسط شرکت سازه چادری کاوشکام در تابستان سال ۹۵ انجام ش . این پروژه با توجه به نامنظم بودن در پلان و همچنین نصب موزب ستون وسط از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. در مراحل ساخت این پروژه سازه چادری پس از اندازه گیری و نهایی شدن فرم مربوطه ، اسکلت فلزی در کارگاه شرکت کاوشکام در مدت یک هفته ساخته شد و پارچه آن نیز پس از طراحی برش خورده و سپس توسط جوش HF به شکل و فرم مد نظر پرس شده است و در نهایت اسکلت فلزی به همراه پارچه آماده شده به محل پروژه برای نصب سایبان ازسال گردید.

 

نصب سازه چادری کافی شاپ

در مرحله نصب ستون های کناری به طول ۲ ، ۲٫۵ و ۳ متری توسط اتصال جوش به صفحه ستون های جایگذاری شده متصل گردید و پارچه مورد نظر از بالای ستون مورب وسط به ستون های کناری کشیده شد تا فرم خیمه چادری برای پوشاندن سقف کافی شاپ به دست آید. تمامی اتصالات آب کروم بوده و در برابر شرایط جوی مقاوم است. از سازه پارچه ای به عنوان سایبان ماشین و سایبان استخر نیز استفاده می شود که برای بسیاری از ساختمان ها کاربرد دارد.

 

توضیحات تکمیلی طرح

پروژه سازه پارچه ای کافی شاپ شهرکرد توسط شرکت سازه چادری کاوشکام به مدت ۵ سال گارانتی شده است. جنس پارچه از نوع پلی استر و با روکش پی وی سی در دو طرف پارچه بوده که در برابر اشعه های خورشید مخصوصاً یو وی مقاوم است. آیین نامه مورد استفاده جهت طراحی این سایبان غشایی مبحث ششم مقررات ملی ساختمان بوده است. در شهرکر پروزه های دیگری از انواع سقف متحرک اجرا شده که با مراجعه به بخش پروژه های سایت قابل مشاهده می باشد.

 

درباره محل اجرای پروژه سایبان چادری

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد است. نام قبلی آن «ده کرد» بود که در سال ۱۳۱۴ پس از تبدیل شدن به شهر در شهریور ماه به شهرکرد تغییر یافت. این شهر مرتفع ترین مرکز استان ایران است و به همین دلیل به آن بام ایران نیز می گویند. آب و هوای شهرکرد در تابستان معتدل و در زمستان بسیار سرد است. به طور کلی شهرکردی ها به زبان فارسی ، گویش شهرکردی ، لری بختیاری و ترکی قشقایی صحبت می کنند.

سهم چهار محال بختیاری از دو بخش چهار محال که از توابع روستای اصفهان است و همچنین از ناحیه ای به نام بختیاری تشکیل شده است. منطقه بختیاری محل زندگی ایل بزرگ و معروف بختیاری است. این منطقه شامل شهرستان های اردل ، فارسان ، کوهرنگ و لردگان است. محال بعد از چهار نیز به معنای مکان و ناحیه است. بر این اساس چهار محال به چهار مکان و منطقه شامل کیار، لار، گندمان و میزدج اطلاق می شود.

شهرکرد

تاریخچه شهرکرد

تحقیقات باستان‌ شناسی نشان می‌ دهد که سکه‌ های یافت شده در این منطقه مربوط به دوره اشکانی و ساسانی می باشد. آثار باستانی به جا مانده نیز تمرکز بر سکونت‌ گاه‌ های کوهستانی مربوط به هزاره قبل از میلاد دارد که این امر نشان دهنده قدمتی معادل همین دوران برای آغاز تمدن بشری در منطقه دشت کرد یا لار و در همین هزاره است. باستان شناسان در منطقه تپه گرگای و تپه سراب (گنبدک) در بخش شمالی شهرکیان نشانه هایی با قدمت حداقل ۷۰۰۰ ساله یافته اند ؛ به همین دلیل آثار شهرکیان نیز اهمیت زیادی دارد. در شهر هفشجان در ۱۴ کیلومتری شهرکرد اولین ظروف سفالی و ابزار سنگی مربوط به ۹۰۰۰ سال پیش در کوه های باستانی هفشجان یافت شد و به همین دلیل گمانه زنه هایی مبنی بر اینکه تپه باستانی اسکندری هفشجان سازه ای شبیه به زیگورات (معبد الهی) باشد وجود دارد.

 

صنایع دستی جذاب و غذاهای لذیذ شهرکرد سایبان چادری

شهرکرد نیز مانند سایر نقاط ایران صنایع دستی فراوان و منحصر به فردی در مناطق چهارگانه بختیاری دارد. عشایر کوچ نشین و یا عشایر اسکان یافته و همچنین مناطق شهری و روستایی هر کدام محصولات خاص و متمایز خود را دارند. از صنایع دستی این شهر می توان به قالی چال شتری آن اشاره کرد که نقوشی چون گلیم کمچه دان ، چوخا ، ترنج ، خشتی ، لچک و غیره دارد. علاوه بر این کشک و قره قروت ، عسل کوهی ، رب انار ، بادام و از همه مهم تر گز بلداجی از دیگر محصولات جذاب و خوشمزه این منطقه است که در گروه غذاهای معروف آن جای می گیرد.

اگر به شهرکرد سفر کردید غذاهای این منطقه را از دست ندهید ؛ کباب بختیاری در این منطقه طرفداران زیادی دارد و در تمام رستوران های شهر سرو می شود ؛ اما مطمئن باشید که طعم این کباب بختیاری با هر کباب بختیاری که تاکنونن چشیده اید کاملاً متفاوت است.

 

سایبان چادری پارک ملت شهرکرد

پارک ملت شهرکرد که در بخش شرقی این شهر قرار دارد یکی از جاذبه های گردشگری شهرکرد بشمار می رود ، زیرا در نقطه ای مرتفع قرار گرفته و چشم اندازی زیبا از شهر را برای گردشگران به ارمغان می آورد. این پارک یکی از بزرگ‌ ترین پارک‌ های شهرکرد و یکی از بهترین پارک‌ های ایران محسوب می‌شود. اگر از شهرکرد گذر کردید و به دنبال مکانی برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت خود در این شهر هستید ، پیشنهاد می کنیم از پارک ملت دیدن کنید. این پارک در خیابان حافظ واقع شده و به عنوان مهم ترین پارک شهر شناخته می شود. یکی از ویژگی های خاص این پارک چشم انداز دیدنی آن است ، زیرا پارک ملت شهرکرد بر روی تپه ای قرار گرفته و منظره ای دیدنی از شهر را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

پارک ملت شهرکرد

همچنین امکانات خوب این پارک مانند سرویس های بهداشتی ، آلاچیق ها ، پیک نیک و پارکینگ از مزیت های بارز آن است که می تواند فضای دلپذیری را برای گشت و گذار فراهم نماید. در این پارک زیپ لاین ها، شهربازی ها و پیست های کارتینگ و موتور سواری وجود دارد که فرصت های مفرح و هیجان انگیزی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. سایبان پارچه ای نصب شده برای کافی شاپ این پارک نیز مانند نگینی از هر نقطه این مکان قابل مشاهده بوده و گردشگران و عموم مردم به راحتی می توانند آن را در بین این فضای بزرگ پیدا نمایند که این خود یک مزیت مهم برای گردشگران و مالکین کافی شاپ محسوب می شود.

سایبان چادری کافی شاپ پارک ملت شهرکرد

 

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام