سایبان های چادری خیمه ای

سازه های چادری با کاربرد ایجاد فضای تفریحی و مطلوب در آب و هوای گرم و مرطوب و با درصد رطوبت بالا گزینه بسیار مناسبی در بحث گردشگری است. این کار در خصوص لابی هتل لولوکو در جزیره توریستی ماریتوس در قاره آفریقا با آب و هوای گرم و شرجی انجام شده است. این موضوع برای گردشگران بسیار جذاب بوده و با استقبال فراوانی روبرو گردید.

 

سازه های چادری

درباره پروژه – مشخصات آلاچیق چادری

جهت پوشش سقف رستوران هتل از یک خیمه چادری به قطر ۲۸ متر و با ارتفاع ۸ متر در بالای آن استفاده شده است. پارچه به کار رفته در آن از نوع پلی استر با روکش دو طرفه پی وی سی و با وزن ۲۵/۱ کیلوگرم در هر متر مربع می باشد. از مهم ترین خواص این پارچه ها خاصیت ضد اشعه uv آن است ، بنحوی که کمپانی تولید کننده پارچه برای دفع کامل اشعه هی مضر خورشید از یک لایه مخصوص در رویه ی بیرونی آن بهره برده است. همچنین به منظور استفاده مطلوب مراجعین و توریست ها از فضای هتل در محوطه و کنار ساحل دریا ، تعدادی آلاچیق ساحلی چادری نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سازه های چادری

آلاچیق های پارچه ای

شدت بادهای منطقه ای به قدری است که آنالیز و طراحی این گونه سازه ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند. آلاچیق چادری طراحی شده در این پروژه از نوع سازه چادری متحرک بوده و قابلیت باز و بسته شدن بسته به شرایط مختلف را داراست. تطابق کامل سازه های چادری با فضاهای گردشگری و توریستی یکی از توجیهات استفاده روز افزون از این گونه سازه های نوین می باشد. در سایبان چادری فوق به منظور هماهنگی بیشتر با فضای گردشگری آن ، از المان های جذاب بصری به عنوان سازه فلزی استفاده گردیده است.

سازه های چادری

مزایای سایبان های پارچه ای

مهم ترین تأثیر وجود این نوع سازه ها در چنین فضایی ، ایجاد جاذبه گردشگری بیشتر و درآمدزایی قابل توجه آن است. توجه مناسب به این مقوله قاعدتاً در مدت زمانی کوتاه تمام هزینه های مربوط به ساخت سایبان را پوشش داده و عملاً به سوددهی خواهد رسید. لذا توجه به موضوع عرضه و تقاضا در مورد نوع نگرش گردشگران و تمایل آن ها به استفاده از چنین ساز و کاری بسیار مطلوب می باشد.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش اول

موریس، کشور جزیره ای در اقیانوس هند واقع در سواحل شرقی آفریقاست که از نظر فیزیوگرافی بخشی از جزایر Mascarene می باشد. پایتخت این جزیره آن پورت لوئیس است. موریس در حدود ۸۰۰ کیلومتر شرق ماداگاسکار در اقیانوس هند قرار دارد. قلمروهای اطراف آن عبارتند از : جزیره رودریگز ، Cargados Carajos Shoals و Agalega است. موریس همچنین مدعی حاکمیت بر مجمع الجزایر چاگوس (از جمله دیگو گارسیا) بوده که در ۲۰۰۰ کیلومتری شمال شرقی آن قرار دارد، اگرچه این ادعا مورد مناقشه با بریتانیا است.

جزیره موریس منشأ آتشفشانی دارد و تقریباً به طور کامل توسط صخره های مرجانی احاطه شده است. بخش شمالی دشتی است که تا یک فلات مرکزی بالا می رود و ارتفاع آن از حدود ۲۷۰ تا ۷۳۰ متر از سطح دریا متغیر است. این فلات با کوه های کوچکی که ممکن است لبه یک آتشفشان باستانی را تشکیل داده باشند هم مرز است.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش دوم

خاک و اقلیم جزیره موریس

بیش از نیمی از مساحت کشور قابل کشت بوده و تقریباً به طور کامل نیشکر که محصول عمده صادراتی آن است کاشته می شود. سبزیجات و چای نیز برای مصرف محلی کشت می گردد. در این جزیره آب و هوایی نیمه گرمسیری دریایی با دمای نسبتاً یکنواخت در طول سال را شاهد هستید. میانگین دما از منفی ۲۰ درجه سانتیگراد در سطح دریا تا مثبت ۱۰ درجه سانتیگراد در فلات مرتفع متفاوت است. این جزیره دو فصل شناخته شده دارد : گرم (دسامبر تا آوریل) و سرد (ژوئن تا سپتامبر)

 

زندگی گیاهی و جانوری

پوشش گیاهی شامل حدود ۶۰۰ گونه بومی است ؛ اگرچه که از جنگل اصلی کمی باقی مانده است. جانوران شامل سامبر (آهوی دم دراز قهوه ای تیره) ، تنرک (حشره خوار خاردار) ، مانگوس و همچنین انواع پرندگان و حشرات است. این جزیره زمانی محل زندگی دودو بود ، یک پرنده بدون پرواز که در سال ۱۶۸۱ میلادی منقرض شد. در اواخر قرن بیستم تلاش ها برای نجات چندین گونه دیگر از پرندگان بومی که در آستانه انقراض بودند آغاز گردید.

 

سازه های چادری

درباره محل اجرای پروژه – بخش سوم

گروه های قومی ، زبان ها و مذهب

تقریباً دو سوم جمعیت اصالتاً هندو – پاکستانی هستند که اکثر آن ها از فرزندان کارگرانی بوده اند که در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم برای کار در صنعت شکر به این مکان آورده شده اند. حدود یک چهارم جمعیت کرئول (از تبار مختلط فرانسوی و آفریقایی) هستند و تعداد کمی از مردم نیز چینی و فرانسوی – موریتیایی وجود دارد.

اگرچه انگلیسی زبان رسمی است ، اما درصد بسیار کمی از مردم به این زبان صحبت می کنند. کریول ، یک پاتوآی مستقر در فرانسه ، توسط حدود چهار پنجم جمعیت صحبت می شود و زبان اصلی این کشور است. بوجپوری که یک زبان هندوآریایی است توسط یک دهم مردم صحبت می شود و فرانسوی نیز درصد کمی از آن را در بر می گیرد. زبان های دیگری که در این جزیره صحبت می شود عبارتند از هندی ، چینی ، مراتی ، تامیل ، تلوگو و اردو. موریسایی ها معمولاً به دو ، سه یا حتی بیشتر زبان صحبت می کنند و سیستم آموزشی طیف وسیعی از آموزش زبان را پشتیبانی می نماید.

وابستگی مذهبی متفاوت است. حدود نیمی از جمعیت هندو ، حدود یک سوم مسیحی (اکثریت آن ها کاتولیک رومی هستند) و به استثنای گروه کوچکی از بودایی ها – اکثریت باقیمانده مسلمان هستند.

 

سازه های چادری

تماس با ما

شرکت سازه چادری کاوشکام تولید کننده انواع آلاچیق چادری ، سایبان ماشین ، سایبان استخر و سقف متحرک و ثابت انواع سازه چادری است. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و اجرای دقیق با توجه به نیاز مشتری تلاش می کند پروژه را با بهینه کردن هزینه برای مشتریان گرامی به صرفه نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان ، لطفاً با ما تماس بگیرید :

۰۹۱۲۷۰۹۱۵۸۵ مهندس عبداللهی (مدیرعامل)

۰۲۱۲۸۴۲۵۲۵۰ دفتر مرکزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Call Now Buttonتماس با کاوشکام