محل پروژه : لواسان تهران

تاریخ اجرا : سال ۱۳۹۶

مساحت : ۸۰ متر مربع

کاربری : آلاچیق چادری

کاربرد سازه های چادری به عنوان آلاچیق چادری در روف گاردن ها در چندین سال اخیر بسیار متداول شده است و با توجه به زیبایی این سازه های پارچه ای ضرورت استفاده از آن ها به عنوان پوشش سقف های کاربردی و شیک اهمیت فراوانی پیدا کرده است. جهت پوشش آلاچیق های چوبی نصب شده در روف گاردن دو ویلای مجاور هم با طراحی مدرن در منطقه لواسانات ، سازه چادری با پارچه ۹۰۰ گرم در هر متر مربع به رنگ سفید به کار برده شده است.

 

کاربرد آلاچیق پارچه ای

بنا به درخواست کارفرمای محترم با توجه به روشن نمودن آتش در زیر آلاچیق پارچه ای اصرار بر این داشتند که محلی برای خروج دود از سازه پارچه ای وجود داشته باشد ، به همین منظور در قسمت رأس پارچه از یک رینگ فولادی استفاده شد و به وسیله پیچ های بلند به پارچه و سازه مورد نظر متصل گردید تا محلی برای خروج دودکش وجود داشته باشد. در سایبان چادری مورد نظر با استفاده از آبروهایی روی دیوار امکان هدایت آب باران به راحتی میسر بوده و به سیستم فاضلاب هدایت می گردد.

آلاچیق پارچه ای طرح سالن

تعداد آلاچیق پارچه ای در قسمت بام ۲ عدد با ابعاد ۴٫۵ * ۴٫۵ متر مربع و برای قسمت ورودی حیاط نیز با استفاده از طرح پارادایس با ابعاد ۵*۵ متر که با استفاده از ۴ ستون پیرامونی نصب شده است. متراژ کل پروژه برابر ۸۰ متر مربع می باشد.

درباره محل اجرای پروژه آلاچیق پارچه ای

شهرستان شمیرانات یکی از شهرستان های استان تهران در ایران است. که به دو دهستان لواسان بزرگ و دهستان لواسان کوچک تقسیم شده و شهر تجریش و شهر لواسان و محله‌ها و روستاهای زیادی را در بر می‌گیرد. بسیاری از نواحی قبلاً بخشی از لواسانات بودند که در دوران مدرن در نواحی و شهرهای مجاور ادغام شده‌اند ، اما هنوز به طور سنتی بخشی از لواسانات محسوب می‌شوند.

بومیان لواسان و اکثر سکونتگاه های منطقه لواسانات به گویش لواسانی صحبت می کنند ، اما برخی از آبادی های لواسانی مانند ایرا و وسکاره به زبان مازندرانی صحبت می کنند. گویش لواسانی گونه ای از گویش فارسی – مازندرانی است. دانشنامه ایرانیکا درباره زبان مردم لواسان چنین می گوید : مردم لواسان زبانی بومی دارند که آمیزه ای از زبان های فارسی و خزری است که به زبان مازندرانی روستاهای جنوب شرقی نزدیک است.

لواسان

لواسان

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در استان تهران و بخش لواسانات است. در اصطلاح عامیانه این شهر لواسون نامیده می شود. بر اساس آخرین اطلاعات توپوگرافی ، حداکثر طول شهرستان لواسان ۷٫۵ کیلومتر است. لواسان درّه‌ای ییلاقی و خوش آب و هوا در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز است که به خاطر داشتن چشم‌ اندازهای بکر و زیبا از رودخانه جاجرود و دریاچهٔ زیبای دارک زون لواسان مشهور شده است. طبیعت سرسبز لواسان از کوه های شمال شهر شروع شده و تا ساحل دریاچه لتیان ادامه دارد. در طبیعت این منطقه محیط زیست در چهار فصل سال به وضوح دیده می شود.

شهر لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار داشته و خوش آب و هواترین منطقه نزدیک به تهران محسوب می شود. فاصله بزرگراه لواسان تهران تا بزرگراه بابایی حدود ۷ کیلومتر است که در کمتر از ۳۰ دقیقه طی می شود. علاوه بر این ، این باغشهر از طریق جاده لشگرک به بزرگراه  ارتش و شمیران دسترسی آسانی دارد. لواسان به قطعه ای از بهشت ​​نیز معروف است.

لواسان آلاچیق پارچه ای

ریشه شناسی لواسان و بخشی از تاریخ منطقه آلاچیق پارچه ای

لواسان در زبان پهلوی فارسی به معنای لبه یا تیغه کوهی است که محل طلوع خورشید است و از دو قسمت «لو» و «آسان» تشکیل شده است که معانی آن چنین است : ۱- لو به معنای لب یا لبه، سر و تیغه کوه است. همان طور که در گویش قدیمی مردم تهران لواشُدَنِ خورشید (به لهجه محلی : لَواشُویَن)» به معنای رسیدن نور خورشید به بالای کوه در هنگام غروب است ، به معنای رسیدن به بالای کوه انسان یا حیوانات نیز می باشد. کلمه «آسان» که صفت فاعلی مرکب از مصدر «اسدان» و ریشه «اس» است که به معنای بلند شدن و برخاستن و نیز آمدن است، همان کلمه ای است که در نامگذاری فارسی زبانان سرزمین خراسان نیز به کار رفته است. حروف «الف» و «نون» در آخر این دو واژه لواسان و خراسان نشانگر صفت هستند نه پسوند مکان.

 

مهم ترین جاذبه لواسان – شهرک باستی هیلز پر حاشیه

باستی هیلز یا «بورلی هیلز ایران» یکی از جاذبه‌ های لواسان است که به دلیل موقعیت مکانی ، ویلاهای مجلل و قیمت‌ های سر به فلک کشیده با بورلی هیلز کالیفرنیا مقایسه شده است. متأسفانه عموم مردم اجازه ورود به تپه های باستی را ندارند و تاکنون تنها چند خبرنگار اجازه گرفتن عکس ، فیلم و گزارش از این منطقه را داشته اند. این شهرک مستقل و مجلل در شمال غربی روستای لواسان و در دامنه کوه ساخته شده و مختص گروه خاصی از ثروتمندان می باشد.

باستی هیلز لواسان

تپه باستی تا اوایل دهه ۱۳۵۰ یک منطقه خالی بود و بعد از آن با ساخت و سازهای خودجوش تبدیل به مجلل ترین و گران ترین منطقه لواسانات و شاید استان تهران شده است. به دستور مقام قضایی گیت ورودی این محوطه برداشته شد ، اما با توجه به شواهد موجود مالکان همچنان به مردم اجازه عبور و پیاده روی در تپه های باستی را نمی دهند.

باستی هیلز لواسان

باستی هیلز ، شهرک ثروتمندان ایران آلاچیق پارچه ای

منطقه مسکونی باستی هیلز معروف به «بورلی هیلز لواسان» شهرکی مستقل در دامنه کوه های شمال لواسان است. نمایی ۳۶۰ درجه از شهر با چشم انداز دریاچه لتیان و خانه های مجلل و گران قیمت که بیشتر در تعطیلات آخر هفته استفاده می شود. این شهرک مانند اقامتگاه یا استراحتگاه ستاره های هالیوود در بورلی هیلز کالیفرنیا است. شهرک مجلل و خاص باستی هیلز منحصر به قشر خاصی از جامعه است و فقط ساکنین یا مهمانان ویژه آن ها می توانند به این محل وارد و خارج شوند ، بنابراین این منطقه با امنیت بسیار بالایی اداره می شود و اطراف شهر را نیز با دیوارهای هفت متری احاطه کرده اند.

باستی هیلز لواسان

این منطقه سلطنتی برای افراد خاص و سرمایه داران است و سایر شهروندان حتی خبرنگاران و عکاسان مجاز به ورود نیستند. در واقع می گویند زمین تپه باستی به نام یکی از ثروتمندان ثبت شده و به همین دلیل آن را ملک خصوصی حود می داند و ورود افراد را به این منطقه ممنوع کرده است.

.

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام