محل پروژه : رامسر

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۲۲۰ مترمربع

کاربری : سقف رستوران

سازه پارچه ای کافی شاپ

پروژه سازه چادری کافی شاپ واقع در رامسر به منظور مسقف نمودن قسمتی از کافی شاپ ساحل مجاور دریای خزر برای محافظت مشتریان از سرما و گرما در فصول مختلف سال توسط شرکت سازه های چادری کاوشکام در سال ۹۶ طراحی و اجرا گردید. سقف پارچه ای با توجه به داشتن زیبایی ، سبک بودن ، سرعت اجرا و مقاومت خوب سازه در برابر بار برف و باد همواره مورد استقبال کارفرمایان مناطق تفریحی ، عمومی و.. قرار گرفته و با داشتن مزیت های فراوان برای پوشش سقف رستوران ها ، سقف کافی شاپ ها ، سقف آمفی تئاترها ، ورودی ساختمان ها و تالارها ، آلاچیق پارک ها و فضای سبز استفاده شده است.

.

درباره پروژه

در سازه پارچه ای کافی شاپ رامسر جهت تأمین گرمایش علاوه بر سایبان پارچه ای دیواره های آن نیز توسط پارچه با ضخامت ۹۰۰ گرم پوشش داده شده است ، اما با توجه به رو به دریا بودن طرف دیگر از شیشه استفاده گردیده است. در صورت نصب چند آلاچیق پارچه ای در فضای بیرون آلاچیق اصلی ، زیبایی محوطه ساحل را دو چندان می کند. ابعاد سازه چادری مورد نظر ۲۰*۱۰ متر بوده و مساحت ۲۰۰ متر مربع را پوشش داده است. همچنین ارتفاع ستون میانی برابر با ۷٫۵ متر و ارتفاع دیوارها ۲٫۶ متر در نظر گرفته شده است.

سازه پارچه ای کافه کاکا رامسر

متریال مورد استفاده

در ساخت استراکچر این خیمه چادری از پروفیل های فولادی با سطح مقطع لوله و در قطرها و ضخامت های مختلف استفاده شده است. با توجه به اقلیم مرطوب و شرجی شهرستان رامسر و نزدیکی به دریا به جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی بر اثر شرایط آب و هوایی مذکور ، کلیه پروفیل ها ، قطعات و اتصالات این پروژه با رنگ های صنعتی و در چند لایه رنگ آمیزی شده اند ؛ از جمله این لایه ها می توان به سندبلاست (برای ایجاد سطحی ناهمگون جهت ماندگاری و چسبندگی رنگ) ، زینک ریچ ، پلی اورتان و پلی آمید اشاره کرد.

پارجه ای که برای این پروژه درنظر گرفته شده بود ساخت کمپانی مشهور آلمانی با برند Mehler می باشد. جنس این پارچه از پلی استر بوده که برای استحکام هر چه بیشتر در برایر فشارهای وارده و همچنین مقاومت بالاتر در هنگام کشش پارچه از دو لایه پی وی سی در دو دو طرف پارچه بهره برده شده است. جهت محافظت ۱۰۰ درصدی کاربران در مقابل اشعه های مضر خورشید نظیر فرابنفش نیز از یک لایه مخصوص موسوم به Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه استفاده کرده اند. این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر تولید می شوند که می توانند کلیه ی بارهای وارده بر پارچه همچون بار باد و برف را بخوبی تحمل نمایند. شرکت سازه چادری کاوشکام سازه و پارچه را به مدت ۵ سال گارانتی نموده است.

.

درباره محل اجرای سازه پارچه ای

شهرستان رامسر یکی از شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. نام قدیم رامسر سخت سر بود. سخت سر یکی از روستاهای ولایت تنکابن به مرکزیت خرم آباد بود. بر اساس تصمیم هیئت وزیران در شهریور ۱۳۱۴ نام سخت سر به رامسر تغییر یافت. سخت سر قبل از میلاد زیر دست فرمانروایانی بود که بر گیلان و مازندران حکومت می کردند. وقتی حکومت قاجاریه تأسیس شد سخت سر و تنکابن از گیلان جدا شدند. رامسر قبلاً جزو شهرستان تنکابن بوده که در سال ۱۳۶۴ بر اساس تقسیمات اراضی جدید از این شهر جدا شد. مردم رامسر به زبان رامسری و فارسی صحبت می کنند.

عکس هوایی از رامسر

رامسر به دلیل مجاورت با دریای خزر دارای آب و هوای خنک و مرطوب است. آب و هوای رامسر در تابستان گرم و مرطوب و در زمستان معتدل است. نزدیک بودن به جنگل و دریا به این شهر جذابیت خاصی بخشیده و این امر در تمام فصول سال گردشگران را به خود جذب می کند. ییلاق های رامسر مانند جواهرده بسیار زیبا هستند و آب و هوای خوبی دارند.

.

جاذبه های تاریخی ، طبیعی و توریستی سازه پارچه ای

رامسر در میان دامنه‌ های زیبا و جنگلی البرز و سواحل رویایی دریای خزر ، شهری فوق‌العاده زیبا در استان مازندران است که با جاذبه‌ های گردشگری ، اقامتگاه‌ ها ، امکانات پذیرایی و تفریحی و کوتاه‌ ترین فاصله بین کوه و دریا متمایز با سایر شهرهای استان مازندران است ؛ به همین دلیل به آن لقب عروس شهرهای ایران را داده اند و همان طور که می دانید یکی از قطب های گردشگری در کشور ما و حتی جهان بشمار می رود. قله های مخروطی شکل که پوشیده از گیاهان مختلف سوزنی برگ  ، باغ های مرکبات و چای ، مزارع برنج ، سواحل زیبا ، مناطق دلپذیر تعطیلات تابستانی ، منابع آب معدنی گرم فراوان ، فرودگاه ، هتل های قدیمی و جدید و.. می باشد ، این شهر را آماده پذیرایی از هر گردشگری کرده است.

رامسر

وجود آب های گرم معدنی در نزدیکی ساحل ،  وان های فراوان و استخرهای آب گرم معدنی در شهرهای کتالم و سادات شهر ، پارک جنگلی صفارود در وسط دره، روستای جواهرده در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا ، قله مارکو که مخروطی شکل است و از رشته کوه البرز در شرق رامسر جدا شده ، چشمه دمکش در دهکده اوشیان و جنگل دالخانی در شرق جاده رامسر به تنکابن و همین طور موزه تماشاگه خزر . کاخ بزرگ رامسر نزدیک هتل سرولات در شرق رامسر و ده ها اثر تاریخی و تماشایی آن هر ساله هزاران مسافر و گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است. رامسر یکی از نزدیک ترین فواصل بین کوه و دریا را داراست که باعث افزایش زیبایی های رامسر می شود. سازه پارچه ای

.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام