محل پروژه : شیراز

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۶۰۰ مترمربع

کاربری : آلاچیق های پارچه ای مجتمع تجاری اقامتی دلگشا

آلاچیق پارچه ای دلگشا شیراز

طراحی تعدادی آلاچیق چادری به سفارش یک شرکت معتبر ساختمانی در مرداد ماه سال ۹۶ جهت پوشش فضاهای بام یک مجتمع تجاری در شهر شیراز آغاز گردید. پس از بررسی ها و تصمیمات لازم در مورد طرح های سازه چادری با توجه به جای گذاری بیس پلیت ها بر روی سر ستون های موجود قبلی امکان نصب تعداد ۲۳ آلاچیق چادری وجود داشت. این سازه های پارچه ای در ابعاد و فرم های متفاوتی از جمله طرح سان شید ، طرح اُکتا ، طرح تترا و طرح کایت جمعاً به متراژ ۶۰۰ متر مربع طراحی و اجرا گردیدند. یک سایبان چادری دیگر نیز برای پوشش ورودی ساختمان در نظرگرفته شد که بایستی به صورت مورب با ابعاد ۸*۵ اجرا می شد و در نهایت برای این قسمت از فضای ورودی ، طرح خیمه چادری انتخاب و نصب گردید.

متریال مورد استفاده و ویژگی های آن ها آلاچیق پارچه ای

پارچه های آلاچیق های چادری از مرغوب ترین جنس موجود در بازار می باشد و در برابر تغییرات آب و هوایی هیچ گونه تغییر رنگ و فرمی نخواهند داشت. این پارچه ها توسط کمپانی مشهور آلمانی Mehler توسط شرکت سازه چادری کاوشکام به مدت ۵ سال گارانتی شده اند.  وزن هر متر مربع از این پارچه ها ۹۵۰ گرم بوده و با داشتن خاصیت آنتی uv  در برابر اشعه های مضر نور خورشید همون فرابنفش از کاربران خود محافظت می نمایند. متریال استفاده شده جهت این سقف پارچه ای از پروفیل های فولادی با سطج مقطع لوله و با قطر و ضخامت متفاوت با توجه به ابعاد سازه های پارچه ای و همچنین تحمل بار برف و باد طراحی و ساخته شده اند.

جنس پروفیل ها از فولادی موسوم به ST37 می باشد که از ورقی با همین نام تولید شده است. این نوع فولاد خاصیت جوش پذیری خوبی داشته و برای مصارف ساختمانی و صنعتی بسیار مناسب می باشد. ورق ST37 از تنش تسلیم خوبی برخوردار بوده و استحکام کششی بالایی دارد. پارچه ها نیز از جنس پلی استر هستند که از روکش پی وی سی در دو طرف پارچه جهت مقاومت هر چه بیشتر دربرابر فشارهای وارده و کشش به هنگام نصب استفاده گردیده است. این پارچه ها مطابق با آخرین استاندارهای جهانی و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی تولید شده اند و در برابر حریق نیز به دلیل خاصیت کندسوزی خود مقاوم هستند ؛ بدین معنا که مانع از گسترش حریق به سایر نقاط سازه و بناهای اطراف می شود.

طرح های مورد استفاده در مجتمع تجاری دلگشا آلاچیق پارچه ای

طرح هایی که در این پروژه توسط تیم طراحی کاوشکام صورت گرفته شامل ۴ طرح مختلف می شود که سعی می کنیم هر یک را به اختصار برای شما شرح دهیم :

۱- طرح سان شید : این فرم از سایبان چادری متشکل از دو بخش چتر سایبان و سازه اصلی می باشد. سازه این طرح که به دو شکل مختلف قابل طراحی و اجراست ؛ بدین صورت که تک ستون استراکچر در گوشه و کنج سایبان نصب شده و چتر سایبان توسط یک دستک فولادی مورب به ستون اصلی متصل می گردد. این طرح دارای دو فرم سان شید ساده و رویال می باشد. در سان شید ساده دستک فولادی ذکر شده از زیر و در طرح رویال از روی سایبان چتر آلاچیقی را مهار می نماید.

.

۲- طرح اُکتا : این آلاچیق پارچه ای دارای هشت دستک فولادی بلند است که به ستون مرکزی متصل می گردد. از این طرح بیشتر در مجتمع های تجاری ، فضاهای مسکونی و اداری ، تالارهای عروسی و تشریفات ، پارک ها و.. استفاده می شود. این فرم از سایبان های کششی علاوه بر سایه بسیار مطلوبی که دارند ، بعنوان یک المان معماری مدرن نیز بکار می روند.

آلاچیق چادری طرح اُکتا

آلاچیق پارچه ای

۳- طرح تترا : آلاچیق تترا ساده ترین و شاید متداول ترین نوع سایبان از این دسته از سازه های چادری است که کاربردها و مصارف فراوانی دارد. از این طرح معمولاً بعنوان آلاچیق ساحلی ، آلاچیق پارک ها و سایبان کافی شاپ ها استفاده می شود.


آلاچیق طرح تترا

 

۴- طرح کایت : این طرح به علت وجود ستون های خود در اطراف سازه می تواند بیشترین فضا را در اختیار کاربران خود قرار دهد. فرم این سایبان عموماً به شکل دو قوسی طراحی و اجرا شده و به همین دلیل با نام زین اسبی نیز شناخته می شود. کایت ها به دلیل شکل ظاهری و ماهیت خود بطور کامل آببندی نشده و به همین خاطر مناسب فضاهایی که نیاز به ایزولاسیون کامل دارند نمی باشد. از این طرح بیشتر بعنوان سایبان ویلا ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی اماکن ، سایبان روف گاردن ، سایبان پارک ، سایبان استخر و.. استفاده می گردد.

 

سایبان طرح کایت

.

درباره محل اجرای پروژه آلاچیق پارچه ای

شهر شیراز مرکز استان فارس و در جنوب غربی ایران واقع شده است. شیراز از شمال با مرودشت و اردکان ، از غرب با ممسنی و کازرون ، از جنوب با فراشبند ، فیروزآباد ، جهرم و فسا و از شرق با استهبان ، نی ریز و ارسنجان همسایه است. شهر شیراز یکی از شهرهای بزرگ ایران به شمار می رود که با توجه به مزیت ها و جاذبه های گردشگری مختلفی که دارد توانسته است سطح خود را نه تنها به ایرانیان بلکه به تمام دنیا نشان دهد. شهر بهار نارنج ها دارای تاریخی غنی با جاذبه هایی متنوع است که مطمئناً شما را وسوسه می کند تا در یکی از تعطیلات آخر هفته از این شهر زیبا دیدن کنید.

شیراز

در شیراز با انواع جاذبه های گردشگری مواجه می شوید که بهترین آثار تاریخی و باستانی ایران به شمار می روند. دروازه قرآن ، قلعه کریم خان ، مجموعه وکیل ، مسجد نصیرالملک ، مسجد جامع عتیق ، تخت جمشید ، آرامگاه کوروش ، مجموعه پاسارگاد ، نقش رستم و سایر اماکن و قلعه های تاریخی مربوط به دوران ساسانی همگی داستان گویای این شهر زیبا بوده و نشان از تاریخی غنی و فرهنگی قوی دارد.

.

پیشینه تاریخی شیراز

تیرازیس ، شیرازیس و شیراز نام‌ های متفاوتی برای شیراز هستند که اسناد تاریخی و الواح ایلامی نشان می‌ دهد که این شهر که تیراژه نیز نامیده می‌شد در ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است. این شهر زیبا و چشم گیر در زمان صفاریان ، بوییه و زندیه پایتخت ایران بوده است. شهر نرگس ها در زمان امویان به مکان فعلی خود نقل مکان کرد و قلعه ابونصر اولین مکان آن بود. شهر شیراز از گذشته تا به امروز به عنوان مکانی خوب ، محل کشت مواد غذایی و تبادلات تجاری مورد تحسین قرار گرفته است. این امر تجارت کالا را بین عشایر ، کشاورزان و باغدارانی که امرار معاش می کنند تسهیل می کند.

در کنار این مسائل ، قرار گرفتن در مسیر تجاری بندرعباس و بوشهر دلیل دیگری بر اهمیت این شهر است. شهرهای حافظ و سعدی شیرین سخن به دلیل بناهای تاریخی ، فرهنگی ، طبیعی و مذهبی همواره مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است.

.

شیراز شهر ادبا و دانشمندان بزرگ آلاچیق پارچه ای

در قرن سیزدهم میلادی این شهر به قدری توسعه یافت که دانشمندان و هنرمندان زیادی گرد هم آمدند و این شهر را مرکز فرهنگ و هنر ایران قرار دادند. البته بیشتر پیشرفت های این شهر مربوط به سلسله زندیه است و بیشتر آثار تاریخی باقی مانده در شهر نیز از این سلسله است. شهر شیراز (در گذشته و قبل از انقلاب اسلامی) به شهر شعرا ، ادب ، گل و شراب شهرت داشت ؛ این شهر همچنین به دلیل باغ های متعدد و درختان میوه ای که در این شهر به چشم می خورد بسیار زیباست. به عنوان مثال باغ ارم ، باغ دلگشا و بسیاری از باغ‌ های دیگر از نمادهای این شهر به عنوان شهر باغ‌ ها هستند. شیراز دارای جوامع یهودی و مسیحی قابل توجهی است ، اگرچه که اکثریت جمعیت این شهر مسلمان می باشند.

آرامگاه شیخ روزبهان شیرازی

جاذبه های تاریخی

شیراز به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین مراکز دیدنی و توریستی ایران شناخته می‌شود و با جاذبه‌ های تاریخی فراوان که دارد برای گردشگران داخلی و خارجی از محبوبیت بالایی برخوردار است. از بناهای تاریخی شیراز می توان به آتشکده سمیع خان ، آرامگاه حافظ ، آرامگاه خواجوی کرمانی ، آرامگاه سعدی ، ارگ کریم خان ، باغ جهان نما ، باغ ارم ، باغ تخت ، باغ چهل تن ، باغ دلگشا ، باغ نارنجستان ، باغ عفیف آباد ، باغ صالحی ، خانه چاه مرتاض علی ، حمام باغ نشاط ، عمارت باغ ایلخانی ، عمارت باغ نشاط ، عمارت دیوانخانه ، عمارت کلاه فرنگی ، باغ نظر ، مسجد نصیرالملک ، کاخ ابونصر ، قلعه فلک ، مدرسه آقا باباخان ، مدرسه خان ، موزه پارس ، باغ هفت تنان ، نقش برجسته بهرام در برم دلک و.. اشاره کرد.

در سال ۱۳۷۴ هفت هکتار از بافت باستانی شیراز شامل ۸۷ خانه تاریخی ، یک مسجد و یک مدرسه تاریخی در پروژه ای با نام بین الحرمین تخریب شد. در حال حاضر تصمیم گرفته شده با وجود آثار مهم تاریخی و معماری در این منطقه ، ۵۷ هکتار دیگر نیز با همین طرح تخریب و به جای آن مناطق و مجتع های تجاری جایگزین شود!

.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت تلاش می‌کند با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتریان گرامی ، پروژه را با بهینه کردن هزینه برای آن‌ها به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

 

2 دیدگاه. Leave new

  • سلام
    شیراز نمایندگی دارید
    ی پروژه داریم

    پاسخ
    • درود بر شما دوست عزیز
      ما نمایندگی رسمی در هیج شهری نداریم ، اما در کل کشور پروژه های سازه چادری رو انجام میدیم.
      در شهر شیراز هم پروژه زیاد داشتیم
      برای ثبت سفارش میتونید با ما تماس بگیرید :
      ۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵
      ۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰
      درخدمتتون هستیم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام