محل پروژه : تهران ، ظفر

تاریخ اجرا : تابستان ۱۳۹۵

مساحت : ۲۵ متر مربع

کاربری : سایبان زمین بازی مهد کودک

در مکان هایی همانند مهد کودک ایمنی سازه چادری نصب شده با توجه به حساسیت گروه سنی کودکان و عدم برخورد با سازه ساخته شده بسیار حائز اهمیت بوده است. بنابراین مدیریت مهد کودک شادان تأکید بر نصب یک سازه پارچه ای ایمن داشتند تا این که طرح سان شید با دارا بودن ستون کناری و حذف ستون در وسط به علت عدم برخورد کودکان به استراکچر فولادی انتخاب گردید. برای بدست آوردن بیشترین سطح سایه در این آلاچیق چادری می بایست به زاویه تابش نور خورشید و همین طور محل قرارگیری آلاچیق پارچه ای توجه می شد. همان طور که می دانید کودکان برخلاف بزرگسالان دربرابر عوامل محیطی همچون اشعه های مضر خورشید بسیار آسیب پذیر هستند و باید این مسأله در طراحی و محل نصب سایبان پارچه ای مدنظر قرار می گرفت.

سازه چادری مهدکودک شادان

استفاده از رنگ کوره ای و اتصالات دارای پوشش آب کروم و همچنین جنس پارچه به کار رفته در این سازه پارچه ای سبب مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف و همچنین در سرما و گرمای مختلف سال گردیده است. سایبان چادری نصب شده در مهدکودک شادان توسط شرکت کاوشکام به مدت ۵ سال گارانتی شده است.

 

معیارهای طراحی مهدکودک سازه چادری

طراحی فضاهای حساسی همچون مهدهای کودک علاوه بر رعایت اندازه ها و ابعاد و طرح های استاندارد ، باید به گونه ای باشد که امنیت و آرامش کودکان را تأمین نماید. یکی از اهداف اصلی طراحی مهدکودک ایجاد فضایی برای خلاقیت و درک بهتر مهارت ها و توانایی های کودک است. اهداف دیگر استانداردهای مهدکودک عبارتند از خلاقیت ، استعدادیابی کودکان ، یادگیری مهارت های اجتماعی ، شناخت جامعه و دنیای بیرون ، بازی و تفریح ، دوست یابی و …. که علاوه بر بحث کیفیت و ایجاد فضایی با پتانسیل افزایش استعدادهای کودکان ، می بایست پارامترهای پژوهش مهدکودک از نظر ابعاد و اندازه استاندارد نیز در نظر گرفته شود.

 

اصول ایمنی در معیارهای طراحی مهدکودک

فاصله بازشوها از زمین باید به حدی باشد که کودکان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند ؛ همچنین تمامی پنجره ها و بازشوها باید دارای حفاظ مناسب باشند. مهدکودک ها باید در طبقه همکف باشند. در واقع راه رفتن کودکان از بین پله ها یا استفاده از آسانسور قابل قبول نیست. راهرویی هایی که بین فضاهای مختلف طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای عرض زیاد و نور مناسبی باشد. نور طبیعی در معیارهای طراحی مهد کودک بسیار مهم است. البته توجه داشته باشید که نور طبیعی نیز باید کنترل شود و با استفاده از سایبان و روش های دیگر از ورود نورهای مزاحم مانند نور شدید تابستان و نور غربی به فضا جلوگیری گردد.

مهد کودک

نکته دیگر در ضوابط طراحی مهد کودک ، طراحی کفپوش های موجود است. مصالحی مانند سرامیک ، سنگ یا حتی چوب برای فضای اتاق کودک مناسب نیستند و با توجه به ضوابط طراحی اتاق کودک باید از مواد نرم و انعطاف پذیر برای کف آن استفاده نمود تا ایمنی کودکان در حین بازی بطور کامل حفظ شود ؛ از جمله این متریال می توان به چمن مصنوعی ، تاتامی و.. اشاره کرد.

 

فضاهای مورد نیاز برای مهدکودک سازه چادری

مهدهای کودک با توجه به ضوابط طراحی شامل فضاهای مختلفی هستند که عبارتند از :

– طراحی کلاس ها
– فضای مخصوص مسئولین مهدکودک
– فضاهای ارتباطی مهدکودک
– محوطه بازی کودکان : یکی از مهم ترین جنبه های طراحی محوطه بازی مهدهای کودک رعایت نکات ایمنی آن است. کف زمین محوطه باید از مواد نرم مانند چمن ساخته شود. ایجاد فضای سبز کافی در این محوطه یکی دیگر از الزامات می باشد. از دیگر معیارهای طراحی مهدکودک طراحی سقف و پوششی مناسب برای محافظت از کودکان در برابر نور مستقیم خورشید است. فضای سرپوشیده علاوه بر فضای باز باید به عنوان مکانی برای بازی و تفریح ​​کودکان در نظر گرفته شود. یکی از بهترین و ایمن ترین سقف های موجود در بازار برای این منظور سقف های پارچه ای هستند که می توان آن ها را در اشکال مختلفی همچون انواع آلاچیق ها ، کایت ها و.. طراحی نمود.

فضای بازی مهدکودک سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه سازه چادری

خیابان شهید وحید دستگردی (خیابان ظفر سابق) خیابانی در شمیران ، منطقه ۳ شهرداری تهران است. خیابان ظفر یکی از خیابان های معروف منطقه سه تهران بشمار می رود. نام کامل خیابان ظفر در نقشه خیابان دستگردی ظفر است. این اتفاق به دلیل نامگذاری این خیابان به علت تغییر نام خیابان ظفر و نام جدید آن به خیابان شهید دستگردی رخ داد. نکته ای که باید در نظر داشت این است که این خیابان توسط اتوبان مدرس به خیابان ظفر شرقی و ظفر غربی تقسیم می شود. ظفر شرقی خیابانی در شرق بزرگراه مدرس و از توابع منطقه زرگنده تهران است. خیابان ظفر از خیابان ولیعصر تا خیابان شریعتی امتداد دارد و یکی از خیابان هایی است که این دو خیابان مانند بلوار کشاورز و خیابان مطهری را به هم متصل می کند و نقش بسیار کلیدی را در محورهای ترافیکی منطقه ۳ تهران دارد.

خیابان ظفر تهران

ارتباطات محلی ظفر

خیابان ظفر به بسیاری از محله های قدیمی تهران نزدیک است. روستاهای داوودیه ، امانیه، زرگنده و ونک از این مناطق قدیمی هستند و به همین دلیل می توان گفت که تاریخ این منطقه حتی به هزار سال قبل از شروع شهرها در این جاده می رسد. به ویژه نزدیکی این منطقه به مناطقی مانند ونک ، زرگنده و غیره گواهی بر قدمت طولانی آن است. خیابان ظفر بخشی از زمین داوودیه تهران بود که مزارع زیادی در آن وجود داشت. در شرق این خیابان جاده شمیران بود.

 

دلیل نامگذاری خیابان ظفر سازه چادری

خیابان ظفر به یاد سردار ظفر از مبارزان بزرگ دوران مشروطه نامگذاری شده است. سردار ظفر فرزند حسین قلی خان ایلخانی و برادر سردار اسعد بختیاری و صمصام السلطنه است که همگی از بزرگان خاندان بختیاری هستند. خیابان ظفر به نام سردار ظفر نامگذاری شده است. پس از انقلاب نام خیابان ظفر تغییر یافت و به نام هوشنگ وحید دستگردی رئیس شهربانی کل کشور که در ۱۷ شهریور ۱۳۶۰ در دفتر نخست وزیری ترور شد نامگذاری گردید. بزرگ ترین تحول در خیابان ظفر ساخت خیابان ولیعصر بود.

ظفر شرایط بسیار مساعدی برای زندگی دارد و یکی از خیابان های شیک تهران با شهرسازی زیبا و مدرن بشمار می رود. توسعه شهری مدرن ظفر مبتنی بر خیابان‌ های عالی و ساختمان‌ های جدید است ، بنابراین بافت قدیمی بسیار کمی در این محله وجود دارد. امکانات شهری ظفر نیز در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

مهدکودک و پیش دبستانی شادان سازه چادری

مهدکودک شادان شعبه ظفر در سال ۱۳۵۷ تأسیس شد و هم اکنون در منطقه یک تهران واقع شده است. پیش دبستانی شادان یکی از مراکز پیشرو است که با برنامه های پیشرفته و تلاش های علمی و عملی خود تأثیری ماندگار بر تربیت کودکان گذاشته است. به یاد داشته باشید که اهمیت دوران کودکی و شکل گیری شخصیت ، رسالت بسیار مهمی بر دوش همه نهادهای آموزشی از جمله مهدکودک است.

مهدکودک شادان ظفر سازه چادری

از این رو مهد و پیش دبستانی شادان با تأسیس دو شعبه با پشتوانه ۳۵ سال سابقه کار و برخورداری از کادری متخصص و آشنا به امور کودک و با برگزاری جلسات مشاوره با خانواده ها در زمینه رفع مشکلات تربیتی کودکان و همین طور با آموزش دوره های مهارت زندگی ، نمایش خلاق ، بازی و سرگرمی ( از جمله کلاس های شطرنج ، کامپیوتر ، ایروبیک ، شاهنامه خوانی ، نقاشی ، مفاهیم ، سفال ، پیانو ، ارف کودکان ، زبان انگلیسی هر روزه و …) زمینه ای برای رشد هرچه بهتر کودکان فراهم نموده است.
.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام