سایبان چادری با فرم کایت

سازه چادری یک فرم متداول از سازه غشایی می باشد. این نوع سازه پارچه ای در شکل های مختلفی مثل کایت ، خیمه چادری و زین اسبی ، بسته به شرایط محیطی و المان های اطراف مورد استفاده قرار می گیرد. در یکی از مراکز خرید بزرگ در اسپانیا ، خیابان های دسترسی بین ساختمان های مختلف این مرکز خرید فاقد هر گونه سرپناهی بود. لذا متصدیان امر تصمیم گرفتند تا پوشش مناسبی را برای سقف این کریدور ها در نظر بگیرند.

 

سازه چادری

طرح انتخابی

با توجه به شرایط اقلیمی گرم و مرطوب منطقه و همچنین اهمیت استفاده از نور طبیعی جهت کاهش مصرف انرژی ، سازه پارچه ای با کاربری سایبان چادری و با فرم کایت گزینه انتخابی کارفرما شد. این سایبان پارچه ای با توجه به جنس پارچه ، مقاومت بسیار خوبی را در برابر رطوبت و تابش نور شدید خورشید دارا می باشد. سایبان چادری طرح کایت با دارا بودن ستون ها در کنار بیشترین فضا برای استفاده کنندگان را ایجاد می نماید .

این سازه پارچه ای فرمی دو قوسی داشته و همین امر سبب شده تا برای آن نام زین اسبی را نیز به کار ببرند. با توجه به ظاهر و ماهیت این سازه و عدم آببندی کامل آن ، بیشتر در پروژه های دکوراتیو از آن استفاده می شود. از این طرح بیشتر بعنوان سایبان روف گاردن ، سایبان ویلا ، سایبان پارک ، سایبان رستوران و کافی شاپ ، سایبان ورودی ، سایبان استخر و.. استفاده می شود.

سازه چادری

استراکچر

کابل های کششی مورد استفاده در این سایبان پارچه ای ، از نوع فولاد ضد زنگ رده ۳۱۶ می باشد. برای اتصال استرندهای کششی به بدنه ی دیوارهای جانبی پلیت هایی را بر روی آن ها نصب کرده اند. قطعات رابط بین پلیت پارچه ها و صفحات فلزی روی دیوار نیز مهارکش ها می باشند که از طریق آن ها و با رگلاژ کردن مهارکش ها پارچه ها تحت کشش قرار گرفته و همین امر مانع از چروک پارچه می گردد.

 

سازه چادری

پارچه مصرفی

پارچه مورد استفاده از برند مهلر آلمان با وزن ۷۰۰ گرم در هر متر مربع و با مقاومت کششی ۴۰۰ کیلو گرم بر سانتی متر مربع می باشد. این پارچه ها از بهم تنیدن الیاف پلی استر تولید شده که برای مقاومت بیشتر پارچه ها دربرابر بارهای وارده از روکش پی وی سی در دو طرف پارچه استفاده می شود. کمپانی سازنده آلمانی برای محافظت کامل مشتریان دربرابر اشعه های مضر خورشید و جلوگیری از بروز انواع بیماری ها و سرطان های پوستی ، از یک لایه ی مخصوص به نام Anti UV در رویه ی بیرونی پارچه بهره برده است.

 

سازه چادری

توضیحات تکمیلی پروژه

در این پروژه بزرگ از تعداد ۶۴ عدد سایبان چادری طرح کایت با فرم زین اسبی که هر کدام دارای مساحتی در حدود ۵۰ متر مربع می باشد استفاده شده است. ارتفاع این سازه پارچه ای در حدود ۹ متر از سطح خیابان است و جهت پایداری به ساختمان های دو طرف متصل  و تحت کشش قرار گرفته اند. لازم به ذکر کلیه امور طراحی و ساخت و نصب در مدت سه هفته انجام گردید و برای کارفرما از این لحاظ بسیار مطلوب  بود. پس از نصب کامل پروژه نیز بازدید از این مرکز خرید بطور چشمگیری افزایش داشته که این خود نشان از رضایت و استقبال عموم مردم بوده است.

 

سازه چادری

درباره محل اجرای پروژه

اسپانیا، کشوری واقع در منتهی الیه جنوب غربی اروپاست. این کشور حدود ۸۵ درصد از شبه جزیره ایبری را اشغال می کند که با همسایه کوچکتر خود پرتغال مشترک است. اسپانیا کشوری تاریخی با قلعه‌های سنگی ، کوه‌های پوشیده از برف ، بناهای تاریخی وسیع و شهرهای پیشرفته است که همگی آن را به مقصدی مطلوب برای سفر تبدیل کرده‌اند. این کشور از نظر جغرافیایی و فرهنگی بسیار متنوع است. بخش اعظم منطقه به طور سنتی به دامداری و تولید غلات اختصاص دارد. در شمال شرقی این کشور دره وسیع رودخانه ابرو ، منطقه کوهستانی کاتالونیا و دشت ساحلی تپه‌ای والنسیا قرار دارد.

در شمال غربی ، کوه‌های کانتابریان قرار دارد ؛ رشته‌ کوه هایی ناهموار که در آن دره‌ های پوشیده از جنگل‌ های انبوه و باران‌ زا با قله‌ های بلند پراکنده شده‌اند. در جنوب زمین‌های پر از باغ مرکبات و آبی در دره رود گوادالکیویر قرار دارد که در اشعار مشهور شاعران اسپانیایی فدریکو گارسیا لورکا و آنتونیو ماچادو جشن گرفته می‌شود. بخش جنوبی کشور صحراست ؛ گسترش صحرا که از طریق فیلم‌های «اسپاگتی وسترن» دهه ۱۹۶۰ میلادی و اوایل دهه ۷۰ برای آمریکایی‌ها آشنا شد. سواحل جنوب شرقی مدیترانه و جزایر بالئاریک با درختان نخل ، بوته‌های رزماری و سایر گیاهان گرمسیری پوشیده شده‌اند و از آب و هوای ملایمی برخوردار هستند و میلیون‌ها بازدیدکننده و بازنشسته به‌ویژه از شمال اروپا را به خود جذب می‌کنند.

 

اسپانیا ، کشوری باستانی با قابلیت های فوق العاده در جذب توریست

حومه اسپانیا عجیب است ؛ مملو از قلعه‌ها ، قنات‌ها و خرابه‌ های باستانی است ، اما شهرهای آن به شدت مدرن هستند. پایتخت اندلس سویا (سویل) به دلیل فرهنگ موسیقی و شیوه های سنتی خود مشهور هستند. پایتخت کاتالونیا بارسلون به دلیل معماری سکولار و صنعت دریایی و پایتخت ملی مادرید به دلیل خیابان‌های پر پیچ و خم ، موزه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها و سبک زندگی شبانه‌روزی‌اش برای گردشگران و توریست ها نامی آشناست. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا است و همچنین مرکز مالی و فرهنگی آن (همان گونه که برای صدها سال بوده است.)

آیا می دانستید که اسپانیا یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است؟ دلایل زیادی برای این مسأله وجود دارد و بهترین راه برای پیدا کردن آن ها سفر به اسپانیا است. می توانید از سایت های شگفت انگیز میراث جهانی دیدن کنید ، از غذاهای خوشمزه لذت ببرید و مناظر خیره کننده را مشاهده نمایید تا به این باور برسید.

 

سازه چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام